Εξώδικος δήλωση της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Σιδηροδρομικών (Π.Ο.Σ.), που εδρεύει στην Αθήνα, οδός Κάνιγγος 6 και εκπροσωπείται νόμιμα.
Π Ρ Ο Σ
1. Τον «ΟΡΓΑΝΙΣΜΟ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΩΝ ΕΛΛΑΔΟΣ (Ο.Σ.Ε.) Α.Ε.» που εδρεύει στην Αθήνα, οδός Καρόλου 1-3 και εκπροσωπείται νόμιμα.
2. Την «ΤΡΑΙΝΟΣΕ Α.Ε.» που εδρεύει στην Αθήνα, οδός Καρόλου 1-3, και εκπροσωπείται νόμιμα.
ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ
1. Υπουργό Οικονομικών – κ. ΕΥΑΓΓΕΛΟ ΒΕΝΙΖΕΛΟ, (Νίκης 5-7, Σύνταγμα).
2. Υπουργό Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης – κ. ΔΗΜΗΤΡΙΟ ΡΕΠΠΑ, (Βας. Σοφίας).
3. Υπουργό Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων – κ. ΜΑΥΡΟΥΔΗ ΒΟΡΙΔΗ, (Αναστάσεως 2 & Τσιγάντε, Παπάγου).
4. Υπουργό Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης – κ. ΓΕΩΡΓΙΟ ΚΟΥΤΡΟΥΜΑΝΗ, (Πειραιώς 40, Αθήνα).
Τα τελευταία 2 χρόνια οι εργαζόμενοι του ΟΣΕ, της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και των άλλων εταιρειών του ομίλου δέχονται αλλεπάλληλα κύματα μιας ανελέητης και εκδικητικής επίθεσης. Αυτοί που οδήγησαν την πατρίδα μας στη σημερινή κατάσταση και φέρουν την απόλυτη ευθύνη, τους φορτώνουν περίπου όλες τις αμαρτίες για τη χρεοκοπία και την παρακμή της χώρας. Στο χείλι Υπουργών και άλλων πολιτικών βρίσκονται τα 11 δις έλλειμμα του ΟΣΕ, τη δημιουργία του οποίο χωρίς ίχνος ντροπής αποδίδουν στους εργαζόμενους. Έτσι οι εργαζόμενοι του ΟΣΕ και η ίδια η επιχείρηση, αποτέλεσαν το πειραματόζωο για τη διάλυση των εργασιακών σχέσεων, την ακύρωση του χαρακτήρα του σιδηροδρόμου ως δημόσιου μέσου μεταφοράς με κοινωνικό χαρακτήρα και το υπόδειγμα για την γενικότερη επίθεση κατά των εργαζόμενων της χώρας. Αποτέλεσμα αυτής της πολιτικής ήταν η μείωση του προσωπικού περίπου στο μισό, η κατάργηση δρομολογίων και γραμμών, η μείωση των εσόδων.
Ωστόσο με το τεράστιο κοινωνικό κόστος της συρρίκνωσης του σιδηροδρομικού έργου, - που πλήττει άμεσα το δοκιμαζόμενο απ΄την κρίση επιβατικό κοινό που θέλει και δεν μπορεί να χρησιμοποιήσει τον σιδηρόδρομο- , της δραστικής μείωσης του προσωπικού και των αποδοχών του έγινε δυνατό να λειτουργούν ο ΟΣΕ και η ΤΡΑΙΝΟΣΕ χωρίς να παράγουν ελλείμματα. Παρ΄όλα αυτά η επίθεση δεν σταματάει.
1. Για δεύτερη φορά μέσα σε ένα χρόνο, με νόμο που παραβιάζει το ευθέως το Σύνταγμα και τις Διεθνείς Συμβάσεις Εργασίας, επιχειρείται να καταργηθεί η Συλλογική μας Σύμβαση που καταρτίστηκε μέσα σε ένα κλίμα άσκησης προς το προσωπικό του ΟΣΕ πρωτοφανών διλλημάτων και πολιτικών εκβιασμών.
Διαμαρτυρόμαστε έντονα για αυτό και δηλώνουμε ότι θα προχωρήσουμε αγωνιστικά και με κάθε συνδικαλιστικό και νομικό μέσο στην ματαίωση της κατάργησης της Συλλογικής Σύμβασης και των δικαιωμάτων μας που απορρέουν απ΄αυτήν.
2. Ενώ ήδη με την εφαρμογή των διατάξεων του ν.3891/10 και την φυσιολογική συνταξιοδότηση του προσωπικού, ο ΟΣΕ και η ΤΡΑΙΝΟΣΕ λειτουργούν με προσωπικό που δεν επαρκεί (σήμερα οφείλονται στο προσωπικό 35.000 αναπαύσεις), για την εξυπηρέτηση και αυτών των σημερινών συρρικνωμένων δραστηριοτήτων, στο πλαίσιο μιας καταστροφικής και απόλυτα αντιαναπτυξιακής λογικής που κυριαρχεί με την ένταξη στην εργασιακή εφεδρεία ό,τι ακόμα διατηρήθηκε με τις θυσίες των σιδηροδρομικών και του ελληνικού λαού ως ελληνικός σιδηρόδρομος, οδηγείται στην πλήρη καταστροφή. Διαμαρτυρόμαστε έντονα για την επιβολή της εργατικής εφεδρείας και σε κάθε περίπτωση ζητάμε κανένας εργαζόμενος ΟΣΕ, της ΤΡΑΙΝΟΣΕ να μην μπει σε καθεστώς εργασιακής εφεδρείας.
3. Με στόχο την σύνταξη των καταλόγων υπαγωγής στη εργασιακή εφεδρεία και την έκδοση των σχετικών διαπιστωτικών πράξεων στο πλαίσιο εφαρμογής του άρθρου 34 του ν. 4024/2011 περί κατάργησης κενών θέσεων ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου και εργασιακής εφεδρείας με σχετικές εγκυκλίους τόσο των Διοικήσεων των εταιρειών όσο και του Υπουργείου Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης, καλείται το προσωπικό να υποβάλει το αργότερο έως 20.11.2011, Υπεύθυνη Δήλωση για τον ακριβή αριθμό συντάξιμου χρόνου ασφάλισης όχι μόνο στον ΟΣΕ και την ΤΡΑΙΝΟΣΕ αλλά και τυχόν συντάξιμη προϋπηρεσία που διαθέτει σε άλλους φορείς.
Για λόγους που οφείλονται στην απαράδεκτη επί δεκαετίες καθυστέρηση μηχανοργάνωσης των Φορέων Κοινωνικής Ασφάλισης οι εργαζόμενοι αδυνατούν πλήρως να παράσχουν ακριβή στοιχεία για την τυχόν συντάξιμη προϋπηρεσία που διαθέτουν σε άλλους φορείς. Συνεπώς έν όψει της ανωτέρω αντικειμενικής αδυναμίας είναι βάναυσα άδικο και δυσανάλογο να απειλούνται με την μη προσμέτρηση του μη δηλωθέντος χρόνου στον υπολογισμό του συντάξιμου χρόνου του υπαλλήλου κατά τη μελλοντική συνταξιοδότηση.
Είναι απαράδεκτο να φορτώνονται στους εργαζόμενους επιπλέον ευθύνες και υποχρεώσεις που δεν τους ανήκουν, τη στιγμή μάλιστα που το Κράτος τους εντάσσει βίαια στην εργασιακή εφεδρεία ανατρέποντας πλήρως τα δεδομένα του εργασιακού τους βίου και τον προγραμματισμό ολόκληρης ζωής.
Η ασφαλιστική κατάσταση του προσωπικού του ΟΣΕ και της ΤΡΑΙΝΟΣΕ είναι σε γνώση των αρμοδίων υπηρεσιών των εταιρειών και επομένως η αξίωση για υποβολή υπεύθυνης δήλωσης δεν εξυπηρετεί τίποτα άλλο από το σκοπό της αποδοχής του βάρβαρου αυτού μέτρου.
Για όλους αυτούς τους λόγους παραμένοντας στη θέση μας ότι το μέτρο της εργασιακής εφεδρείας είναι παράνομο και αντισυνταγματικό ζητάμε να αποσυρθούν οι εγκύκλιοι που υποχρεώνουν το προσωπικό σε συνέργεια σε πράξεις που παραβιάζουν τα εργασιακά τους δικαιώματα.
Με την επιφύλαξη κάθε νομίμου δικαιώματος των μελών των σωματείων της δύναμης της Ομοσπονδίας μας.
Αρμόδιος Δικαστικός Επιμελητής να επιδώσει νόμιμα την παρούσα προς τον Ο.Σ.Ε., την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, και τους Υπουργούς Οικονομικών, Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων και Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης προς γνώση τους και για τις νόμιμες συνέπειες, αντιγράφοντάς την ολόκληρη στην έκθεση επίδοσης που θα συντάξει.
Αθήνα 19 Νοεμβρίου 2011
Ο Πρόεδρος Ο Γενικός Γραμματέας
ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ ΛΕΒΕΝΤΗΣ ΠΑΡΑΣΚΕΥΑΣ ΠΟΥΡΛΙΑΚΑΣ