Κυριακή, 21 Δεκεμβρίου 2014

Ο σιδηροδρομικός σταθμός «θαύμα» του Βερολίνου

Ενώνει πολιτισμούς, γεφυρώνει αποστάσεις, συνδέει την Ευρώπη και όλο το κόσμο


Oι περισσότεροι δρόμοι της πόλης του Βερολίνου και οι γραμμές των S-Bahn οδηγούν στο Κεντρικό Σιδηροδρομικό Σταθμό του Βερολίνου, DB – Berlin Hauptbahnhof, αρχιτέκτονας του οποίου είναι ο Meinhard von Gerkan . 



Της Έλενας Ερμείδου

O Σιδηροδρομικός Σταθμός του Βερολίνου εγκαινιάστηκε από την Καγκελάριο Angela Merkel και ξεκίνησε να λειτουργεί στις 26 Μαίου 2006.
DB, Berlin HauptbahnHof –Lehrter Bahnhof (Hbf)

Αφήνοντας πίσω το μνημείο των Πεσόντων, περνώντας το Reichstag, την Καγκελαρία και την Ελβετική Πρεσβεία, συναντάμε το Κεντρικό Σιδηροδρομικό Σταθμό του Βερολίνου, DB, Berlin HauptBahnHof –Lehrter Bahnhof (Hbf). 


Μέχρι πριν την επανένωση και τα εγκαίνια του μεγαλύτερου σιδηροδρομικού σταθμού της Ευρώπης το 2006, το Βερολίνο δεν είχε κεντρικό σταθμό. Τα τραίνα μεγάλων αποστάσεων που κατευθύνονταν προς το Δυτικό Βερολίνο ακολουθούσαν τις ράγες προς το Σιδηροδρομικό Σταθμό, Berlin- Zoo. Αντίθετα, το Ανατολικό Βερολίνο είχε τις δικές του ράγες που κατέληγαν στο Berlin-OstBahnhof. Ενδιάμεσος σταθμός των συνόρων ο ιστορικός σταθμός Berlin- Friedrichstr Bahnhof. 

Η κατασκευή του Κεντρικού Σιδηροδρομικού Σταθμού του Βερολίνου ξεκίνησε το 1995 με την κατασκευή υπογείων τούνελ στην περιοχή Tiergarden ενώ, το 2005 ολοκληρώθηκε η κατασκευή και του τελευταίου τούνελ. 


Η κατασκευή των γεφυρών για τα S-Bahn ξεκίνησε το 2001 ενώ, θα πρέπει να σημειωθεί ότι τέτοια κατασκευή γέφυρας δεν είχε επιχειρηθεί ποτέ τα προηγούμενα χρόνια. 


Το κύριο κομμάτι του σταθμού καλύπτεται από γυαλί το οποίο τοποθετήθηκε το 2002 μαζί με σύστημα φωτοβολταϊκών . Το 2002, ο σταθμός πήρε το όνομα «Berlin Hauptbahnhof – Lehrter Bahnhof».
Η βασική δομή του σταθμού στηρίζεται από δύο κολώνες η κατασκευή των οποίων ξεκίνησε το 2005.Πρόκειται για ένα χώρο 44 000τμ που διατίθεται για εμπορικές δραστηριότητες. 


Σήμερα, ο Κεντρικός Σιδηροδρομικός Σταθμός του Βερολίνου, κτίριο από γυαλί και μέταλλο, αποτελείται από 4 ορόφους. Στον πάνω όροφο περνάνε τα τοπικά τραίνα Regional Bahn, τα τραίνα μεγάλων αποστάσεων, ICE, IC, EUROCITY, όπως επίσης και τα S-Bahn που ενώνουν το κέντρο του Βερολίνου με τις υπόλοιπες περιφέρειες της πόλης. 
Τα S-Bahn ανάλογα με την κατεύθυνση περνούν μέσω του Berlin-Friedrichstr Bahnhof ή αντίθετα Berlin-Zoo Bahnhof. Στο τελευταίο κάτω όροφο περνάνε επίσης τραίνα μεγάλων αποστάσεων αλλά και τα Regional Bahn. 


Στους ενδιάμεσους ορόφους του σταθμού υπάρχουν πολλά εστιατόρια, καφέ, ζαχαροπλαστεία, μαγαζιά, σταθμός φύλαξης αποσκευών όπως επίσης και σταθμός πληροφοριών για τους επιβάτες. 
Με τέτοιες συνδέσεις, η πρόσβαση στα μουσεία, εμπορικά κατασταστήματα, εστιατόρια, κέντρα ψυχαγωγίας, προάστια και λίμνες του λίμνες του Βερολίνου είναι πάντα «ανοικτή».
Και, φυσικά η πρόσβαση στα αεροδρόμια του Βερολίνου Berlin Tegel (TXL), Berlin Schoenefeld (SXF).




Πηγή: Σοφοκλέους.gr