ΤΟΥ Δ. ΜΥΡΤΣΙΔΗ
Ο
νέος σταθμός της πόλης ανεγέρθη στα μέσα της δεκαετίας του ’90 και
εγκαινιάστηκε επίσημα στις 16-9-1996. Την περίοδο εκείνη ο σταθμός είχε
τεράστια εμπορική και επιβατική κίνηση και είχε την τέταρτη μεγαλύτερη κίνηση
στην Βόρεια Ελλάδα. Το νέο κτίριο κόστισε περίπου 4,5 εκατομμύρια ευρώ.
Παράλληλα ο παλαιός σταθμός που αποτελούσε ένα από τα πρώτα κτήρια της πόλης
και δημιουργήθηκε το 1928 εγκαταλείφτηκε από τον ΟΣΕ και την πολιτεία και
μετατράπηκε σε κρησφύγετο των παρανόμων μεταναστών. Τελικά ο παλαιός σταθμός
κάηκε ολοσχερώς πριν από λίγο καιρό. Ο νέος σταθμός έκλεισε τον Μάρτιο του 2011
στα πλαίσια των περικοπών και της ‘εξυγίανσης’ του οργανισμού. Από τότε
βρίσκεται στο έλεος των λαθρομεταναστών και των βανδαλισμών. Μέσα σε ένα χρόνο
το στολίδι της πόλης μετατράπηκε σε κέντρο μάζωξης περιθωριακών στοιχείων. Τα
ρολόγια του σταθμού και η ελληνική σημαία εκλάπησαν, οι τοίχοι έχουν γεμίσει
γκράφιτι, η ανισόπεδη διάβαση γέμισε σύριγγες, ορισμένα τζάμια σπάσανε, τα
παγκάκια διαλύσανε και υπάρχουν παντού πεταμένα ρούχα και σκουπίδια. Ευτυχώς
δεν έχει γίνει (ακόμη) καμιά διάρρηξη στο εσωτερικό του σταθμού, όπου ο ΟΣΕ
έχει εγκαταλείψει αντικείμενα μεγάλης αξίας όπως air condition, υπολογιστές και
χρηματοκιβώτια. Το κράτος δαπάνησε δηλαδή 4,5 εκατ. Ευρώ για ένα κτίριο που θα
λειτουργήσει μόλις 15 χρόνια και στη συνέχεια το άφησε να γκρεμιστεί και να
σαπίσει, ενώ την ίδια στιγμή διάφορες κρατικές υπηρεσίες πληρώνουν πανάκριβα ενοίκια
στην Ορεστιάδα όπως το ΙΚΑ κ.ά. Εύγε!!!
Μερικές
εικόνες μιας πολιτισμένης Ευρωπαϊκής χώρας, στο αναβαθμισμένο και
εκσυγχρονισμένο δίκτυο του ΟΣΕ το 2012.
Δ. ΜΥΡΤΣΙΔΗΣ
"Σ.Ν". Οι εικόνες είναι αποκαλυπτικές. Ελπίζουμε κάποιοι να αναλάβουν
τις ευθύνες τους και να ευαισθητοποιηθούν πριν είναι αργά..