Σελίδες

Τρίτη 12 Νοεμβρίου 2024

Πώς τα τρένα υψηλής ταχύτητας με μπαταρία θα αλλάξουν τα ευρωπαϊκά σιδηροδρομικά ταξίδια



Τα τρένα που κινούνται με μπαταρίες προσπαθούν να διαμορφώσουν το μέλλον των σιδηροδρόμων της Ευρώπης μετά την πρώτη επιτυχημένη δοκιμή ενός τρένου με μπαταρίες intercity στη βορειοανατολική Αγγλία. Αυτό το «τρελό» τρένο αλλάζει εύκολα μεταξύ μπαταρίας, ντίζελ και ηλεκτρικής ενέργειας.

.euronews.com

Αυτήν τη στιγμή, οι σιδηρόδρομοι του Ηνωμένου Βασιλείου λειτουργούν τρένα ντίζελ, τα οποία αντλούν την ισχύ τους από εναέρια ηλεκτροφόρα καλώδια ή ενσωματωμένες γεννήτριες ντίζελ. Ωστόσο, η τελευταία γενιά τρένων ντίζελ πρόκειται να αντικατασταθεί, και έτσι βρίσκεται σε εξέλιξη μια σταδιακή κατάργηση σε καθαρότερες εναλλακτικές λύσεις.

Η δοκιμή έγινε στην περιοχή που έφερε για πρώτη φορά κινητήρες με άνθρακα στον κόσμο και καθώς η Βρετανία γιορτάζει τα 200 χρόνια του σύγχρονου σιδηροδρόμου το επόμενο έτος.
Υψηλή ταχύτητα και φθηνότερο; Τα ηλεκτρικά τρένα με μπαταρία υπόσχονται

Χρησιμοποιώντας μόνο μία ισχυρή μπαταρία 700 kw, αυτή η καινοτόμος τεχνολογία μπορεί να κινήσει τρένα με ταχύτητες άνω των 75 μίλια/ώρα (120 χλμ/ώρα), καθιστώντας τα υψηλής ταχύτητας.

Οι μηχανικοί εξετάζουν την πρόοδο της μπαταρίας-ηλεκτρικού τρένου Hitachi Rail

Κατά τη διάρκεια της δοκιμής, το τρένο λειτουργούσε αποκλειστικά με ισχύ μπαταρίας για 70 χιλιόμετρα πριν επιστρέψει στον κινητήρα ντίζελ του, αλλά οι μηχανικοί λένε ότι αυτό το εύρος είναι αρκετό για να καλύψει μια τυπική υπεραστική διαδρομή που περιλαμβάνει γέφυρες, σήραγγες και σταθμούς.

Κατά την εκτόξευση, αναμένεται ότι το τρένο θα έχει αυτονομία μεταξύ 100 και 150 χλμ.

Τα τρένα με μία μπαταρία όχι μόνο διαθέτουν ανώτερη απόδοση, αλλά είναι και πιο οικονομικά από τα τρένα ντίζελ.


Μπορούν να μειώσουν το κόστος των καυσίμων κατά περίπου 35 έως 50%, σύμφωνα με αυτή τη δοκιμή που διεξήχθη από την Angel Trains, τη Hitachi Rail και την TransPennine Express.
Το νέο ηλεκτρικό τρένο με μπαταρία βρίσκεται στις γραμμές Hitachi Rail

Οι επιβάτες αναμφίβολα θα ελπίζουν ότι τυχόν εξοικονόμηση κόστους θα μετακυλίεται σε αυτούς, ιδίως λόγω του αυξανόμενου κόστους των εισιτηρίων, το οποίο αυξάνεται κάθε χρόνο σε πολλά μέρη της Ευρώπης.
Τα τρένα που λειτουργούν με μπαταρίες είναι πιο προσεκτικά για το περιβάλλον

Τα ηλεκτρικά τρένα θεωρούνται επί του παρόντος η καλύτερη λύση για την παροχή καθαρών τρένων ως μέρος της μετάβασης της παγκόσμιας σιδηροδρομικής βιομηχανίας στο καθαρό μηδέν. Άλλες επιλογές, όπως τα τρένα που χρησιμοποιούν γκρι υδρογόνο, είναι εντάσεως άνθρακα, όπως έχει αναφέρει προηγουμένως το Euronews Green .

Η χρήση τρένων που λειτουργούν με μπαταρίες μειώνει την ανάγκη των σιδηροδρομικών επιχειρήσεων να εγκαταστήσουν ή να αναβαθμίσουν εναέρια καλώδια σε οποιεσδήποτε μη ηλεκτροδοτημένες γραμμές. Με τη σειρά του, αυτό θα μπορούσε να εξοικονομήσει δισεκατομμύρια ευρώ στην Ευρώπη σε έργα ηλεκτροδότησης.

Είναι καλά νέα και για όσους ζουν κοντά σε σιδηροδρομικούς σταθμούς. Τα τρένα με μπαταρίες μπορούν να εισέρχονται και να βγαίνουν από σταθμούς σε λειτουργία μηδενικών εκπομπών, μειώνοντας δραστικά τον θόρυβο και την ατμοσφαιρική ρύπανση.

«Η επιτυχία αυτής της δοκιμής θα ανοίξει το δρόμο για ακόμη πιο πράσινα, πιο αξιόπιστα ταξίδια για εκατομμύρια επιβάτες», δήλωσε ο υπουργός Σιδηροδρόμων του Ηνωμένου Βασιλείου, Λόρδος Χέντι.
Πότε θα ταξιδεύουν όλοι με τρένα με μπαταρία;

Η εξέλιξη της τεχνολογίας ηλεκτρικής μπαταρίας προχωρά γρήγορα.

Η Hitachi Rail εξετάζει ήδη αυτήν την τεχνολογία επόμενης γενιάς για σιδηροδρομικά δίκτυα και άλλα μεγάλα οχήματα παγκοσμίως. Αυτή η τελευταία επιτυχία έρχεται μετά την παράδοση του πρώτου τρένου επιβατικών μπαταριών στον κόσμο στην Ιαπωνία και του πρώτου τρένου με μπαταρία «tribrid» στην Ιταλία, του Masaccio, πριν από μερικά χρόνια.

Μια πλατφόρμα EuroMasaccio βρίσκεται ήδη σε καλό δρόμο για να αναπτυχθεί σε όλες τις ευρωπαϊκές χώρες και εάν το έργο της Ιταλίας είναι κάποια ένδειξη, αυτό θα μπορούσε να μειώσει αμέσως τις εκπομπές CO2 στο μισό κατά την αντικατάσταση των υπαρχόντων στόλων τρένων ντίζελ.

Εν τω μεταξύ, η Siemens Mobility έχει αναπτύξει επίσης τρένα με μπαταρία διπλής λειτουργίας που χρησιμοποιούνται ήδη από επιβάτες στην περιοχή Ortenau της Γερμανίας, εξοικονομώντας 1,8 εκατομμύρια λίτρα ντίζελ κάθε χρόνο. Σχέδια βρίσκονται σε εξέλιξη για την εφαρμογή τους σε περισσότερες χώρες, συμπεριλαμβανομένου του Ηνωμένου Βασιλείου και περισσότερων περιοχών στη Γερμανία, εντός της επόμενης δεκαετίας.

Τα νέα τρένα της Siemens απαιτούν μόνο μικρά τμήματα της γραμμής για να ηλεκτροδοτηθούν, καθώς η εταιρεία προμηθεύει τα δικά της σημεία ταχείας φόρτισης κατά μήκος της διαδρομής, γνωστά ως Rail Charging Converters (RCC).

sidirodromikanea.blogspot.com