Ζαγάρας Κ. «Αυγη»
Αυξήσεις φωτιά στα εισιτήρια του ΟΣΕ και στα διόδια της Εθνικής Οδού Αθηνών- Λαμίας περίμεναν το επιβατικό κοινό με τη νέα χρονιά, ενώ το υπουργείο Υποδομών- Μεταφορών πρόκειται σύντομα να ανακοινώσει τσουχτερές αυξήσεις και στις δημόσιες συγκοινωνίες.
Έρχονται και στις αστικές συγκοινωνίες από 1η Φεβρουαρίου
Από την πρώτη ημέρα του χρόνου ισχύουν αυξήσεις έως και 80% στα εισιτήρια της ΤΡΑΙΝΟΣΕ με το επιβατικό κοινό να βιώνει ήδη τα αρνητικά αποτελέσματα της κυβερνητικής πολιτικής. Χαρακτηριστική είναι η τιμή του εισιτηρίου στο δρομολόγιο Αθήνα - Θεσσαλονίκη με το αντίτιμο στην απλή αμαξοστοιχία να διαμορφώνεται στα 39 ευρώ, ενώ με το inter city στα 55,20 ευρώ από τα 36,30 που ήταν πριν.
Την ίδια ώρα οι κατασκευάστριες εταιρείες Νέα Οδός και Κεντρική Οδός ανακοίνωσαν την 3η αύξηση στα διόδια Αφιδνών, Θηβών, Τραγάνας και Αγίας Τριάδας Θερμοπυλών. Επίσης η Νέα Οδός ανακοίνωσε αυξήσεις στο τμήμα Αθήνας- Λαμίας που αφορά 4 πλευρικά και μετωπικά διόδια. Από την άλλη πλευρά η Μορεας Α.Ε. ανακοίνωσε την τιμαριθμική αναπροσαρμογή των διοδίων στον αυτοκινητόδρομο Κόρινθος- Τρίπολη- Καλαμάτα και συγκεκριμένα στους σταθμούς Σπαθοβουνίου, Νεστάνης και γέφυρας Μαναρη.Από την άλλη πλευρά, διογκώνονται οι αντιδράσεις των πολιτών και των τοπικών κοινωνιών για τις νέες αυξήσεις στα διόδια και προγραμματίζονται νέες δυναμικές κινητοποιήσεις. Ήδη κινήσεις και τοπικές επιτροπές ενάντια στα διόδια, επιτροπές ενάντια στην ακρίβεια, ενεργοί πολίτες, εργαζόμενοι στις μεταφορές, ανακοίνωσαν στις 9 Ιανουαρίου να ανοίξουν όλους τους σταθμούς διοδίων από τη Θεσσαλονίκη ως την Καλαμάτα και ένα νέο κύκλο αγώνων "απέναντι σε όσους θέλουν να ξεπουλήσουν τη χώρα, τη ζωή και το μέλλον μας", όπως αναφέρουν χαρακτηριστικά.
Αυξήσεις 40% και πάνω
Τις επόμενες ημέρες, μετά τις 10 Ιανουαρίου, αναμένεται να παρουσιαστεί και έπειτα να τεθεί σε δημόσια διαβούλευση μέχρι να πάρει τον δρόμο προς τη Βουλή, το νομοσχέδιο της κυβέρνησης για τις δημόσιες συγκοινωνίες. Το νομοσχέδιο προβλέπει σύμφωνα με πληροφορίες αυξήσεις στην τιμή των εισιτηρίων, περικοπές και μειώσεις δρομολογίων, ριζικές ανατροπές στο εργασιακό καθεστώς και συγχωνεύσεις φορέων. Όσον αφορά τα εισιτήρια, το υπουργείο φαίνεται να καταλήγει στην κατάργηση του ενιαίου εισιτηρίου και καθιέρωση δυο τουλάχιστον νέων τύπων εισιτηρίων. Ένα για τα μέσα σταθερής τροχιάς (Μετρό, ΗΣΑΠ, Τραμ) με τιμή έως και 1,50 ευρώ και ένα για λεωφορεία και τρόλλεϋ με τιμή στο 1,30 ευρώ. Παράλληλα εξετάζεται η μείωση της χρονικής διάρκειας των εισιτηρίων από τα 90 λεπτά της ώρας στα 60, ενώ για την τιμολόγηση θα ακολουθηθεί σύστημα χρέωσης ζώνης. Ταυτόχρονα αυξήσεις έως και 30% αναμένονται και στις κάρτες απεριορίστων διαδρομών.
Δ.Α.: πρόκληση οι αυξήσεις στα διόδια
"Η τρίτη αύξηση των διοδίων μέσα σε ένα χρόνο προκαλεί τους πολίτες που βλέπουν το εισόδημά τους να συρρικνώνεται συνεχώς", σχολίασε για την αύξηση του αντίτιμου των διοδίων η Δημοκρατική Αριστερά και κάλεσε το υπουργείο να επανεξετάσει τις συμβάσεις με τις κατασκευαστικές εταιρείες.