Σελίδες

Σάββατο 2 Νοεμβρίου 2024

Τρένα υδρογόνου εξαπλώνονται σε πολλές χώρες του κόσμου.



Η ενέργεια του υδρογόνου έχει συγκεντρώσει μεγάλο ενθουσιασμό για τις δυνατότητές της τα τελευταία δέκα χρόνια. Με τις δυνατότητές του να μειώσει σημαντικά τις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου, το καύσιμο υδρογόνου προσφέρει μια ευέλικτη πηγή ενέργειας που μπορεί να τροφοδοτήσει οχήματα, να παράγει ηλεκτρική ενέργεια, ακόμη και να θερμάνει τα σπίτια. 

Πρόσφατα, η Alstom, εμπειρογνώμονες στην παροχή βιώσιμων λύσεων μεταφορών, έκανε πάταγο σε όλη την Ευρώπη για τον ρόλο της στην υλοποίηση τρένων που κινούνται με υδρογόνο στην περιοχή για πρώτη φορά.

Η Γερμανία και η Ιταλία βλέπουν νέες μεταφορές υδρογόνου

Το 2016, η Alsom ανακοίνωσε τα σχέδιά της να εφαρμόσουν και να αναπτύξουν ένα περιφερειακό σύστημα τρένων στη Γερμανία με καύσιμο υδρογόνο. Το σύστημα θα παράγει μηδενικές εκπομπές και θα αποτελούσε πολύτιμο πλεονέκτημα για το εκτεταμένο σύστημα δημόσιων μεταφορών στη Γερμανία. Το 2018, το Coradia iLint™ παρουσιάστηκε στον κόσμο. Το 2022, τα τρένα επρόκειτο να αρχίσουν να αντικαθιστούν άλλα συστήματα τρένων σε ολόκληρη τη Γερμανία, καθώς η χώρα δεσμεύεται για τη βιωσιμότητα.

Μέχρι το τέλος του τρέχοντος έτους, τα τρένα θα λειτουργούν επίσης στη Valcamonica της Ιταλίας κατά μήκος της μη ηλεκτροκίνητης γραμμής Brescia-Iseo-Edolo της FERROVIENORD. Το έργο αποτελεί μέρος των εξελίξεων της Ιταλίας για τη δημιουργία της πρώτης κοιλάδας υδρογόνου στην περιοχή της Μπρέσια. Η ΕΕ έχει τωρινούς στόχους για μείωση των εκπομπών από τις μεταφορές στο 0% έως το 2050 . Αυτά τα τρένα πρόκειται να παίξουν πολύτιμο ρόλο στην επίτευξη ενός τέτοιου στόχου. Έχουν επίσης εφαρμοστεί πρόσφατα στο Κεμπέκ του Καναδά.

Άνεση και βιωσιμότητα που επιτεύχθηκε στο ιταλικό έργο

Τα ιταλικά τρένα έχουν σχεδιαστεί σύμφωνα με το μονοώροφο περιφερειακό τρένο Coradia Stream της Alstom, το οποίο απευθύνεται στην ευρωπαϊκή αγορά. Το υδρογόνο Coradia Stream θα διατηρήσει τα υψηλά πρότυπα άνεσης που έχουν εκτιμήσει οι επιβάτες στο ηλεκτρικό αντίστοιχό του, ενώ θα προσφέρει λειτουργική απόδοση ισοδύναμη με εκείνη των τρένων ντίζελ, συμπεριλαμβανομένης της αυτονομίας. Αυτό το καινοτόμο τρένο μπορεί να κινηθεί σε μη ηλεκτροκίνητες γραμμές, χρησιμεύοντας ως βιώσιμη εναλλακτική λύση στα τρένα που κινούνται με ορυκτά καύσιμα. Προσφέρει το ίδιο επίπεδο άνεσης και ησυχίας με άλλα ηλεκτρικά μοντέλα Coradia, με αξιοσημείωτη αυτονομία άνω των 600 km.

Τρένα της Alstom έχουν επίσης εμφυτευθεί σε άλλα μέρη της Ευρώπης . Τα τρένα κατασκευάζονται στη Γερμανία, γεγονός που καθιστά τη διαδικασία μεταφοράς των τρένων σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες πολύ πιο απλοποιημένη. Τα τρένα έχουν αναπτυχθεί στη Σουηδία καθώς και στη Δανία.

Το τρένο της Κίνας που κινείται με υδρογόνο πέρασε πρόσφατα τη φάση δοκιμών

Η Γερμανία δεν είναι η μόνη χώρα που αναπτύσσει τρένα με υδρογόνο. Η Κίνα πρόσφατα φέτος ανακοίνωσε ότι ο κρατικός κατασκευαστής τρένων CRRC ολοκλήρωσε τις δοκιμές του πρώτου επιβατικού τρένου της χώρας που λειτουργεί με κυψέλες καυσίμου υδρογόνου. Το τρένο προορίζεται να λειτουργεί σε μη ηλεκτροκίνητα τμήματα των αστικών σιδηροδρόμων με μέγιστη ταχύτητα 160 km/h και αυτονομία πλεύσης 1.000 km. Αυτά τα στατιστικά στοιχεία είναι παρόμοια με τις δυνατότητες του μοντέλου της Alstom.

Εν τω μεταξύ, η Ιαπωνία συνεχίζει να είναι ηγέτης στην τεχνολογία κινητήρων υδρογόνου για αυτοκίνητα. Η ιαπωνική κυβέρνηση έχει επενδύσει πολλά σε υποδομές υδρογόνου, με στόχο τη δημιουργία μιας «κοινωνίας υδρογόνου» όπου το υδρογόνο ενσωματώνεται σε διάφορους τομείς, συμπεριλαμβανομένων των μεταφορών, της παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας και της βιομηχανίας. Με πρωτοβουλίες όπως η ανάπτυξη οχημάτων κυψελών καυσίμου υδρογόνου, εκτεταμένα δίκτυα ανεφοδιασμού καυσίμων και προόδους στις μεθόδους παραγωγής υδρογόνου —ιδιαίτερα από ανανεώσιμες πηγές— η Ιαπωνία προωθεί ενεργά το υδρογόνο ως βιώσιμη εναλλακτική λύση στα ορυκτά καύσιμα.

Η δέσμευση στην τεχνολογία υδρογόνου δεν στοχεύει μόνο στη μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου αλλά και στην ενίσχυση της ενεργειακής ασφάλειας και στην τόνωση της οικονομικής ανάπτυξης, αναδεικνύοντας την αφοσίωση της Ευρώπης, της Κίνας και της Ιαπωνίας στην καινοτομία και την περιβαλλοντική ευθύνη απέναντι στην κλιματική αλλαγή. Ακόμη και ο κολοσσός κατασκευαστής ηλεκτρικών αυτοκινήτων Tesla έχει ανακοινώσει σχέδια για την κυκλοφορία ενός πρωτότυπου οχήματος με υδρογόνο ήδη από το 2025.

Ενώ τα ηλεκτρικά οχήματα και η ηλεκτρική τεχνολογία έχουν λάβει τη μεγαλύτερη προσοχή τις τελευταίες δύο δεκαετίες, το υδρογόνο γίνεται γρήγορα μια επιπλέον εναλλακτική λύση που αμφισβητεί την πράσινη κυριαρχία του ηλεκτρικού. Η προσθήκη βιώσιμων ανανεώσιμων πηγών ενέργειας είναι ένα μεγάλο βήμα προς την κατεύθυνση πολλαπλών επιλογών για ένα πράσινο μέλλον.

sidirodromikanea.blogspot.com