Δευτέρα, 26 Φεβρουαρίου 2018

Ανακοίνωση της συνδικαλιστικής παράταξης +ΣυνΕξέλιξη.


Στις 15 Δεκεμβρίου το Σωματείο μας, με πλειοψηφική απόφαση του ΔΣ (8 υπέρ,2 κατά και 1 λευκό) υπερψήφισε την υπογραφή της Συμφωνίας με την ΤΡΑΙΝΟΣΕ μετά απο διαβούλευση που ξεκίνησε στις 13 Ιουλίου, στα πλαίσια της τριμερούς του Υπουργείου Εργασίας και μετά την καταγγελία, γύρω για το θέμα της χορήγησης εβδομαδιαίων αναπαύσεων και κανονικής άδειας.

Παρότι η συμφωνία αποτυπώνει την πραγματικότητα που αντιμετωπίζει το σύνολο των σιδηροδρομικών και παρότι αυτή επίλυε σημαντικά προβλήματα που αντιμετώπιζε ο κλάδος εδώ και χρόνια, αντιμετωπίστηκε με καχυποψία και μικροψυχία από την πλειοψηφία της Ομοσπονδίας Σιδηροδρομικών καθώς και από τον Λαρισαϊκό.
Συνδικαλιστές που, αδυνατώντας να αντιληφθούν ότι η ΤΡΑΙΝΟΣΕ έχει ιδιωτικοποιηθεί, θέλησαν να απαξιώσουν την συμφωνία που σύναψε το Σωματείο μας. Είτε λόγω κακής πληροφόρησης, είτε για εσωτερικούς τους λόγους, είτε για μικροπολιτικό συμφέρον.
Η συμφωνία μας με την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, κατοχυρώνει τον ρόλο του Σωματείου, περιλαμβάνει προσλήψεις που θα λύσουν οριστικά το ζήτημα της υπερεργασίας στον κλάδο, διασφαλίζει το εργασιακό περιβάλλον για τους μηχανοδηγούς και βοηθούς μηχανοδηγού, επιβάλει κανόνες και όρους στην καθημερινότητα, επιλύει ουσιαστικά το μείζον ζήτημα της έδρας, εισάγει τον μέγιστο ημερήσιο χρόνο μηχανοδήγησης με συμφωνία της ΠΕΠΕ, διασφαλίζει την πολύ κρίσιμη παράμετρο της διαρκούς επιμόρφωσης του προσωπικού προκειμένου να μην υπάρχει καν σκέψη  διαχωρισμού στο μέλλον, ενώ κατοχυρώνει το δικαίωμα στο πενθήμερο που αμφισβητήθηκε ευθέως στο ΣΕΠΕ απο την ΤΡΑΙΝΟΣΕ στην προσφυγή συναδέλφου ,που ζητούσε την χορήγηση των εβδομαδιαίων αναπαύσεων του.
Παράλληλα τις επόμενες μέρες και μετά τις τροποποιήσεις που ζήτησε η ΤΡΑΙΝΟΣΕ, προς συντόμευση της διάρκειας της, θα ξεκινήσει και η εκπαίδευση των 21 βοηθών μηχανοδηγού.
Αύριο,27 Φλεβάρη,θα πιστωθούν στους λογαριασμούς των μηχανοδηγών και βοηθών, τα 800 Ευρώ, bonus που προβλέπει η συμφωνία μας με την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, μέχρι την λήξη της ΣΣΕ, ανεξάρτητα απο το αν εργάζονται σε πενθήμερο, ανεξάρτητα με το είδος τρένων που πραγματοποιούν ή σε πιο μηχανοστάσιο εργάζονται, ανεξάρτητα αν είναι βοηθοί ή μηχανοδηγοί.
Το Σωματείο μας, με καθημερινή δράση, τον τελευταίο μήνα εμπόδισε την πιστοποίηση συνταξιούχων μηχανοδηγών αναβαθμίζοντας  περαιτέρω τον ρόλο του , αναβάθμιση που αποτυπώθηκε στο αίτημα της Rail Cargo  για επικείμενη συνάντηση.
Στόχος της παράταξης μας , ήταν και είναι, η διασφάλιση του επαγγέλματος , η αποφυγή του μισθολογικού dumping , η με αυστηρά πλαίσια εκπαίδευση κ πιστοποίηση των μηχανοδηγών από την Ακαδημία του ΟΣΕ, που πρόσφατα εγκαινίασε η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Μεταφορών και φυσικά η ανάπτυξη των επιβατικών κ εμπορευματικών  σιδηροδρομικών μεταφορών με σαφείς κανόνες που θα σέβονται τα εργασιακά μας δικαιώματα, θα διασφαλίζουν ίσους όρους στον ανταγωνισμό και θα διατηρούν τον ρόλο του σιδηροδρόμου ως μέσου για την μεταφορά των ευπαθών κοινωνικά ομάδων.
Αυτονόητα ,όσοι μηχανοδηγοί εργάζονται στην Ελλάδα θα πρέπει να εκπροσωπούνται από την ΠΕΠΕ και για αυτόν τον σκοπό κρίνεται ως επιτακτική η ανάγκη για τροποποίηση του καταστατικού του Σωματείου μας.
Το άνοιγμα της σιδηροδρομικής αγοράς δεν πρέπει να φοβίζει κανένα συνάδελφο, αφού η ανάπτυξη του σιδηροδρόμου, θα έχει ως αποτέλεσμα την δημιουργία χιλιάδων νέων θέσεων εργασίας σε ένα τομέα που η ΤΡΑΙΝΟΣΕ έχει πρωταγωνιστικό ρόλο.
Φυσικά απαραίτητη προϋπόθεση είναι η ύπαρξη ισχυρών συνδικάτων, που γνωρίζουν τι θέλουν , διεκδικούν και διαμορφώνουν το νέο περιβάλλον.
Η προσπάθεια των συνδικαλιστών του  χτες στον σιδηρόδρομο (ΠΑΣΚ -ΔΑΚΕ- ΠΑΜΕ) να παρουσιάσουν τους μηχανοδηγούς ως κλειστή συντεχνία , είναι η απόδειξη της έλλειψης επιχειρημάτων τους, απέναντι στην καθημερινή δράση της ΠΕΠΕ. Η προσπάθεια τους για την απαξίωση των έργων που μετά από δεκαετίες ολοκληρώνονται κ αναβαθμίζουν τον σιδηρόδρομο και μάλιστα σε πολύ μικρό χρονικό διάστημα (2015-2018), αποδεικνύουν την συνενοχή  τους όλα αυτά τα χρόνια και την στήριξη τους στο πολιτικό σύστημα του χτες.
Δεν θα ισχυριστούμε ποτέ ότι είμαστε στην ίδια πλευρά με την εργοδοσία καθώς στόχος του συνδικάτου είναι η κατάργηση της εκμετάλλευσης από άνθρωπο σε άνθρωπο.
Το επόμενο διάστημα μας περιμένουν νέες προκλήσεις κ όμορφοι αγώνες.
Η υπογραφή της νέας Σ.Σ.Ε. , η ισχυροποίηση του κλάδου, ο νέος Κανονισμός Κίνησης διαμόρφωση νέου περιβάλλοντος στο σιδηροδρομικό συνδικαλιστικό κίνημα με συμμέτοχους ΟΛΟΥΣ τους συναδέλφους από όλους τους κλάδους.
Σε αυτήν μας την προσπάθεια ενόψει και των επικείμενων εκλογών στο Σωματείο μας, απευθύνουμε ανοιχτή πρόσκληση συμμετοχής  σε όσους συναδέλφους είδαν με επιφύλαξη την παράταξη μας το 2015.
Αποδείξαμε ότι ο υγιής συνδικαλισμός , η στρατηγική στόχευση και η καθημερινή δουλειά προς όφελος του συνόλου μπορούν να έχουν απτά αποτελέσματα.

ΣΥΝΕΧΙΖΟΥΜΕ

+ΣυνΕξέλιξη
Φλεβάρης 2018