Δευτέρα 12 Νοεμβρίου 2018

Πάτρα: Τι είπε ο Σπίρτζης για τα σιδηροδρομικά έργα.

Από το Δημαρχείο Πατρέων ο Υπουργός ανακοίνωσε τη προκήρυξη διαγωνισμού για την υπογειοποίηση της Σιδηροδρομικής Γραμμής , από το Ρίο έως τον Άγιο Διονύσιο.



Όπως γνωρίζετε, είχαμε δεσμευτεί να εξετάσουμε το αίτημα του Δήμου και των κατοίκων της περιοχής για υπογειοποίηση , για μεγαλύτερο μέρος υπογειοποίησης Σιδηρόδρομου, μέχρι το λιμάνι.
Είχαμε δεσμευτεί, ότι η ΕΡΓΟΣΕ θα κάνει τις απαραίτητες μελέτες για να δούμε αν τεχνικά μπορεί να υλοποιηθεί αυτό το έργο και είχαμε δεσμευτεί ότι θα γίνει τον Σεπτέμβριο. Έχουμε αρχές Νοεμβρίου, αργήσαμε ένα μήνα να σας πούμε τα αποτελέσματα, αλλά αυτόν τον μήνα που καθυστερήσαμε τον αξιοποιήσαμε . Αυτό σημαίνει ότι μετά την μελέτη που έγινε από την ΕΡΓΟΣΕ, τεχνικά μπορεί να υλοποιηθεί το έργο της υπογειοποίησης από το Ρίο μέχρι τον Άγιο Διονύσιο . Μιλάμε για ένα τμήμα 6,5 χιλιομέτρων πλήρους υπογειοποίησης της σιδηροδρομικής γραμμής. Τον μήνα που καθυστερήσαμε ήμασταν σε διαπραγματεύσεις , με τα όργανα της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και βρήκαμε και την χρηματοδότηση. Θα κοστίσει 45 εκατ. ευρώ, πρόσθετα, αυτό το έργο. Άρα έχει κλείσει και η χρηματοδότηση του έργου . Η εκτίμηση που έχουμε από τις υπηρεσίες της ΕΡΓΟΣΕ -είναι εδώ ο Διευθύνων Σύμβουλος και ο Διευθυντής Μελετών και θέλω να τους ευχαριστήσω γι΄ αυτή την προσπάθεια- είναι τέλος Ιανουαρίου να έχουμε την προκήρυξη του διαγωνισμού για την υλοποίηση αυτού του έργου. Θέλω να πω επίσης ότι για το τμήμα πάνω από την υπογειοποίηση θα υπάρχει μεικτή επιτροπή από το Υπουργείο , την ΕΡΓΟΣΕ και τον Δήμο Πατρέων προκειμένου, να συμφωνήσουμε το πως θα αξιοποιηθεί αυτή η έκταση, πάνω από την γραμμή. Την ανάπλαση δηλαδή που θα γίνει στο μήκος των 6,5 χιλιομέτρων . Από ότι είπε ο Δήμαρχος , σκέφτονται στον Δήμο να υπάρχει ένας ποδηλατόδρομος , πράσινο και χώροι κοινωνικών δραστηριοτήτων. Θα τα δούμε αυτά , θα συμμετέχει και το Τεχνικό Επιμελητήριο. Θέλω να πω ότι η συνεργασία του προοδευτικού κόσμου γενικότερα στην Δυτική Ελλάδα , στο Νομό Αχαΐας και στον Δήμο Πατρέων , δεν περιορίζει τις υποδομές σε ένα στενό πλαίσιο , αλλά σε ένα σχεδιασμό που θα ακολουθεί την ανάπτυξη της περιοχής , για πάρα, πάρα πολλά χρόνια, για πολλές δεκαετίες. Άρα ήταν πολύ χρήσιμος αυτός ο διάλογος και αυτή η συνεργασία τους προηγούμενους μήνες και τα προηγούμενα χρόνια για να έχουμε τα βέλτιστα αποτελέσματα για την Πάτρα και την Δυτική Ελλάδα. Και πιστεύω ότι τα αποτελέσματα είναι ήδη ορατά. Όταν υλοποιηθούν αυτά που σήμερα εξαγγέλλουμε και σχεδιάζουμε και για μετά τον Άγιο Διονύσιο , για τα Μέσα σταθερής τροχιάς, η Πάτρα θα είναι μία άλλη πόλη , με πραγματικό παραλιακό μέτωπο -όχι στον χάρτη μόνο-, για τους πολίτες της και με οριστική επίλυση του προβλήματος της κυκλοφορίας . Στην υπογειοποίηση η μία γραμμή προβλέπεται να είναι διπλής χρήσης. Να μπορεί να την χρησιμοποιήσει κάποιος και με τις σύγχρονες προδιαγραφές και να είναι μετρική με τις παλιές προδιαγραφές , προκειμένου να συνεχίσει η λειτουργία του Προαστιακού που τον έχει τιμήσει η Πάτρα και θα τον επεκτείνει κιόλας. Σας ευχαριστώ πολύ.



Η σιδηροδρομική σύνδεση Πάτρα - Πύργος



Σχετικά με τη χρηματοδότηση της Σιδηροδρομικής Γραμμής Πάτρα – Πύργος, η Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας έχει εξασφαλίσει ήδη το 50% της χρηματοδότησης, έχοντας στις προτεραιότητές της τη λειτουργία του τρένου. Ο προαστιακός μέχρι την Κάτω Αχαΐα, η επαναλειτουργία της θεματικής σιδηροδρομικής γραμμής Κατάκολο – Πύργος – Αρχαία Ολυμπία και η σύνδεση της Πάτρας με τον Πύργο, συνιστούν έναν ολοκληρωμένο σχεδιασμό για τον οποίο η Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας έχει εξασφαλίσει ένα σημαντικό μέρος των πόρων.

achaianews.gr