Κατά τη διάρκεια ενός συνεδρίου για τη χρηματοδότηση της κινητικότητας το 2025 στο πλαίσιο του προγράμματος «Ambition France Transports», η SNCF ενημέρωσε την κυβέρνηση για την κατάσταση του γαλλικού σιδηροδρομικού δικτύου. Σύμφωνα με τον όμιλο, 4.000 χλμ. διατρέχουν κίνδυνο εάν δεν πραγματοποιηθούν πρόσθετες επενδύσεις μέχρι το τέλος του έτους.
deplacementspros.com
«Χωρίς πρόσθετες επενδύσεις, η βιωσιμότητα και η απόδοση του δικτύου απειλούνται », ανέφερε η SNCF σε έγγραφο. Σύμφωνα με τον σιδηροδρομικό όμιλο, περισσότερα από 4.000 χιλιόμετρα από το γαλλικό σιδηροδρομικό δίκτυο μήκους 17.000 χιλιομέτρων διατρέχουν κίνδυνο. Εάν δεν γίνει τίποτα, 2.000 τρένα την ημέρα θα μπορούσαν να επηρεαστούν από αυτήν την υποβάθμιση του δικτύου και, μέσα σε 10 χρόνια, περισσότερα από 10.000 χιλιόμετρα γραμμών θα μπορούσαν να επηρεαστούν.
Σύμφωνα με στελέχη της SNCF, λείπουν περισσότερα από ένα δισεκατομμύριο ευρώ σε πρόσθετες επενδύσεις από τα 4,5 δισεκατομμύρια ευρώ που υποσχέθηκε το Κράτος για την εκτέλεση των απαραίτητων εργασιών. Στόχος: η ανανέωση της σιδηροδρομικής υποδομής και ο εκσυγχρονισμός του εξοπλισμού του δικτύου δόμησης με την εγκατάσταση νέων συστημάτων για την αύξηση της χωρητικότητας έως το 2028.
Σύμφωνα με τους συναδέλφους μας στο France Info, η ομάδα προτείνει την ιδέα της φορολόγησης των ρυπογόνων μέσων μεταφοράς για τη χρηματοδότηση πιο ενδεδειγμένων μέσων, ιδίως παραχωρήσεων αυτοκινητοδρόμων. Ο δεύτερος μοχλός θα ήταν η αξιοποίηση του ευρωπαϊκού συστήματος εμπορίας ποσοστώσεων άνθρακα, το οποίο θα επεκταθεί σε νέους τομείς από το 2028.
Με μερίδιο κατανομής 16,1% σε ευρωπαϊκό επίπεδο, η Γαλλία θα μπορούσε να αποκομίσει αρκετά δισεκατομμύρια ευρώ ετησίως. Τέλος, η SNCF προτείνει το άνοιγμα του μηχανισμού πιστοποιητικού εξοικονόμησης ενέργειας (CEE) στον σιδηροδρομικό τομέα. Έχοντας επίγνωση των δημοσιονομικών περιορισμών του Κράτους, αυτές οι διαφορετικές οδοί θα επέτρεπαν στον όμιλο να αποδεσμεύσει νέα χρηματοδότηση και να διασφαλίσει την ορθή λειτουργία του δικτύου του.