Υψηλό κόστος διοδίων και κανένα ουσιαστικό έργο ηλεκτροκίνησης, αφήνουν μακριά από την ανάπτυξη τον Βόλο
Για οδική και σιδηροδρομική υποβάθμιση του Βόλου, καθώς και απομάκρυνση από την ανάπτυξη μίλησε η περιφερειακή σύμβουλος κ. Τζούλια Τσαλίκη στο Ράδιο ΕΝΑ 102.5 και τον Γιώργο Καρεκλίδη τονίζοντας αφενός πως εδώ και μία δεκαετία γίνεται λόγος για ηλεκτροκίνηση και έργο δεν έχει παρουσιαστεί,
με αποτέλεσμα ο Βόλος να μένει πίσω στο κομμάτι των μεταφορών και της σύνδεσής του με τον κορμό της χώρας κι αφετέρου το υψηλό κόστος των διοδίων στο Μοσχοχώρι – 4 ευρώ, που είναι το πιο ακριβό αντίτιμο σε όλη την Ελλάδα- οδηγεί την ευρύτερη περιοχή, στον αποκλεισμό.
με αποτέλεσμα ο Βόλος να μένει πίσω στο κομμάτι των μεταφορών και της σύνδεσής του με τον κορμό της χώρας κι αφετέρου το υψηλό κόστος των διοδίων στο Μοσχοχώρι – 4 ευρώ, που είναι το πιο ακριβό αντίτιμο σε όλη την Ελλάδα- οδηγεί την ευρύτερη περιοχή, στον αποκλεισμό.
Σιδηροδρομική υποβάθμιση του Βόλου
Για υποβάθμιση του Βόλου αναφορικά με τη σιδηροδρομική του σύνδεση έκανε λόγο η κ. Τσαλίκη σημειώνοντας πως η περίφημη ηλεκτροκίνηση Βόλου- Λάρισας έχει ξεκινήσει να γίνεται τουλάχιστον δέκα χρόνια και το 2014 με συντονισμένες προσπάθειες τόσο από τη δική της πλευρά όσο και άλλων προσώπων είχε ενταχθεί στο τότε καινούργιο ΕΣΠΑ 2014-2020 δεν έχει πραγματοποιηθεί.
«Επρόκειτο για μία απλή ηλεκτροκίνηση, να βάλουμε δηλαδή ουσιαστικά τους στύλους και τα καλώδια του ηλεκτρισμού. Είχε προηγουμένως προηγηθεί μια πιο φιλόδοξη λύση να έχουμε διπλή γραμμή και αλλαγή χάραξης, αλλά τελικά αυτό δεν προχώρησε και είπαμε να κάνουμε τουλάχιστον αυτό, γιατί θα είμαστε πλήρως αποκομμένοι κι αυτό το ζούμε τώρα. Σήμερα κόβονται και τα λεωφορεία . Σταδιακά, γιατί πλέον έχει περάσει σε ανάδοχο η κίνηση των τρένων στην ΤΡΕΝΟΣΕ, θα κοπεί και η κίνηση Βόλος- Λάρισα, γιατί όταν είναι όλο το δίκτυο ηλεκτροδοτούμενο, δεν συμφέρει κανέναν να έχει ντιζελάμαξες.
Αυτό έχει ως συνέπεια την υποβάθμιση του Βόλου», σχολίασε η ίδια.
Επανασχεδιασμός για τις ανάγκες της πόλης
Η περιφερειακή σύμβουλος επεσήμανε την αναγκαιότητα του επανασχεδιασμού της ηλεκτροκίνησης του Βόλου, καθώς νέα δεδομένα έχουν μπει στο προσκήνιο.
«Δεν είναι δυνατόν να δεχτούμε αυτή την υποβάθμιση εμείς οι Βολιώτες, που είχαμε τον σιδηροδρομικό σταθμό και το λιμάνι σύμβολο και γενεσιουργό αιτία της συγκέντρωσης του Βόλου, γιατί ο Βόλος έγινε το 1880 ακριβώς για να εξυπηρετήσει όλες τις ανάγκες του κράτους και γιατί το λιμάνι είναι εξαιρετικής σημασίας. Είναι μια συνολική υποβάθμιση κι όχι ένα απλό έργο ότι δεν έχουμε μία ηλεκτροκίνηση. Είναι πολύ κομβικό για την ύπαρξη και την ευημερία της πόλης.
Πιστεύω ότι πρέπει να γίνει η σύνδεση της ΒΙΠΕ με το Βόλο, αλλά να μην εμπλακεί με την ηλεκτροκίνηση. Το ένα είναι ότι κάνουμε τη γραμμή και το άλλο είναι ότι ηλεκτροκινούμε την υφιστάμενη», σημείωσε χαρακτηριστικά.
Οι νέες ανάγκες της πόλης, σύμφωνα με την κ. Τσαλίκη, πρέπει να τεθούν επί τάπητος για να υπάρχει ηλεκτροκίνηση που θα μπορεί να εξυπηρετεί ουσιαστικά την πόλη.
Ο σχεδιασμός ανάπτυξης της πρώην Βαμβακουργίας για χρήση από το Πανεπιστήμιο – φοιτητικές εστίες και υπηρεσίες- αποτελεί έναν παράγοντα που θα πρέπει να ληφθεί υπόψη των φορέων.
«Η ηλεκτροκίνηση που θα γίνει μέσα από το λεγόμενο «S» της Ν. Ιωνίας θα μπορεί να έχει στάση σ’ εκείνο το σημείο – στη Βαμβακουργία- και στάση και στα Μελισσιάτικα. Η ηλεκτροκίνηση είναι ένας προαστιακός . Αλλάζει η λογική που είχαμε ότι το τρένο θέλαμε να βγει έξω από την πόλη. Είναι στις παρυφές και δεν ενοχλεί τη δραστηριότητα της πόλης ίσα ίσα θα μπορέσει να δώσει και κάποιες λύσεις για την πόλη», ανέφερε η κ. Τσαλίκη.
Η ίδια τόνισε πως πρέπει να υπάρξει νέα συζήτηση των φορέων για το τι συμφέρει την πόλη, σύμφωνα και με τα νέα δεδομένα, καθώς όταν κάποιοι υποστήριζαν ότι πρέπει να καταργηθεί το «S», δεν υπήρχε το θέμα της ανάπτυξης του Πανεπιστημίου στη Βαμβακουργία.
«Το πιο σωστό, αντί να λέμε ότι έχουμε την αυθεντία, είναι να κάτσουμε να το συζητήσουμε, τα βάλουμε τα δεδομένα που δεν τα είχαμε. Να δούμε τι συμφέρει περισσότερο. Πρέπει να είμαστε ειλικρινείς και να σκύβουμε το κεφάλι και να κάνουμε δουλειά. Ευθύνη σε όλο αυτό έχει και το πολιτικό προσωπικό, που εξήγγειλαν έργα, ενώ ήξεραν ότι δεν ήταν ώριμα, δεν είχαν δημοπρατηθεί κ.α.», κατέληξε η ίδια.
magnesianews.gr