Σελίδες

Παρασκευή 27 Σεπτεμβρίου 2024

Ο ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΔΙΠΛΩΜΑΤΟΥΧΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΟΣΕ ΓΙΑ ΤΑ ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΠΕΡΙΣΤΑΤΙΚΑ ΣΤΟΝ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟ

 


Ο Σύλλογος Διπλωματούχων Μηχανικών ΟΣΕ, που εκπροσωπεί εργαζόμενους στις εταιρείες ΟΣΕ - ΕΡΓΟΣΕ - HELLENIC TRAIN, διαπιστώνοντας την έκταση και την αρνητική δημοσιότητα που έλαβαν τα δύο πρόσφατα περιστατικά στον Σ.Σ.Αγ.Αναργύρων και στο τμήμα μεταξύ Αφιδνών - Σφενδάλης, θα ήθελε να επισημάνει τα κάτωθι :

• Για το περιστατικό της 13/9/2024 στον Σ.Σ.Αγ.Αναργύρων επισημαίνουμε, ότι η γραμμή μεταξύ Σ.Σ.Αθηνών - Σ.Σ.Αγ.Αναργύρων λειτουργεί ως μονή γραμμή χωρίς σηματοδότηση με αμφίδρομη κυκλοφορία από τα τέλη του 2018 για την κατασκευή της υπογειοποίησης των σιδηροδρομικών γραμμών στην περιοχή των Σεπολίων. Λόγω απουσίας σηματοδότησης η κυκλοφορία των αμαξοστοιχιών εξασφαλίζεται με την τήρηση των άρθρων του Γενικού Κανονισμού Κίνησης (ΦΕΚ698/Β/2019) για τα τμήματα γραμμής που λειτουργούν άνευ εγκατάστασης Ηλεκτρικής Σηματοδότησης και Ασφάλειας. Από όσα έχουν γνωστοποιηθεί έως σήμερα προκύπτει. ότι από τους 4 εργαζόμενους που ενεπλάκησαν στο περιστατικό. οι 3 εξ αυτών αντιλήφθηκαν έγκαιρα την λανθασμένη εντολή του σταθμάρχη ΣΚΑ, μέσω του συστήματος ραδιοεπικοινωνιών και αντέδρασαν άμεσα. ως όφειλαν σύμφωνα με τον Γενικό Κανονισμό Κίνησης. Αποτέλεσμα της άμεσης αντίδρασης των εργαζομένων ήταν ο κατερχόμενος προς Αθήνα συρμός να ακινητοποιηθεί σε μεγάλη απόσταση από την μονή γραμμή Αθήνας-Αγ.Αναργύρων, αποκλείοντας έτσι οποιαδήποτε πιθανότητα σιδηροδρομικού ατυχήματος.

Όσον αφορά τις ραδιοεπικοινωνίες, ο ΟΣΕ ως Διαχειριστής Υποδομής έχει αποφασίσει να εγκαταστήσει σε όλο το μήκος του δικτύου το σύστημα GSM-R. για την καθολική λειτουργία του οποίου απαιτείται η εγκατάσταση του σε όλους τους συρμούς και από τις σιδηροδρομικές επιχειρήσεις. Αποτελεί. κατά την άποψη μας. σύστημα ραδιοεπικοινωνίας που εμφανίζει σημαντικά πλεονεκτήματα συγκρινόμενο με το VHF. αφού αφενός μεν συνεργάζεται αλλά και αποτελεί προϋπόθεση για το ETCS. αφετέρου δε επιτρέπει την κάλυψη του σιδηροδρομικού δικτύου ανεξαρτήτως της μορφολογίας του εδάφους και της ύπαρξης μεγάλων τεχνικών έργων (π.χ. σιδηροδρομικές σήραγγες μεγάλου μήκους). Σε καμία περίπτωση δεν αποτελεί κλειστό σύστημα ραδιοεπικοινωνίας μεταξύ μόνο δύο χρηστών. πάραυτα δίνει τη δυνατότητα στους χρήστες να επιλέγουν το εύρος των εμπλεκομένων στην ραδιοεπικοινωνία.

Η ολοκλήρωση του έργου της υπογειοποίησης στην περιοχή των Σεπολίων. που έχει καθυστερήσει σημαντικά σε σχέση με το αρχικό του χρονοδιάγραμμα. είναι σαφές ότι θα αυξήσει το επίπεδο ασφάλειας της κυκλοφορίας στο τμήμα γραμμής Αθήνα - Αγ.Ανάργυροι. αφού οι γραμμές που θα παραδοθούν θα λειτουργούν με σηματοδότηση και ETCS. Για την έγκαιρη ολοκλήρωση τέτοιων απαιτητικών τεχνικών έργων απαιτείται σωστός αρχικός σχεδιασμός, η πλήρης στελέχωση με εξιδεικευμένο προσωπικό των αρμόδιων υπηρεσιών, η απρόσκοπτη χρηματοδότηση και η συνέργεια όλων των εμπλεκόμενων φορέων και του αναδόχου.

• Το δεύτερο περιστατικό της 14/9/2024 με την πρόσκρουση κορμού δέντρου στην καμπίνα του μηχανοδηγού στο τμήμα γραμμής μεταξύ Αφιδνών - Σφενδάλης αποτελεί σοβαρό συμβάν, για το οποίο ο ΟΣΕ θα πρέπει να λάβει κάθε μέριμνα ώστε να μην επαναληφθεί, αφού ο καθαρισμός της βλάστησης εκατέρωθεν των γραμμών για τη δημιουργία αντιπυρικών ζωνών και την εξασφάλιση των περιτυπωμάτων γραμμής και ηλεκτροκίνησης, αποτελεί υποχρέωση του ΟΣΕ ως Διαχειριστή Υποδομής.

Για την αντιμετώπιση της βλάστησης σε όλο το σιδηροδρομικό δίκτυο απαιτείται η πρόσληψη εξειδικευμένου επιστημονικού προσωπικού, η κάλυψη όλων των οργανικών θέσεων σε εργατοτεχνικό προσωπικό, προκειμένου να υλοποιούνται έγκαιρα οι απαραίτητες επιθεωρήσεις και οι άμεσες επεμβάσεις του προσωπικού ΟΣΕ όταν απαιτείται, η συνεχής ροή χρηματοδότησης για την ανάθεση του καθαρισμού σε ιδιώτες και η συνέργεια όλων των εμπλεκόμενων φορέων.

Συμφωνούμε καταρχάς με τις δηλώσεις του Προέδρου ΟΣΕ περί δημιουργίας Διεύθυνσης Δασών και Περιβάλλοντος. Σημειώνουμε, ότι προγενέστερα ο σύλλογος μας έχει καταθέσει πρόταση στο Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών για τη δημιουργία οργανωτικής μονάδας με συναφές αντικείμενο στη νέα εταιρεία «Σιδηρόδρομοι Ελλάδος Α.Ε.». Πάρα ταύτα θεωρούμε, ότι θα πρέπει να απαντηθούν τα παρακάτω ερωτήματα :

-        H Διεύθυνση Δασών και Περιβάλλοντος θα δημιουργηθεί στον ΟΣΕ ή στη νέα εταιρεία «Σιδηρόδρομοι Ελλάδος Α.Ε.».; Επισημαίνουμε, ότι η εν λόγω Διεύθυνση δεν περιλαμβάνεται στο μεταβατικό οργανόγραμμα της νέας εταιρείας, που πρόσφατα απεστάλη στις εταιρείες ΟΣΕ-ΕΡΓΟΣΕ.

-        Οι προσλήψεις του εξιδεικευμένου επιστημονικού προσωπικού της Διεύθυνσης πότε θα υλοποιηθούν και με ποια διαδικασία ;

-        Θα στελεχωθεί η Διεύθυνση με το απαιτούμενο εργατοτεχνικό προσωπικό, πότε και με ποια διαδικασία;

-        Θα διαθέτει η Διεύθυνση τον απαιτούμενο τεχνικό εξοπλισμό και μηχανήματα ;

Αιτούμαστε :

-        Την επίσπευση ολοκλήρωσης των εν εξελίξει έργων και την άμεση δημοπράτηση έργων για την πλήρη επαναλειτουργία του τμήματος Δομοκός -Λάρισα, των κλάδων Λάρισα - Βόλος, Παλαιοφάρσαλος - Καλαμπάκα και την αναβάθμση του τμήματος ΣΚΑ-Οινόη

-       Προσλήψεις με διαφανείς διαδικασίες για την κάλυψη όλων των οργανικών θέσεων με μόνιμο προσωπικό σε ΟΣΕ-ΕΡΓΟΣΕ και προσλήψεις προσωπικού στην Hellenic Train

-       Την εξασφάλιση χρηματοδότησης για την απρόσκοπτη εκτέλεση των έργων-μελετών για την αναβάθμιση και ανάπτυξη του σιδηροδρομικού δικτύου

-       Την τήρηση των δεσμεύσεων του Υπουργείου Υποδομών Μεταφορών για την συνεργασία με τους συνδικαλιστικούς φορείς όσον αφορά την υλοποίηση του σχεδιασμού για τον νέο σιδηροδρομικό φορέα «Σιδηρόδρομοι Ελλάδος Α.Ε.».

ΤΟ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ ΤΟΥ ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΔΙΠΛΩΜΑΤΟΥΧΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΟΣΕ


sidirodromikanea.blogspot.com