Δευτέρα, 24 Ιουνίου 2019

Πάτρα:Με «αν και όταν» το τρένο στο λιμάνι - Θεωρητική και όχι θεμελιωμένη η επέκταση.

Θεωρητική και όχι θεμελιωμένη βάση έχει η επέκταση του σύγχρονου σιδηροδρόμου στο νέο λιμάνι της Πάτρας.
Αυτό προκύπτει εξετάζοντας τα δεδομένα, μετά και την τοποθέτηση του διευθύνοντος συμβούλου της ΕΡΓΟΣΕ στο 3ο συνέδριο Μεταφορών, κατά την οποία έγινε λόγος μόνο για επέκταση της υπόγειας γραμμής μέχρι τον Αγιο Διονύσιο και όχι για σχέδιο υπογειοποίησης μέχρι Αγιο Ανδρέα, από όπου και το τρένο θα συνδεθεί με το νέο λιμάνι.
Σύμφωνα με πληροφορίες της «Π» τα πλάνα εξασφάλισης χρηματοδότησης για τα οποία έχουν μιλήσει κατά τις επισκέψεις τους στην Πάτρα ο υπουργός Μεταφορών Χ. Σπίρτζης και ο γγ του υπουργείου Θ. Βούρδας, πρόκειται μάλλον για ελιγμό με χαρακτηριστικά τεχνάσματος παρά για ασφαλή προοπτική.
Η απερχόμενη ηγεσία του Υπουργείου έχει αποσπάσει μια ανεπίσημη, στην ουσία, συναίνεση των οικείων διευθύνσεων της ΕΕ ότι το έργο είναι δυνατόν να χρηματοδοτηθεί από τις πιστώσεις των διευρωπαϊκών δικτύων ΣΕΦ, με ορίζοντα που κατά τα φαινόμενα υπερβαίνει το έτος 2023, σαν συμπληρωματική προϋπόθεση για το νέο εμπορικό λιμάνι της Πάτρας. Αλλά σε αυτή τη φάση δεν έχει εξασφαλισμένη χρηματοδότηση, καθώς φαίνεται ότι η τύχη του συναρτάται από την προοπτική να γίνει νέο εμπορικό λιμάνι.
Προς το παρόν, εγγυημένη είναι η άφιξη του νέου τρένου στον Αγιο Διονύσιο, η οποία, σύμφωνα με πληροφορίες, πολλά οφείλει στη παρέμβαση του Τεχνικού Επιμελητηρίου που συμβούλευσε τον Υπουργό να επεκτείνει τα πλάνα υπογειοποίησης, κάτω και από την πίεση που ασκούνταν από τις βόρειες προαστιακές περιοχές. Φέρεται ότι υπήρξε μια παρατεταμένη νυκτερινή σύσκεψη με τον Υπουργό στην Πάτρα. Κατέληξε σε πρόταση προς τον υφιστάμενη εργολαβία να επεκτείνει το πλάνο υπογειοποίησης καλύπτοντας τα αιτήματα Μποζαϊτίκων και Καστελοκάμπου, με το αζημίωτο. Πλέον ήταν ζήτημα μερικών εκατοντάδων μέτρων η επέκταση μέχρι τον Αγιο Διονύσιο. Φέρεται ότι είναι διασφαλισμένη και η υπόγεια διέλευση μέχρι και τον μώλο Αγίου Νικολάου, με τον προαστιακό να διέρχεται εκ παραλλήλου υπογείως.
Από πλευράς του ο (απερχόμενος) Περιφερειάρχης Απ. Κατσιφάρας δηλώνει στην «Π» ότι η επέκταση στο νέο λιμάνι είναι υποχρέωση των κυβερνήσεων προς την Πάτρα και ότι δεν υπάρχει δικαιολογία για τυχόν ματαίωση.
ΖΩΗ ΣΤΟ ΜΑΤΙ
Η ΕΡΓΟΣΕ προχώρησε προ ημερών, στη μεταφύτευση 60 ελαιοδένδρων (4 εκ των οποίων ήταν αιωνόβια) στις πυρόπληκτες περιοχές της Αττικής και συγκεκριμένα κατά μήκος της Λεωφόρου Μαραθώνα, στους Δήμους Μαραθώνα και Ραφήνας, με σκοπό την αποκατάσταση του φυσικού τοπίου, μετά την καταστροφική πυρκαγιά του καλοκαιριού του 2018.
Τα ελαιόδενδρα προέρχονται από την περιοχή του Ψαθόπυργου και του Ρίου, όπου είναι σε εξέλιξη αυτό το διάστημα, τα έργα του εκσυγχρονισμού του σιδηρόδρομου και η μεταφύτευσή τους από την ΕΡΓΟΣΕ, έγινε σε συνεργασία με το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών και με τη χορηγία του Βοτανικού Ιδρύματος KLORANE.
Η ΕΡΓΟΣΕ δηλώνει υπερήφανη για αυτήν την δράση, όμως, αναζητά συμπαραστάτες. Σήμερα, υπάρχει διαθεσιμότητα περίπου 1000 ελαιόδεντρων στις περιοχές της Ροδοδάφνης, του Ψαθόπυργου και του Ρίου του νομού Αχαΐας, όπου κατασκευάζεται η νέα σιδηροδρομική γραμμή. Στο πλαίσιο αυτό, η εταιρεία αναζητά χορηγούς που θα μπορούσαν να βοηθήσουν στο πολύπλοκο εγχείρημα.

ΤΩΝ Κ. ΜΑΓΝΗ, Σ. ΠΑΠΑΝΔΡΕΟΥ
pelop.gr