
Με την πρώτη ματιά, μοιάζει με κάτι βγαλμένο από φουτουριστική ταινία: ένα τρένο που κρέμεται κάτω από τις γραμμές του και επιπλέει πάνω από ένα ποτάμι, διασχίζοντας μια μικρή γερμανική πόλη. Αλλά το Wuppertal Schwebebahn δεν είναι τίποτα άλλο παρά καινούργιο.
ndtv.com
Αυτός ο αξιοσημείωτος κρεμαστός σιδηρόδρομος λειτουργεί από το 1901, καθιστώντας τον το παλαιότερο σύστημα του είδους του στον κόσμο. Πάνω από έναν αιώνα αργότερα, συνεχίζει να μεταφέρει χιλιάδες επιβάτες, ενώ παράλληλα προσελκύει ταξιδιώτες που έρχονται να ζήσουν την ασυνήθιστη γοητεία του.
Επιβιβαστείτε στο εντυπωσιακό Wuppertal Schwebebahn
Τοποθετημένο στην πολυσύχναστη πόλη του Βούπερταλ, το Schwebebahn κινείται κατά μήκος μιας σειράς ψηλών σιδερένιων καμάρων, δίνοντας την εντύπωση ότι το τρένο πετάει αβίαστα πάνω από τους δρόμους. Καθώς τα βαγόνια σαρώνουν δρόμους, περιοχές αγορών και πεζούς, η διαδρομή τελικά ανοίγει σε μια απέραντη θέα στον ελικοειδή ποταμό Βούπερ. Για πολλούς επισκέπτες, αυτή η υπερυψωμένη θέα είναι αρκετός λόγος για να επιβιβαστούν.
Αναρτημένο έως και 29 πόδια πάνω από το έδαφος σε ορισμένα τμήματα, το ταξίδι προσφέρει ένα μοναδικό σημείο θέασης που συνδυάζει την μηχανική ευρηματικότητα με την παρατήρηση της γραφικής πόλης.
Η ιστορία του Schwebebahn χρονολογείται από τα τέλη του 19ου αιώνα. Η κατασκευή ξεκίνησε το 1898 και, μετά από πρώιμες δοκιμαστικές διαδρομές, το πρώτο τμήμα άνοιξε για το κοινό το 1901. Αυτό που ξεκίνησε ως λύση σε μια γεωγραφική πρόκληση σύντομα έγινε ένα καθοριστικό σύμβολο της πόλης.
Με τα χρόνια, ο σιδηρόδρομος έχει εκσυγχρονιστεί αρκετές φορές, με νέα βαγόνια να αντικαθιστούν παλαιότερα μοντέλα. Ωστόσο, το Βούπερταλ έχει διατηρήσει ένα κομμάτι του παρελθόντος του: το πρώτο βαγόνι του 1901, γνωστό ως Kaiserwagen. Πήρε το όνομά του από τον Αυτοκράτορα Γουλιέλμο Β΄, ο οποίος κάποτε το οδήγησε, και μπορεί ακόμα να ενοικιαστεί για ιδιωτικές περιηγήσεις.
Γιατί αυτή η πόλη χρειαζόταν ένα αναποδογυρισμένο τρένο
Τη δεκαετία του 1880, η ακμάζουσα κλωστοϋφαντουργική βιομηχανία του Βούπερταλ μετέτρεψε την πόλη σε ένα αναπτυσσόμενο αστικό κέντρο. Με τον πληθυσμό να αυξάνεται και την μετακίνηση να γίνεται απαραίτητη, η πόλη χρειαζόταν ένα δίκτυο μεταφορών που να μην παρεμβαίνει στη στενή κοιλάδα του ποταμού της. Τα παραδοσιακά τραμ και οι σιδηρόδρομοι δεν χωρούσαν στις ελικωτές όχθες του Βούπερ.
Ο μηχανικός και επιχειρηματίας Eugen Langen έδωσε μια ασυνήθιστη απάντηση. Έχοντας πειραματιστεί με έναν κρεμαστό σιδηρόδρομο για τη μεταφορά εμπορευμάτων, πρότεινε ένα παρόμοιο σύστημα για το Βούπερταλ. Η πόλη ασπάστηκε την ιδέα και μέχρι το 1901 είχε ξεκινήσει μια νέα εποχή ανεστραμμένων σιδηροδρομικών ταξιδιών.
Πώς λειτουργεί ο μηχανισμός κρεμαστού τρένου
Αντί να κυλάει πάνω στις γραμμές, το τρένο κρέμεται από αυτές. Οι τροχοί δεν βρίσκονται στο κάτω μέρος, καθώς το τρένο συνδέεται με τις γραμμές από την κορυφή. Οι επιβάτες κάθονται όρθιοι καθώς η πόλη ρέει από κάτω, δημιουργώντας μια σχεδόν αιωρούμενη αίσθηση.
Μια πλήρης διαδρομή στους 20 σταθμούς του διαρκεί περίπου 35 λεπτά, δίνοντας στους ταξιδιώτες αρκετό χρόνο για να απολαύσουν το ποτάμι, τις συνοικίες της πόλης και την καθημερινή ζωή που συμβαίνει κάτω από τις γραμμές.
Πώς να ζήσετε την εμπειρία του αναποδογυρισμένου τρένου στη Γερμανία
Τεχνικά, ένα μονοτρόχιο τρένο με ανάρτηση, το Schwebebahn παραμένει ουσιαστικό μέρος των καθημερινών μεταφορών στο Βούπερταλ, μεταφέροντας περισσότερους από 80.000 ανθρώπους καθημερινά. Όπως αναφέρεται στην επίσημη ιστοσελίδα του, εξυπηρετεί τόσο τους κατοίκους όσο και τους περίεργους επισκέπτες που έρχονται απλώς για την εμπειρία.
Πολλά από τα αξιοθέατα του Βούπερταλ βρίσκονται σε κοντινή απόσταση με τα πόδια από τους σταθμούς, καθιστώντας το Schwebebahn όχι μόνο μια καινοτομία αλλά και ένα πρακτικό σημείο εκκίνησης για την εξερεύνηση της πόλης.
Κόστος εισιτηρίου: Ένα 24ωρο εισιτήριο κοστίζει 8,80 ευρώ (905 ρουπίες) ανά άτομο, με χρέωση 4,40 ευρώ (452 ρουπίες) για επιπλέον επιβάτες. Τα παιδιά κάτω των έξι ετών ταξιδεύουν δωρεάν.