Δευτέρα 3 Ιανουαρίου 2011

Ανοίγουν οι φάκελοι με τις συμβάσεις του ΟΣΕ με τα ναυπηγεία Σκαραμαγκά.

Στο επίκεντρο της επικαιρότητας όλα δείχνουν ότι θα βρεθούν για μια ακόμη φορά οι περιβόητες συμβάσεις για την κατασκευή τροχαίου υλικού για λογαριασμό του ΟΣΕ που είχαν υπογράφει μεταξύ των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά και του ΟΣΕ το 1997. Οι συμβάσεις αυτές που έχουν απασχολήσει και στο παρελθόν την δικαιοσύνη, αφορούσαν κατασκευή τροχαίου υλικού ύψους 180 δισεκατομμυρίων δραχμών. Ειδικότερα το θέμα των συμβάσεων για την κατασκευή τροχαίου υλικού για λογαριασμό του ΟΣΕ από ναυπηγεία Σκαραμαγκά είδε το φως της δημοσιότητας το 2004 με αφορμή καταγγελίες για καθυστέρηση παράδοσης τροχαίου υλικού με αποτέλεσμα να δημιουργηθεί σοβαρό θέμα στην εξασφάλιση των δρομολογίων των τρένων. Σε Σχετικό δημοσίευμα της εφημερίδας «Μακεδονία» στις 20 Ιανουαριου του 2004 που με τίτλο «Παρέμβαση του εισαγγελέα στον ΟΣΕ «  Και υπότιτλο «Καταγγελίες για την παράλειψη προμήθειας τροχαίου υλικού που οδηγεί σε αδυναμία έναρξης νέων δρομολογίων» εγραφε:  «Παρέμβαση του εισαγγελέα για το οξύτατο πρόβλημα της έλλειψης τροχαίου υλικού στον ΟΣΕ, που σε μεγάλο βαθμό οφείλεται στη διαπιστωμένη αδυναμία ίων Ναυπηγείων Σκαραμαγκά να υλοποιήσουν τις συμβάσεις προμήθειας τροχαίου υλικού που υπέγραψαν με τον ΟΣΕ, ζητά με έγγραφη καταγγελία του ο κ. Δημήτρης Καραπάνος, μέλος του δ.σ. του ΟΣΕ και πρώην διευθύνων σύμβουλος του οργανισμού. Πρόκειται για την τέταρτη κατά σειρά καταγγελία του κ. Καραπάνου για το θέμα αυτό, αλλά, όπως επισημαίνει, ουδέποτε έλαβε απάντηση από τους αρμόδιους. Το θέμα της έλλειψης τροχαίου υλικού του ΟΣΕ έχει ως επακόλουθο την αδυναμία έναρξης νέων δρομολογίων, όπως υπογραμμίζεται στην καταγγελία. Όπως επισημαίνεται, "οι νέοι ιδιοκτήτες των Ναυπη¬γείων απειλούν την κυβέρνηση με κλείσιμο των ναυπηγείων και εκβιάζουν τον πρωθυπουργό και τους υπουργούς Χριστοδουλάκη, Τσοχατζόπουλο και Παπανδρέου με αποκαλύψεις αμαρτημάτων διαπραχθέντων και συμφωνηθέντων πριν από την πώληση των Ναυπηγείων και ενδεχομένως με το βρόμικο παρασκήνιο των απευθείας συμβάσεων του Πολεμικού Ναυτικού. Ειδικότερα, ερωτάται ο εισαγγελέας:
ΙΠρο τετραετίας και πλέον ο ΟΣΕ από προϊόν δανείου με την εγγύηση του Ελληνικού Δημοσίου, διέθεσε ποσό 36 δισ. δρχ. περίπου στα Ναυπηγεία ως προκαταβολή για την προμήθεια πρώτων υλών κατασκευής τροχαίου υλικού. Το δημόσιο χρήμα διατέθηκε για το σκοπό αυτό ή κάλυψε ταμειακές ανάγκες των Ναυπηγείων;
2Γιατί, ενώ οι καθυστερήσεις παραδόσεων έχουν υπερβεί τη διετία, ούτε καταγγελία γίνεται ούτε επαναδιαπραγμάτευση (όταν οι συμβάσεις προβλέπουν ποινική ρήτρα έως 7,5% επί του συμβατικού ποσού σε περίπτωση καθυστέρησης παραδόσεων έως έξι μήνες, και υψηλότερες για μεγαλύτερες καθυστερήσεις);
3 Οι συμβάσεις αυτές έγιναν με παράκαμψη της Κοινοτικής Νομοθεσίας περί κρατικών προμηθειών, ανάπτυξης ανταγωνισμού, στο πλαίσιο ειδικής νομοθεσίας περί προγραμματικών συμφωνιών για την ενίσχυση της εγχώ¬ριας παραγωγής κ.ά. Είναι νόμιμο οι συμβάσεις αυτές που ανατέθηκαν με νόμο κατ' εξαίρεση χωρίς διεθνή διαγωνισμό, για την ανάπτυξη της ελληνικής οικονομίας με απόφαση της πλειοψηφίας του δ.σ. του ΟΣΕ να μεταφέρονται και να υλοποιούνται στο
εξωτερικό, και να επιδοτούνται έτσι παρανόμως ξένες οικονομίες κατ η απασχόληση αλλοδαπών στο εξωτερικό εις βάρος των Ελλήνων εργαζόμενων κατ της ελληνικής οικονομία».