της ΜάρωςΤσαντήλα
Σοβαρές καθυστερήσεις στα σιδηροδρομικά έργα που έχει ανάγκη η χώρα μας έχει δημιουργήσει η διοικητική αναστάτωση που υπήρξε τους τελευταίους μήνες στην ΕΡΓΟΣΕ με την απομάκρυνση και στην συνέχεια με την επανατοποθέτηση του κ. Γ.Πετρόπουλου στη θέση του διευθύνοντος συμβούλου της εταιρείας.
Τους τελευταίους μήνες του προηγούμενου χρόνου η εταιρεία δεν προχώρησε σε καμία προκήρυξη έργου αφού ήταν ουσιαστικά ακέφαλη μετά την απομάκρυνση του κ. Πετρόπουλου με πρωτοβουλία του τέως υπουργού ΥΠΟΜΕΔΙ κ. Ραγκούση.
Ωστόσο ούτε η έγκριση της εκ νέου τοποθέτησης του στην θέση του Δ.Σ της ΕΡΓΟΣΕ πριν από τα Χριστούγεννα έδωσε λύση στο πρόβλημα. Για άγνωστους λόγους το Διοικητικό Συμβούλιο της εταιρείας δεν έχει συγκροτηθεί ακόμη σε σώμα με αποτέλεσμα οι προκηρύξεις των διαγωνισμών να παραμένουν σε εκκρεμότητα.
Περιμένουν 5 δημοπρατήσεις
Στο σχεδιασμό της εταιρείας υπάρχουν έργα προϋπολογισμού 660 εκατομμυρίων ευρώ τα οποία θα έπρεπε να έχουν δημοπρατηθεί ως το τέλος του 2011. Η ΕΡΓΟΣΕ ωστόσο καμία από τις δημοπρατήσεις αυτές δεν προχώρησε και αυτό θα πρέπει να γίνει άμεσα.
Πρόκειται για τα εξής έργα:
-Κατασκευή της υποδομής της Νέας Διπλής Σιδηροδρομικής Γραμμής Υψηλών Ταχυτήτων Ροδοδάφνη – Ψαθόπυργος. Ο προϋπολογισμός του έργου ανέρχεται σε 320 εκατομμύρια ευρώ και θα χρηματοδοτηθεί από το Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «Ενίσχυση Προσπελασιμότητας» στο πλαίσιο του ΕΣΠΑ.
-Κατασκευή Επιδομής της Ν.Δ.Σ.Γ. Τιθορέα – Δομοκός (με Ηλεκτροκίνηση και Ανακαίνιση Σταθμών Τιθορέας, Λιανοκλαδίου, Δομοκού και Κατασκευή Άνω Διάβασης στο Σ.Σ. Λιανοκλαδίου». Ο προϋπολογισμός του έργου εκτιμάται σε 300 εκατομμύρια ευρώ και θα χρηματοδοτηθεί από το Ταμείο Συνοχής στο πλαίσιο του ΕΣΠΑ.
-«Ανάταξη συστήματος Ηλεκτροκίνησης – Τηλεδιοίκησης Σιδηροδρομικής Γραμμής στο τμήμα Αχαρναί – Τιθορέα». Ο προϋπολογισμός του έργου εκτιμάται σε 22 εκατομμύρια ευρώ και θα χρηματοδοηθεί από Εθνικούς Πόρους του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων.
-«Υπολειπόμενες εργασίας κατασκευής κάτω διάβαση στη θέση Σαραγιά και κάτω διάβασης στη θέση Γκαζέλο και κατασκευή δύο Α.Σ.Ι.Δ. της γραμμής Παλαιοφάρσαλος – Καλαμπάκα».
Ο προϋπολογισμός του έργου ανέρχεται σε 3,1 εκατομμύρια ευρώ. Το έργο θα χρηματοδοτηθεί από το Ε.Π. «Στερεά Ελλάδα, Θεσσαλία, Ήπειρος 2007 – 2013» στο πλαίσιο του ΕΣΠΑ.
-«Ολοκλήρωση υπολειπόμενων εργασιών υποδομής της παραλλαγής της σιδηροδρομικής γραμμής Θεσσαλονίκης – Ειδομένης στο τμήμα Πολύκαστρο – Ειδομένη». Ο προϋπολογισμός του έργου ανέρχεται σε 14,350 εκατομμύρια ευρώ και θα χρηματοδοτηθεί από το Ε.Π. «Μακεδονία – Θράκη 2007 – 2013» στα πλαίσια του ΕΣΠΑ.
Δύο έργα δημοπρατήθηκαν το 2011
Αξίζει να σημειώσουμε ότι η προηγούμενη χρονιά χαρακτηρίζεται μάλλον δύσκολη για την ΕΡΓΟΣΕ η οποία έβγαλε στον «αέρα» μόνο δύο διαγωνισμούς το Κιάτου – Ροδοδάφνης, ύψους 93,8 εκατ. ευρώ, και το έργο της β’ λειτουργικής φάσης του Θριασίου, ύψους 122,19 εκατ. ευρώ.
Στο έργο του Θριασίου προσωρινός ανάδοχος ανακηρύχτηκε η
Άκτωρ
με έκπτωση 30,59% ενώ υψηλότερα ποσοστό έκπτωσης με 33,97% είχε προσφέρει το σχήμα Ιντρακάτ- Θεμέλη, η ΑΕΓΕΚ με έκπτωση 32,47%, το σχήμα J&P Αβαξ– ΕΤΕΘ, με έκπτωση 31,65%.
Ο διαγωνισμός βρίσκεται στην διαδικασία της εξέτασης των ενστάσεων. Πρόκειται για το το σημαντικότερο σιδηροδρομικό έργο της Αττικής, καθώς με την υλοποίησή του θα ολοκληρωθεί το τερματικό του Θριάσιου Πεδίου, στο οποίο θα συγκεντρωθεί σημαντικών λειτουργιών του σιδηρόδρομου.
με έκπτωση 30,59% ενώ υψηλότερα ποσοστό έκπτωσης με 33,97% είχε προσφέρει το σχήμα Ιντρακάτ- Θεμέλη, η ΑΕΓΕΚ με έκπτωση 32,47%, το σχήμα J&P Αβαξ– ΕΤΕΘ, με έκπτωση 31,65%.
Ο διαγωνισμός βρίσκεται στην διαδικασία της εξέτασης των ενστάσεων. Πρόκειται για το το σημαντικότερο σιδηροδρομικό έργο της Αττικής, καθώς με την υλοποίησή του θα ολοκληρωθεί το τερματικό του Θριάσιου Πεδίου, στο οποίο θα συγκεντρωθεί σημαντικών λειτουργιών του σιδηρόδρομου.