Παρασκευή, 25 Ιουνίου 2010

Εμπορευματικό έργο με έναν σταθμάρχη

Ένας μόνο σταθμάρχης έχει απομείνει στο γραφείο του συνοριακού σταθμού Γευγελής για να διεκπεραιώνει το εμπορευματικό έργο τού ΟΣΕ. Το γεγονός αυτό, αφενός, υποβαθμίζει τις διαμετακομιστικές υπηρεσίες και, αφετέρου, θέτει τον οργανισμό ενώπιον του κινδύνου καταβολής αποζημιώσεων στις συνεργαζόμενες εταιρείες εξαιτίας των καθυστερήσεων που θα προκαλούνται κατά τη μεταφορά των εμπορευμάτων. Ενώ η κυβέρνηση υποστηρίζει ότι ο αριθμός των εργαζομένων στον ΟΣΕ υπερβαίνει τις πραγματικές ανάγκες, δεν διαθέτει προσωπικό για να στελεχώσει τους κατά τόπους σταθμούς. Η αντίφαση αυτή οφείλεται πιθανόν στη λανθασμένη κατανομή των εργαζομένων, που συνεχίζεται να γίνεται και σήμερα, την ώρα που καταβάλλεται προσπάθεια εξυγίανσης του οργανισμού.
Αναμένονται καθυστερήσεις
Στο γραφείο του ΟΣΕ στον συνοριακό σταθμό Γευγελής εργάζονται σήμερα δύο σταθμάρχες ανά βάρδια, με ευθύνη να φροντίζουν για την ομαλή κυκλοφορία των εμπορικών τρένων, να ελέγχουν τα φορτία των βαγονιών, να διεκπεραιώνουν τις διαδικασίες παράδοσης - παραλαβής και να αστυνομεύουν τις γραμμές για τυχόν ενέργειες κλοπής εμπορευμάτων. Ο ένας σταθμάρχης ανήκει διοικητικά στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ, που έχει αρμοδιότητα για τις εμπορευματικές μεταφορές, και ο δεύτερος στην ΕΔΙΣΥ, θυγατρική εταιρεία, υπεύθυνη για την υποδομή του οργανισμού. Η ΕΔΙΣΥ, εξαιτίας του ότι διαπιστώθηκε έλλειψη προσωπικού στον εμπορευματικό σταθμό Θεσσαλονίκης, στο Ελευθέριο - Κορδελιό, αποφάσισε να μετατάξει τους σταθμάρχες της από τη Γευγελή στη Θεσσαλονίκη. Έτσι, από την 1η Ιουλίου στον συνοριακό σταθμό θα έχει απομείνει ένας μόνο σταθμάρχης ανά βάρδια. Για τον έλεγχο και την περαίωση όλων των διαδικασιών εισαγωγής - εξαγωγής μιας αμαξοστοιχίας απαιτούνταν, σύμφωνα με τις περιγραφές εργαζομένων, μία με μιάμιση ώρα, με προσωπικό δύο ατόμων. “Με έναν σταθμάρχη δεν θα φτάνουν τρεις ώρες, για να γίνει η δουλειά. Τι να πρωτοκάνει, άλλωστε; Να φροντίσει για την κυκλοφορία, να ελέγξει τα φορτία και τις σφραγίδες;” αναρωτιέται σιδηροδρομικός. Σημειώνεται ότι από τον συνοριακό σταθμό διέρχονται περίπου 20 τρένα το 24ωρο, δηλαδή 6 με 7 ανά βάρδια. Οι καθυστερήσεις που αναμένεται να σημειωθούν είναι βέβαιο ότι θα προκαλέσουν τη δυσαρέσκεια των μεταφορικών εταιρειών που συνεργάζονται με τον ΟΣΕ, ενώ είναι πιθανόν οι συναλλασσόμενοι να διεκδικήσουν αποζημιώσεις βάσει των συμφωνιών που προβλέπουν επιβολή ρήτρας σε τέτοιες περιπτώσεις. Εκτός αυτού, αίρεται η εμπιστοσύνη των μεταφορικών εταιρειών στον ελληνικό σιδηρόδρομο και εκτιμάται ότι θα μειωθεί ακόμη περισσότερο το ποσοστό του μεριδίου του ΟΣΕ στις ελληνικές μεταφορές, που σήμερα δεν ξεπερνά το 1,5%.
ΦΩΤΗΣ ΚΟΥΤΣΑΜΠΑΡΗΣ «Μακεδονία»