Παρασκευή 5 Οκτωβρίου 2018

Σπίρτζης: Αλλάζουν τα δρομολόγια των ΜΜΜ στην Αττική.


Aλλάζει ο σχεδιασμός και στην Αττική – Πυκνώνουν τα δρομολόγια

«Σε κάποια μέσα έχουμε ακόμα τον σχεδιασμό που είχαμε την δεκαετία του 60 που βλέπουμε στις ελληνικές ταινίες. Ξεκινάει ένα λεωφορείο από τον Μαραθώνα και καταλήγει στο Πεδίον του Αρεως.

Το ΚΤΕΛ. Περνάει μερικές δεκάδες σταθμούς του Μετρο, του Προαστιακού, επιβαρύνει πολύ την κυκλοφορία στην Μεσογείων και την Αλεξάνδρας και το ίδιο γίνεται και για τις γραμμές με την Δυτική Αττική που το τέρμα γίνεται στο Θησείο. Το ίδιο και σε περιοχές της βορειοανατολικής Αττικής από τον Ωρωπό μέχρι το κέντρο. Θα αλλάξει ο σχεδιασμός. Θα πυκνώσουν τα δρομολόγια του προαστιακού, θα γίνεται τέρμα σε έναν σταθμό του Μετρό ή του Προαστιακού οπότε να έχουμε ποιοτικότερες και ποσοτικότερες συγκοινωνίες. Στόχος είναι τα λεωφορεία να πηγαίνουν τους πολίτες από τις συνοικίες μέχρι τους σταθμούς των μέσων σταθερής τροχιάς είτε του Μετρό είτε του Προαστιακού είτε του Τραμ και να αυξήσουμε την συχνότητα των δρομολογίων αυτών.

Στην Αθήνα έχουμε το εργαλείο για να τα κάνουμε αυτά. Εχουμε το ηλεκτρονικό εισιτήριο και μπορούν να λειτουργήσουμε τελείως διαφορετικά ΜΜΜ με ενιαίο τρόπο και να ρυθμίσουμε καλύτερα την λειτουργία τους με βάση τις ανάγκες της κοινωνίας».

Για το Μετρό και τις ουρές που σχηματίζονται

Ο κ. Σπίρτζης το απέδωσε στις συνήθειες που έχουμε εδώ και χρόνια. «Δεν υπάρχει», εξήγησε «κανένας λόγος να υπάρχουν ουρές. Το θέμα των καρτών λύνεται μέσω διαδικτύου. Η κάρτα μπορεί να γεμίσει με χίλιους τρόπους. Δεν υπάρχει λόγος να πηγαίνεις ναστήνεσαι στην ουρά για να βγάλεις μισό εισιτήριο ή να πάρεις εισιτήρια. Υπάρχει όμως μια μεγάλη καθυστέρηση στην εταιρεία που ανέλαβε την αναβάθμιση των παλιών μηχανημάτων – είναι πάνω από 100 – αλλά λύθηκαν τα προβλήματα την περασμένη εβδομάδα. Το μεγάλο πρόβλημα είναι με τα λεωφορεία όπου αρνούνται τα περίπτερα να εφοδιάζουν τον κόσμο με ηλεκτρονικά εισιτήρια. Οπότε πρέπει να αναβαθμιστεί το δίκτυο πωλήσεων του ΟΑΣΑ».

Αλλάζουν όλα στον σχεδιασμό των συγκοινωνιών της Θεσσαλονίκης

Στην Θεσσαλονίκη υπήρχε ο ΟΑΣΘ, ήταν ιδιωτικός. Έγιναν δυο παρεμβάσεις το 2003 και το 2011 χωρίς σχεδιασμό. Ανατέθηκαν στον ΟΑΣΘ περιοχές έξω από τον χώρο ευθύνης του μέχρι και έξω από το νομό Θεσσαλονίκης! Αυτό έγινε χωρίς αντίστοιχα να αυξηθεί ο στόλος των λεωφορείων, ο αριθμός των οδηγών. Στην συνέχεια ανέθεσαν ένα μέρος σε έναν υπεργολάβο στα ΚΤΕΛ και έδωσαν και μετοχές στα ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης. Αυτό σαν φαινόμενο δεν μπορεί να ανταποκριθεί στις ανάγκες που εχουν οι πολίτες στην Θεσσαλονίκη. Έχουμε πολλά δρομολόγια που δεν γίνονται, έχουμε μια σειρά από γραμμές που δεν εξυπηρετούν και την λειτουργία της πόλης. Πρέπει λοιπόν να γίνει ένας επανασχεδιασμός.
Θα πρέπει τα ΚΤΕΛ να πάρουν να κάνουν κάποιες γραμμές που δεν έπρεπε να κάνει ο ΟΑΣΘ και ο ΟΑΣΘ θα πρέπει να μείνει μόνο το κομμάτι της εκκαθάρισης που έχει καθυστερήσει και να ενεργοποιηθεί όπως προβλέφθηκε στο νομοσχέδιο ο διάδοχος του ΟΑΣΘ, δημόσιος 100% που θα μεταφέρουμε πολλές από τις αρμοδιότητες ομαλά.
Θα υπάρχει σχεδιασμός ενόψει και της λειτουργίας του ΜΕΤΡΟ Θεσσαλονίκης σε 2 χρόνια και ενός άλλου σχεδιασμού που δεν θα έχει τον πολίτη να περιμένει στις στάσεις μια ώρα ενώ έπρεπε να μην περιμένει καθόλου.

Ελένη Καλογεροπούλου 
newsit.gr