Σελίδες

Τρίτη 19 Αυγούστου 2025

Τρένο με μπαταρία θα επιχειρήσει ρεκόρ απόστασης



Το τρένο που τροφοδοτείται με μπαταρία ελπίζεται ότι θα ολοκληρώσει ένα ταξίδι μετ' επιστροφής από το Ρέντινγκ μέσω Λονδίνου Πάντινγκτον και Οξφόρδης.

.bbc.com

Μια προσπάθεια κατάρριψης του παγκόσμιου ρεκόρ για τη μεγαλύτερη απόσταση που διανύθηκε από τρένο με μπαταρία θα πραγματοποιηθεί αργότερα.

Ο σιδηρόδρομος Great Western Railway (GWR) ελπίζει να ολοκληρώσει 200 μίλια (322 χιλιόμετρα) με μία μόνο φόρτιση, σηματοδοτώντας την 200ή επέτειο από τη γέννηση των σιδηροδρόμων .

Το ανακαινισμένο τρένο της γραμμής District του 1982 θα αναχωρήσει από τον σταθμό του Ρέντινγκ περίπου στις 22:30 BST και αναμένεται να επιστρέψει την Τετάρτη στις 06:28 BST, έχοντας ταξιδέψει στο Λονδίνο Πάντινγκτον, στην Οξφόρδη και πίσω στο Πάντινγκτον πριν επιστρέψει στο Ρέντινγκ.

Το τρέχον ρεκόρ των 139 μιλίων (224 χιλιομέτρων) σημειώθηκε από τη γερμανική σιδηροδρομική εταιρεία Stadler Deutschland στο Βερολίνο στις 10 Δεκεμβρίου 2021.

Οι φορτιστές στις ράγες μπορούν να φορτίσουν την μπαταρία ενός τρένου όταν αυτό φτάνει σε έναν σταθμό

Η Rail Performance Society θα είναι εκεί για να επαληθεύσει την προσπάθεια για ρεκόρ.

Ο Δρ Simon Green, διευθυντής μηχανικής της GWR, δήλωσε: «Το ρεκόρ που επιχειρούμε μπορεί μόνο να χρησιμεύσει για να καταδείξει την αποτελεσματικότητα της ενέργειας από μπαταρίες και να παράσχει τόσο σε εμάς όσο και στην ευρύτερη σιδηροδρομική βιομηχανία περαιτέρω στοιχεία ότι αυτή η τεχνολογία είναι ο δρόμος προς τα εμπρός».

«Στο πλαίσιο των μελλοντικών σχεδίων μας για τροχαίο υλικό, θα χρειαστούμε τρένα με μπαταρίες για να λειτουργούν τακτικά για πάνω από 60 μίλια μεταξύ των φορτίσεων.»

Η GWR διερευνά το ενδεχόμενο τα τρένα με μπαταρία να αντικαταστήσουν τον στόλο ντίζελ της, καθώς αυτός θα πάψει να λειτουργεί τα επόμενα επτά έως δέκα χρόνια.

Το τρένο χρησιμοποιεί τεχνολογία γρήγορης φόρτισης, η οποία δεν βασίζεται σε εναέρια καλώδια τροφοδοσίας και μπορεί να επαναφορτίζεται σε σταθμούς με ειδικά τοποθετημένα σημεία φόρτισης.

Ο ιστορικός των σιδηροδρόμων Τιμ Νταν δήλωσε: «Είτε σπάσει το ρεκόρ είτε όχι, η τεχνολογία βρετανικής προέλευσης που χρησιμοποιείται είναι ήδη νικήτρια».

«Είμαι ενθουσιασμένος που συμμετέχω στην σκληρά εργαζόμενη και επιμελή ομάδα μηχανικών και ειδικών για να τους δω να ξεπερνούν τα όρια του τελευταίου τους πειράματος σε 16 τροχούς.»

«Θα είναι μια μεγάλη αλλά υπέροχη νύχτα.