Μετά τις περικοπές των δρομολογίων στο περιφερειακό δίκτυο, η Ανατολική Μακεδονία και η Θράκη θα συνδέονται με τη Θεσσαλονίκη (και την Αθήνα) με μόλις δύο δρομολόγια: Το IC 90/91και το απλό 610/611. Μάλιστα, οι επιβάτες των δύο δρομολογίων από και προς Εβρο θα μεταβαίνουν στην Αθήνα, μόνο με ανταποκρίσεις στη Θεσσαλονίκη, όπου θα παίρνουν άλλο Inter City.
Σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες, η στρατιωτική διοίκηση σιδηροδρόμων, η οποία είναι αρμόδια για τη μεταφορά των νεοσύλλεκτων στα ακριτικά στρατόπεδα, παραπονέθηκε στους επιτελείς του σιδηροδρόμου ότι κατ’ αυτήν τη λειτουργία των δρομολογίων, δε θα μπορεί να στέλνει ομαλά τους στρατιώτες στα σύνορα, καθώς ούτε προβλέπεται να χρησιμοποιούν το Inter City ούτε θα χωράνε στις απλές αμαξοστοιχίες.
Η συγκεκριμένη γραμμή εξυπηρετούσε αξιοπρεπώς κάποια τοπικά δρομολόγια, όπως στον άξονα Θεσσαλονίκης- Σερρών, αλλά και το νομό Εβρου, ενώ ήταν βολική για αρτηριακούς επιβάτες από τη νότια και κεντρική Ελλάδα προς την Ανατολική Μακεδονία και Θράκη. Ετσι, όπως εκτιμούν έμπειροι σιδηροδρομικοί, με την συγκεκριμένη λειτουργία χάνεται τόσο μεταφορικό έργο της τοπικής κίνησης επιβατών, αλλά και οι αρτηριακοί ταξιδιώτες από το νότια Ελλάδα.
Μάλιστα, όπως σημειώνουν, ήδη καταγράφονται αρρυθμίες στο εν λόγω ταξίδι, καθώς το 610/611 σταματάει προαιρετικά σε όλους του σταθμούς και στάσεις, με αποτέλεσμα το ταξίδι να αυξάνεται κατά περίπου μισή ώρα.
Αδειάζει το αμαξοστάσιο της Καλαμάτας
Έπειτα από τη γενική κατακραυγή για την επαπειλούμενη εγκατάλειψη πανάκριβου τροχαίου υλικού και εξοπλισμού στο αμαξοστάσιο της Καλαμάτας, η διοίκηση του ΟΣΕ προχωρά στη μαζική εκκένωση του χώρου, καθώς θα μεταφέρει όλο το υλικό σε άλλο σημείο, καλύτερα φυλασσόμενο. Βέβαια, με αυτή την κίνηση απομακρύνεται κάθε ενδεχόμενο επαναλειτουργίας των επιτυχημένων τοπικών δρομολογίων της Μεσσηνίας.
Και μήνυση από τους Φίλους του Σιδηροδρόμου
Στο μεταξύ, μηνυτήρια αναφορά κατά παντός υπευθύνου, για απιστία κατά του δημοσίου, κατέθεσε ο Σύλλογος Φίλων Σιδηροδρόμου Τρικάλων, με αφορμή την κατάργηση δρομολογίων στο δίκτυο της Θεσσαλίας. Ο Σύλλογος σημειώνει ότι, σύμφωνα με τους υπολογισμούς που έκανε, από τον Αύγουστο του 2009, όταν ξεκίνησε η παύση δρομολογίων έως σήμερα, ο σιδηρόδρομος «ζημιωνόταν (από διαφυγούσες εισπράξεις μείον τη μικρή ωφέλεια στα έξοδα από τη συγκεκριμένη κατάργηση) κατά μέσο όρο, όλο αυτό το διάστημα, 74000 Ευρώ μηνιαίως ή συνολικά 1, 3 εκατ. ευρώ» για όλο το διάστημα.
Επιστολή Ψωμιάδη για το σιδηρόδρομο
Επιστολή, με την οποία ζητά την επαναλειτουργία της γραμμής Έδεσσας- Φλώρινας, έστειλε στον υπουργό Υποδομών κ. Δημήτρη Ρέππα ο περιφερειάρχης Κεντρικής Μακεδονίας Παναγιώτης Ψωμιάδης, επικαλούμενος τις διαμαρτυρίες πολιτών που χρησιμοποιούσαν το εν λόγω δρομολόγιο. «Η κατάργηση της συγκεκριμένης γραμμής δημιουργεί μεγάλα προβλήματα, καθώς εξυπηρετούσε πολίτες, οι οποίοι εργάζονται στην ευρύτερη περιοχή των νομών Πέλλας και Φλώρινας, αλλά και προς Κοζάνη. Κατόπιν τούτων, σας ζητώ να επανεξετάσετε την κατάργηση της γραμμής Έδεσσας- Φλώρινας και να μην προχωρήσετε σε μια ακόμη αντιαναπτυξιακή κίνηση που υποβαθμίζει και αδικεί την ελληνική περιφέρεια», σημειώνεται στην επιστολή.
«Το βήμα»