Σελίδες

Πέμπτη 14 Νοεμβρίου 2024

Η ΕΕ θα μπορούσε να εισαγάγει ενιαίο σύστημα κρατήσεων εισιτηρίων τρένων έως το 2026


 
Απόστολος Τζιτζικώστας κατά την ακρόαση επιβεβαίωσης 2024 © Ευρωπαϊκή Ένωση, 2024 - EP

Οι σιδηροδρομικοί ταξιδιώτες σε όλη την Ευρώπη συχνά πρέπει να μάχονται με πολλά διαφορετικά εθνικά και περιφερειακά συστήματα και πλατφόρμες σιδηροδρομικών κρατήσεων, γεγονός που καθιστά πιο δύσκολη τη μετάβαση στο τρένο. Ακόμη χειρότερα, σε περίπτωση που ένα πρόβλημα, καθυστέρηση ή ακύρωση εμποδίζει τη σύνδεση μεταξύ διαφορετικών εθνικών φορέων, τα δικαιώματα των επιβατών δεν ισχύουν, με αποτέλεσμα οι επιβάτες των τρένων να εκτίθενται σε οικονομικές απώλειες και ταλαιπωρία.

traveltomorrow.com

Αυξήθηκε η ζήτηση για σιδηροδρομικά ταξίδια

Αλλά η ζήτηση για ταξίδια με τρένο αυξάνεται στην Ευρώπη. Τα στοιχεία του Interrail δείχνουν ότι τα ταξίδια με τρένο αυξήθηκαν κατά 25% μεταξύ 2022 και 2023. Για την καλύτερη εξυπηρέτηση αυτών των επιβατών, ένα νέο ολοκληρωμένο ενιαίο ευρωπαϊκό σύστημα κρατήσεων πρόκειται να τεθεί σε λειτουργία πριν από το τέλος του 2026, παρέχοντας στους χρήστες σιδηροδρόμων μια ενιαία υπηρεσία χαρτογράφησης έξω και πληρώνουν για το πρόγραμμα του ταξιδιού τους.

Πλατφόρμες όπως το Rail Europe και το Omio προσφέρουν στους επιβάτες ορισμένες επιλογές διεθνούς σιδηροδρομικού ταξιδιού, αλλά εξακολουθούν να απαιτούν πολλαπλά εισιτήρια, με το ταξίδι χωρισμένο σε τμήματα. Αντίθετα, η νέα πρόταση ενιαίου εισιτηρίου θα παρουσιάζει τη δυνατότητα κράτησης ενός μόνο πανευρωπαϊκού εισιτηρίου για ένα ταξίδι, ακόμη και αν αυτό διασχίζει διάφορα διεθνή σύνορα, με την ψηφιοποίηση να απλοποιεί το σύνολο των σιδηροδρομικών ταξιδιών.

Είναι απίστευτο να μην το έχουμε αυτό το 2024. Απόστολος Τζιτζικώστας, Επίτροπος Μεταφορών της ΕΕ

Κάνοντας πιο εύκολα τα πράσινα ταξίδια

Ο Απόστολος Τζιτζικώστας , ο νέος Επίτροπος Μεταφορών της ΕΕ πίσω από την πρόταση, βλέπει την πανευρωπαϊκή σιδηροδρομική ενοποίηση ως βασική στρατηγική βιωσιμότητας και απαλλαγής από τις ανθρακούχες εκπομπές. Ανακοίνωσε το έργο στους ευρωβουλευτές κατά τη διάρκεια της νέας ακρόασης επιβεβαίωσης του Επιτρόπου.

«Είναι απίστευτο να μην το έχουμε αυτό το 2024», είπε ο Τζιτζικώστας στους παρευρισκόμενους, μια παρατήρηση που ισχύει ιδιαίτερα δεδομένου ότι η ιδέα προτάθηκε για πρώτη φορά από την Πρόεδρο της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Ursula von der Leyen το 2021. Ενώ ο von de Leyen υποστήριξε την απρόσκοπτη κράτηση τρένων , αεροπλάνα, ενοικιάσεις αυτοκινήτων, λεωφορεία, ακόμη και ηλεκτρονικά σκούτερ, ο Τζιτζικώστας επικεντρώνεται στον σιδηρόδρομο, αλλά το όραμά του δεν σταματά στο στάδιο του σχεδιασμού του ταξιδιού. Όχι μόνο θέλει να ενσωματωθούν τα συστήματα κρατήσεων και πληρωμών, αλλά και το ίδιο το δίκτυο, μέσω της ανάπτυξης των συνδέσεων υψηλής ταχύτητας μεταξύ των μεγάλων πόλεων της ηπείρου.

Η ψηφιοποίηση είναι «ζωτικής σημασίας»

Η ιδέα ενός ενιαίου καταστήματος εισιτηρίων για τους ευρωπαϊκούς σιδηροδρόμους υποστηρίχθηκε από την Κοινότητα Ευρωπαϊκών Εταιρειών Σιδηροδρόμων και Υποδομών (CER), έναν φορέα που εκπροσωπεί περισσότερους από 70 σιδηροδρομικούς φορείς και εθνικές ενώσεις σε ολόκληρο το μπλοκ. Έχουν επίσης πιέσει για την καινοτομία και χαιρέτησαν τη σημασία του έργου του Τζιτζικώστα, λέγοντας: «Αυτή η αναγνώριση ότι η ψηφιοποίηση είναι απαραίτητη για τον εκσυγχρονισμό του συστήματος μεταφορών είναι ζωτικής σημασίας».

Η ολοκληρωμένη πλατφόρμα έχει προγραμματιστεί για το 2025, αλλά η εφαρμογή της εξαρτάται από την απάντηση σε πολλά ερωτήματα, συμπεριλαμβανομένου του τρόπου με τον οποίο τα 27 κράτη μέλη της ΕΕ συμφωνούν να μοιράζονται τα δεδομένα τους και ποια επίδραση θα έχουν τα διαφορετικά περιγράμματα τροχιάς στο σιδηροδρομικό δίκτυο της ηπείρου σε μια ενιαία προσέγγιση .

sidirodromikanea.blogspot.com