Τετάρτη 4 Μαΐου 2011

Στις 7 Ιουνίου οι προσφορές για τη γραμμή Κιάτο-Ροδοδάφνη του ΟΣΕ, ύψους 94 εκατ.


Στα 94 εκατ. ανήλθε ο προϋπολογισμός του έργου κατασκευής της υποδομής της νέας διπλής σιδηροδρομικής γραμμής Κιάτο – Ροδοδάφνη.Ο διαγωνισμός προκηρύχτηκε από την ΕΡΓΟΣΕ (πρόκειται για το σπουδαιότερο έργο που έχει προκηρύξει εδώ και 1,5 χρόνο) με ημερομηνία κατάθεσης προσφορών την 7η Ιουνίου. Οι συμμετέχοντες θα πρέπει να καταθέσουν εγγυητική επιστολή ύψους 3,75 εκατ. ευρώ, με προθεσμία ολοκλήρωσης του έργου τους 30 μήνες.Το εν λόγω έργο εντάσσεται στο σιδηροδρομικό δίκτυο Κιάτο – Πάτρα, το οποίο χωρίζεται σε δυο επιμέρους τμήματα: το Κιάτο – Ροδοδάφνη και το Ροδοδάφνη – Πάτρα. Το πρώτο, το Κιάτο – Ροδοδάφνη, μήκους 71 χλμ., συγχρηματοδοτείται κατά 50% από το Β’ Ταμείο Συνοχής και κατά 50% από το ελληνικό Δημόσιο.Το δεύτερο τμήμα του δικτύου Κιάτο – Πάτρα αναφέρεται στο τμήμα Ροδοδάφνη – Πάτρα, μήκους 41 χλμ. Αν και στόχος του ΟΣΕ και της ΕΡΓΟΣΕ ήταν η νέα διπλή γραμμή Κιάτο - Πάτρα να δοθεί σε κυκλοφορία, με σημοτοδότηση και τηλεδιοίκηση, το Δεκέμβριο του 2013, νεότερες πληροφορίες αναφέρουν ότι η ολοκλήρωση της γραμμής μετατέθηκε χρονικά (τουλάχιστον) για το 2015, αν και πλέον εγείρονται σοβαρές αμφιβολίες αν σφυρίξει ποτέ σύγχρονο τρένο στη Πάτρα. Ενδεικτικό είναι ότι ο σιδηροδρομικός σταθμός Ξυλοκάστρου έπρεπε να δοθεί σε εμπορική λειτουργία το 2009 και ακολούθως, το τμήμα Κιάτο – Ροδοδάφνη το 2011, σύμφωνα με τα αρχικά χρονοδιαγράμματα της εταιρείας.Το πλέον εντυπωσιακό στοιχείο αποτελούν οι απαλλοτριώσεις, οι οποίες υπολογίζεται ότι έχουν προσεγγίσει τα 260 εκατ. ευρώ, εκ των οποίων μονάχα 60 εκατ. ευρώ μπορούν να εκταμιευτούν από την ΕΕ.
isotimia.gr