Σελίδες

Πέμπτη 18 Απριλίου 2024

Γερμανία: Τα τρένα δεν κινούνται πλέον στην ώρα τους. Σχεδιασμοί για το μέλλον



Νέες εξελίξεις στον σχεδιασμό των τρένων, την ψηφιοποίηση και τους σταθμούς του μέλλοντος παρουσιάστηκαν την Τετάρτη 17 Απριλίου στον χώρο εκδηλώσεων Kraftwerk σε μια νέα μονάδα παραγωγής ενέργειας στο Βερολίνο.

euroweeklynews.com

Το κλισέ ότι τα τρένα κυκλοφορούν πάντα στην ώρα τους στη Γερμανία δεν ισχύει πλέον. Ορισμένες καθυστερήσεις είναι αναπόφευκτες, αλλά οι περισσότερες οφείλονται στη γήρανση των δικτύων.

Η τελευταία αναφορά για την κατάσταση του δικτύου για την κρατική Deutsche Bahn αποκάλυψε την υποδομή που καταρρέει, με σχεδόν τα μισά κιβώτια σήματος σε κακή κατάσταση, με αποτέλεσμα το ένα τρίτο των τρένων της να καθυστερούν να κυκλοφορούν.

Η χρήση της τεχνολογίας AI αναμένεται να εκσυγχρονίσει τα μηχανολογικά έργα, που τονίζεται ιδιαίτερα από τη σχεδιαζόμενη γενική επισκευή του τμήματος 78 χιλιομέτρων μεταξύ Φρανκφούρτης και Μάνχαϊμ που έχει προγραμματιστεί για μετά το Euro 2024. Αντί του συνηθισμένου δεκαετούς χρονικού πλαισίου, το έργο είναι φιλόδοξα να ολοκληρωθεί σε μόλις πέντε μήνες.

Οι βελτιώσεις εστιάζονται επίσης στη βελτίωση της άνεσης των επιβατών. Μια νέα διθέσια θήκη με συρόμενες πόρτες ιδιωτικής ζωής και ρυθμιζόμενα χειριστήρια απόχρωσης θα μπορούσε να εγκατασταθεί σε τρένα μεγάλων αποστάσεων στο μέλλον για μεγαλύτερη προστασία της ιδιωτικής ζωής. Πάνω από ένα χρόνο στα σκαριά, τώρα δοκιμάζεται μεταξύ των πελατών.

Ένα άλλο νέο χαρακτηριστικό είναι τα κουμπιά αρωματισμού που βρίσκονται στις πόρτες και στους ανελκυστήρες σε σταθμούς, με στόχο τη διευκόλυνση της άνεσης των επιβατών.

Ψηφιακή πετσέτα για διεκδίκηση θέσης

Άλλες καινοτομίες είναι οι οθόνες πληρότητας σε πραγματικό χρόνο σε τρένα μεγάλων αποστάσεων. Οι ταξιδιώτες μπορούν να βάλουν το κάθισμά τους με μια «ψηφιακή πετσέτα» καθ' όλη τη διάρκεια του ταξιδιού τους, ακόμη και χωρίς κράτηση θέσης, ρυθμίζοντας την οθόνη σε «Κατειλημμένο από <σταθμός> έως».

Σημαντικές επενδύσεις γίνονται επίσης στην εκπαίδευση φρουρών και διευθυντών τρένων για να χειρίζονται αναστατωμένους επιβάτες. Σύμφωνα με εκπρόσωπο της Deutsche Bahn, «Πρέπει να έχουν χοντρό δέρμα και η αίσθηση του χιούμορ είναι ζωτικής σημασίας προσόν κατά την πρόσληψη». Σημείωσε επίσης ότι λόγω της επίμονης έλλειψης εργατικού δυναμικού, προσλαμβάνονταν πολλοί εργαζόμενοι εκτός Γερμανίας.

sidirodromikanea.blogspot.com