Παρασκευή, 19 Ιουλίου 2019

Τσαφ - τσουφ" από την Πάτρα στην Κάτω Αχαΐα, από τον Σεπτέμβρη και μετά...

Μάλλον θα πρέπει να ξεχάσουμε την έναρξη των δρομολογίων στο έργο της επέκτασης του Προαστιακού το φετινό καλοκαίρι...

Μπορεί επίσημα να μην το έχει ανακοινώσει κανείς, όμως, πλέον είναι κάτι που έχει γίνει γνωστό και κυκλοφορεί στις συζητήσεις μεταξύ των αρμοδίων ως το πιο πιθανό σενάριο.
 
Τα δρομολόγια του Προαστιακού από την Πάτρα στην Κάτω Αχαΐα θα πρέπει να τα ξεχάσουμε τουλάχιστον για το φετινό καλοκαίρι, καθώς η έναρξη τους πρόκειται να καθυστερήσει και άλλο, παρά τα όσα έλεγαν οι αρμόδιοι και διαβεβαίωνε η απερχόμενη ηγεσία του υπουργείου.

Ο Προαστιακός, όπως όλα δείχνουν, θα ξεκινήσει να λειτουργεί από τον Σεπτέμβριο και μετά, προς απογοήτευση όλων όσων περίμεναν το τραινάκι για να τους εξυπηρετήσει για να κάνουν μπάνια τους καλοκαιρινούς μήνες ή για να πάνε στις δουλειές τους. Αυτές είναι οι τελευταίες πληροφορίες που έρχονται από το υπουργείο και την ΤΡΑΙΝΟΣΕ. 
Μπορεί οι εργασίες επέκτασης της γραμμής να έχουν ολοκληρωθεί και η τοποθέτηση των ΑΣΙΔ να έχει προχωρήσει, όμως, υπάρχουν διάφοροι άλλοι παράγοντες που έχουν να κάνουν με την λειτουργία του τρένου, στην πράξη και όχι στα λόγια και στη θεωρία. Ο κυριότερος από αυτούς τους παράγοντες είναι η έλλειψη προσωπικού που υπάρχει στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ. 
Για να λειτουργήσει ο Προαστιακός και μάλιστα με δρομολόγια ανά μία ώρα, από το πρωί έως το βράδυ, όπως σχεδίαζε αρχικά το υπουργείο, είναι απαραίτητο να γίνουν προσλήψεις, κυρίως πιστοποιημένων μηχανοδηγών, κάτι που απαιτεί με τη σειρά του μία διαδικασία που χρειάζεται να κρατήσει τουλάχιστον δύο μήνες.
Βλέπετε μέχρι στιγμής δεν έχει βγει καμία τέτοια προκήρυξη από την ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Άρα, χάνεται το καλοκαίρι. Αυτό είναι το μόνο σίγουρο. Μέσα σε όλα αυτά θα πρέπει να υπολογίσουμε και τα δοκιμαστικά δρομολόγια που για ένα μήνα χρειάζεται να ισχύσουν βάση της προκήρυξης του έργου, ώστε να πιστοποιηθεί ότι η γραμμή λειτουργεί σωστά. 
Από εκεί και πέρα υπάρχουν και ορισμένες λεπτομέρειες (όπως η σύνδεση και ο έλεγχος των ΑΣΙΔ) που θα πρέπει να διευθετήσει τόσο ο ΟΣΕ, όσο και η Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδος, οι οποίοι δηλώνουν έτοιμοι από κάθε πλευρά για την έναρξη των δρομολογίων της γραμμής. Το βασικό, όμως, ζητούμενο είναι η έλλειψη προσωπικού. 
Έτσι, το έργο μπορεί να έχει ολοκληρωθεί και να είναι όλα σχεδόν έτοιμα, όμως, η έλλειψη προσωπικού από την εταιρεία που θα το τρέξει, βγάζει άπαντες εκτός σχεδιαγράμματος. Από τον Σεπτέμβριο και μετά λοιπόν...

patrasevents.gr