Σελίδες

Δευτέρα 17 Νοεμβρίου 2025

Οι πιο απότομες αναβάσεις τρένων που έχουν κατασκευαστεί ποτέ και η μηχανική πίσω από αυτές

Το τελεφερίκ Stoosbahn στην Ελβετία σκαρφαλώνει με κλίση ρεκόρ 110% χρησιμοποιώντας κεκλιμένες καμπίνες. Ο σιδηρόδρομος Pilatus χρησιμοποιεί γρανάζια για να χειρίζεται κλίσεις 48%, ενώ ο σιδηρόδρομος Scenic στην Αυστραλία σκαρφαλώνει σχεδόν κάθετα. Εδώ είναι μερικοί από τους πιο απότομους σιδηροδρόμους στον κόσμο, από τελεφερίκ μέχρι συστήματα οδοντωτών σιδηροδρόμων.

wionews.com

Το Stoosbahn είναι το πιο απότομο τελεφερίκ στον κόσμο, με κλίση 110% (κλίση περίπου 48°). Ειδικές κεκλιμένες καμπίνες διατηρούν τους επιβάτες σε οριζόντια θέση κατά την ασφαλή ανάβαση αυτής της ακραίας κλίσης.

Σιδηρόδρομος Pilatus, Ελβετία - Ο πιο απότομος οδοντωτός σιδηρόδρομος

Ο σιδηρόδρομος Pilatus ανεβαίνει σε κλίση έως και 48% χρησιμοποιώντας ένα ειδικό σύστημα γραναζιών. Κατασκευασμένος το 1889, αυτός ο σιδηρόδρομος χρησιμοποιεί οδοντωτή ράγα και γρανάζι για να συγκρατεί με ασφάλεια τις γραμμές και να χειρίζεται με ασφάλεια την απότομη ανάβαση.

Pöstlingbergbahn, Αυστρία - Ο πιο απότομος σιδηρόδρομος πρόσφυσης

Με μέγιστη κλίση 11,6%, πρόκειται για έναν από τους πιο απότομους σιδηροδρόμους πρόσφυσης (με βάση την τριβή) παγκοσμίως. Διανύει μήκος άνω των 4,14 χλμ., ανεβαίνοντας 255 μέτρα και διασχίζοντας απότομες αστικές καμπύλες με τεχνολογία ηλεκτρικού τραμ.


Γραφικός Σιδηρόδρομος, Αυστραλία - Ο πιο απότομος επιβατικός σιδηρόδρομος

Κατέχοντας ένα παγκόσμιο ρεκόρ Γκίνες, ο γραφικός σιδηρόδρομος σκαρφαλώνει σε απότομη γωνία 52° (κλίση 128%) πάνω σε βράχους από ψαμμίτη. Αρχικά χτισμένος για εξόρυξη, τώρα αποτελεί ένα συναρπαστικό τουριστικό αξιοθέατο.

Μηχανικές Προκλήσεις σε Απότομους Σιδηρόδρομους

Οι απότομες σιδηροδρομικές γραμμές απαιτούν ειδικά σχέδια γραμμών, όπως οδοντωτές ράγες ή γρανάζια, ενισχυμένα φρένα και κεκλιμένα επιβατικά βαγόνια για τη διατήρηση της ασφάλειας και της άνεσης σε απότομες κλίσεις.

Συστήματα τελεφερίκ για απότομες κλίσεις

Τα τελεφερίκ όπως το Stoosbahn χρησιμοποιούν βαγόνια αντιστάθμισης που συνδέονται με καλώδια. Καθώς το ένα βαγόνι ανεβαίνει, το άλλο κατεβαίνει, μειώνοντας αποτελεσματικά την ενέργεια που απαιτείται για απότομες αναβάσεις.


Ο ρόλος των βαγονιών με κλίση


Οι καμπίνες σε απότομες σιδηροδρομικές γραμμές ανατρέπονται μηχανικά, διατηρώντας τους επιβάτες σε οριζόντια θέση ακόμη και σε απότομες πλαγιές. Αυτή η εφεύρεση επιτρέπει ασφαλείς και άνετες διαδρομές σε κλίσεις πολύ πέρα ​​από τα κανονικά όρια των σιδηροδρόμων.