Κυριακή, 31 Οκτωβρίου 2010

"Πιλότος" ο νόμος του ΟΣΕ για τον εκτροχιασμό των υπόλοιπων μέσων σταθερής τροχιάς

Νόμο του κράτους αποτελούν πλέον τα σχέδια εκτροχιασμού του ΟΣΕ που κυβέρνηση και τρόικα συμφώνησαν επί χάρτου, με τον Δ. Ρέππα να αναζητεί πλέον στη Γαλλία και γενικότερα στο εξωτερικό επίδοξους πελάτες για τα “φιλέτα” του Οργανισμού. Την ίδια ώρα το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών σε συνεργασία με τεχνοκράτες συμβούλους, προετοιμάζει δραστικές αλλαγές στα υπόλοιπα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς με τσουχτερές αυξήσεις στα εισιτήρια, ιδιωτικοποιήσεις έργων, περικοπές δρομολογίων και θεμελιακές ανατροπές στα εργασιακά δικαιώματα. Αλλαγές επίσης προωθούνται στα ταξί και την Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας.
Πριν καλά- καλά προλάβει να στεγνώσει το μελάνι των πρακτικών του νομοσχεδίου για τον ΟΣΕ, στο Παρίσι βρέθηκε τις προηγούμενες ημέρες ο Δ. Ρέππας, συνοδευόμενος από τους προέδρους και διευθύνοντες συμβούλους των 4 εταιρειών του ΟΣΕ, προκειμένου να διερευνήσει τις διαθέσεις του Γάλλου συνομολόγου του και στελεχών της SNCF (εθνικός οργανισμός σιδηροδρόμων) και της Alstom (εταιρεία κατασκευής τρένων) για τον ελληνικό σιδηρόδρομο. Η γαλλική πλευρά φέρεται να ενδιαφέρεται για τον προαστιακό της Αθήνας, καθώς και για μια πιθανή επέκταση του δικτύου του από τα Μεσόγεια προς το Λαύριο. Επίσης στα υπόψιν της βρίσκεται η ακίνητη περιουσία του Οργανισμού που διαχειρίζεται η ΓΑΙΟΣΕ, όπως και οι σταθμοί Αθήνας, Θεσσαλονίκης, Πειραιά και Λάρισας. Από την πλευρά της η κυβέρνηση επιθυμεί την εκποίηση του 49% της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και του μάνατζμεντ της, αναζητώντας υποψηφίους μνηστήρες.
Την ίδια στιγμή παραμένει ανοιχτό το ενδιαφέρον των Κινέζων, που μετά το εμπορευματικό κέντρο στο Θριάσιο, φέρεται να τους ενδιαφέρει και το εμπορευματικό κομμάτι του ΟΣΕ. Από την πλευρά τους οι σιδηροδρομικοί που ανέστειλαν την 24ωρη απεργία της περασμένης Παρασκευής, εξετάζουν πλέον τη μορφή των νέων κινητοποιήσεων που αναμένεται να αποφασίσουν εντός της εβδομάδας.

Στο στόχαστρο κυβέρνησης - τρόικας τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς

Πέρα από αυτά, στο στόχαστρο της κυβέρνησης και της τρόικας μπαίνουν τώρα οι υπόλοιπες δημόσιες συγκοινωνίες. Με “πιλότο” τον νόμο για τον ΟΣΕ, το υπουργείο σχεδιάζει, μετά τις αυτοδιοικητικές εκλογές, να ανοίξει νέο μέτωπο στις δημόσιες επιχειρήσεις. Η κυβέρνηση εξετάζει σχέδιο εισόδου ιδιωτών μέσω συμπράξεων δημοσίου και ιδιωτικού τομέα στο σύστημα ελέγχου των εισιτηρίων. Επίσης προωθεί τη μετατροπή του ΟΑΣΑ σε μητροπολιτικό φορέα συγκοινωνιών, στον οποίο θα υπάγονται όλα τα μέσα συμπεριλαμβανομένων και των ΚΤΕΛ. Ο οργανισμός θα εξακολουθεί να επιδοτεί τις θυγατρικές, αλλά με ένα σύστημα bonus malus και τα χρήματα θα δίνονται βάσει του προγράμματος, της τακτικότητας των δρομολογίων, της ανάπτυξης του δικτύου και της προόδου των υποδομών. Παράλληλα πρόκειται να συγχωνευτούν οι συγκοινωνιακές εταιρείες σε δύο φορείς, έναν για τα μέσα σταθερής τροχιάς και έναν για λεωφορεία και τρόλεϊ, με στόχο τη μείωση των λειτουργικών εξόδων κατά 10%. Η αύξηση του εισιτηρίου είναι βέβαιη και από την αρχή του νέου έτους αναμένεται να φτάσει το 1,20 ευρώ. Από τις αρχές του 2011 πρόκειται ακόμη να διακοπούν γραμμές λεωφορείων και τρόλεϊ ειδικά προς το κέντρο της Αθήνας, με στόχο η πλειονότητα όσων παραμείνουν να λειτουργεί συμπληρωματικά στα μέσα σταθερής τροχιάς.

Στη λαιμητόμο οι εργαζόμενοι

Μια από τις σημαντικότερες αλλαγές που επιχειρεί η κυβέρνηση, αφορά τα εργασιακά δικαιώματα δεκαετιών. Κυβέρνηση και τρόικα χρησιμοποιώντας τον χιλιοειπωμένο μύθο περί ελλειμμάτων των ΔΕΚΟ, στοχοποιούν τους εργαζόμενους και μεθοδικά επιχειρούν να φορτώσουν τις ευθύνες όλων των κυβερνήσεων και των διορισμένων διοικήσεων στους εργαζόμενους. Στο στόχαστρο μπαίνουν πρώτα οι εργαζόμενοι στον ΗΣΑΠ που στιγματίζονται ως “υψηλόμισθοι” με μαγειρεμένα στοιχεία. Παράλληλα προβλέπεται διάθεση εργαζομένων από τη μία συγκοινωνιακή εταιρεία σε άλλη, σταδιακή εξομοίωση μισθών και κανονισμών προσωπικού, ενώ δεν πρόκειται να ανανεωθεί καμία από τις συμβάσεις των συμβασιούχων που είχαν διοριστεί προεκλογικά στο μετρό και το τραμ.
ΤΟΥ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ ΖΑΓΑΡΑ στην «Αυγή»