
Τα ταξίδια με τρένο γνωρίζουν μια άνθηση και οι Ευρωπαίοι το υποστηρίζουν, σύμφωνα με νέα έρευνα.
Μια έρευνα σε 11.000 άτομα που ανατέθηκε από την εταιρεία κατασκευής σιδηροδρομικών γραμμών Hitachi Rail διαπίστωσε ότι σχεδόν οι μισοί από τους ερωτηθέντες σκοπεύουν να ταξιδεύουν περισσότερο με τρένο και λιγότερο με αεροπλάνο τα επόμενα πέντε χρόνια.
euronews.com
Σε παγκόσμιο επίπεδο, πάνω από επτά στους δέκα δήλωσαν ότι θα χρησιμοποιούσαν περισσότερο τις δημόσιες συγκοινωνίες αν ήταν καλύτερα συνδεδεμένες και πάνω από τους μισούς θα τις χρησιμοποιούσαν ακόμα κι αν κοστίζουν περισσότερο.
Τα σιδηροδρομικά ταξίδια αυξάνονται στην Ευρώπη
Η νέα έρευνα διαπίστωσε ότι οι πολίτες σε χώρες της Ευρώπης και της Βόρειας Αμερικής αναμένουν ότι τα ταξίδια με τρένο θα εκτοξευθούν στα ύψη τα επόμενα χρόνια εις βάρος των αεροπορικών μεταφορών.
Τα σιδηροδρομικά ταξίδια αντιπροσωπεύουν ήδη περίπου το ένα τρίτο (29%) των ταξιδιών μεγάλων αποστάσεων - εκείνων που διαρκούν 2,5 ώρες ή περισσότερο.
Το ένα τρίτο των ερωτηθέντων αναμένει επίσης να ταξιδέψει περισσότερο με τρένο τους επόμενους 12 μήνες. Για τα σιδηροδρομικά ταξίδια τα επόμενα πέντε χρόνια, αυτό το ποσοστό αυξάνεται στο 40% μεταξύ των χωρών και στο 49% μεταξύ των πόλεων.
Αντιθέτως, τα αεροπορικά ταξίδια αναμένεται να παραμείνουν στάσιμα, με μόνο περίπου το 2% να αναμένει να πετάξουν περισσότερο την ίδια χρονική περίοδο.
Οι ερωτηθέντες δήλωσαν ότι προβλέπουν αύξηση των μετακινήσεων με αυτοκίνητο, αλλά κατά 50% λιγότερο από ό,τι με τρένο.
Τα δύο τρίτα των Ευρωπαίων τάσσονται υπέρ της απαγόρευσης των πτήσεων μικρών αποστάσεων
Η προθυμία για περισσότερα ταξίδια με τρένο στο μέλλον συμπληρώνεται επίσης από τη σαφή πλειοψηφία (62%) που υποστηρίζει τη νομοθεσία για την απαγόρευση των πτήσεων μικρών αποστάσεων όπου υπάρχουν εναλλακτικές λύσεις για τρένα υψηλής ταχύτητας .
Στην Ευρώπη, όπου υπάρχει αυξανόμενος αριθμός σιδηροδρομικών γραμμών υψηλής ταχύτητας, η υποστήριξη αυξάνεται στο 67%.
Τέτοια νομοθεσία έχει ήδη θεσπιστεί στη Γαλλία και έχει προταθεί και στην Ισπανία .
Και στις δύο χώρες, περισσότεροι από διπλάσιοι ερωτηθέντες τάσσονται υπέρ της απαγόρευσης, σύμφωνα με την έρευνα. Όσοι συμμετείχαν στην έρευνα και στις δύο χώρες δήλωσαν ότι θα υποστήριζαν ακόμη πιο αυστηρή πρόσθετη νομοθεσία (63% στην Ισπανία και 56% στη Γαλλία).
Σε κάθε μέρος που συμμετείχαν στην έρευνα, περισσότεροι άνθρωποι υποστήριξαν τη χρηματοδότηση νέων σιδηροδρομικών υποδομών με αυξημένα τέλη κυκλοφορίας ή τέλη κυκλοφορίας από όσους ήταν αντίθετοι σε αυτήν.
Η έρευνα διερεύνησε επίσης πώς να αυξηθεί η χρήση των δημόσιων συγκοινωνιών, με τους επιβάτες να προσδιορίζουν τον συνωστισμό, την προσιτή τιμή και την ευκολία ως τις μεγαλύτερες προκλήσεις.
Σε όλες τις χώρες που συμμετείχαν στην έρευνα, πάνω από επτά στους δέκα δήλωσαν ότι θα χρησιμοποιούσαν περισσότερο τις δημόσιες συγκοινωνίες εάν ήταν καλύτερα συνδεδεμένες, και αυτό το ποσοστό παρέμεινε σε πάνω από το μισό ακόμη και αν κόστιζαν περισσότερο.
«Οι ερωτηθέντες αναμένουν να αυξήσουν τη χρήση των σιδηροδρόμων περισσότερο από οποιαδήποτε άλλη μορφή μεταφοράς τα επόμενα πέντε χρόνια και υποστηρίζουν την κυβερνητική δράση για να καταστεί δυνατή η επίτευξη αυτού του στόχου», δήλωσε ο Edoardo La Ficara, επικεφαλής αγορών του ομίλου της Hitachi Rail.
«Εμείς, ως κλάδος, έχουμε μια κρίσιμη ευκαιρία να ανταποκριθούμε σε αυτή τη δημόσια ζήτηση, προσφέροντας μια εξαιρετική μετάβαση στη βιώσιμη κινητικότητα.»