Κυριακή 29 Σεπτεμβρίου 2024

Προχωρά ο Προαστιακός Σιδηρόδρομος Δυτικής Αττικής – Ποιες οι στάσεις πότε θα γίνουν τα εγκαίνια



Με μακροθυμία αλλά με τροχιά επεκτείνεται ο Προαστιακός της Αθήνας. Τούτων δοθέντων έως το λυκαυγές του 2006 αναμένεται να έχει ολοκληρωθεί ο νέος Προαστιακός Σιδηρόδρομος Δυτικής Αττικής προϋπολογισμού 132 εκατ. ευρώ (πλέον ΦΠΑ), με χρηματοδότηση από το Ταμείο Ανάκαμψης.

του Χάρη Ντιγριντάκη
tourismtoday.gr

Το έργο το οποίο είχε προκαλέσει προβληματισμούς στις τοπικές κοινωνίες της Δυτικής Αττικής, προχωρά μετά από εξηγήσεις που δόθηκαν σε ευρεία σύσκεψη που πραγματοποιήθηκε στο Υπουργείο Μεταφορών και Υποδομών, στα μεσα Ιουλίου και τις επαφές και συζητήσεις που είχε ο ΟΣΕ με δημάρχους των περιοχών.

Υπενθυμίζεται ότι, λόγω χρηματοδότησης από την Ευρωπαϊκή Ένωση, δεν υπάρχουν περιθώρια ούτε αλλαγών στο χρονοδιάγραμμα, ούτε πολλά περιθώρια αλλαγών στη χάραξη του έργου, που περνά από το κέντρο των πόλεων Λιοσίων, Ασπροπύργου, Ελευσίνας, Μεγάρων.

Στο σύνολο του έργου και της περιοχής της Δυτικής Αττικής, τα δρομολόγια του νέου προαστιακού αναμένεται να αλλάξουν εν γένει την κυκλοφορία και την καθημερινότητα στις πόλεις της Δυτικής Αττικής.

Όπως εκτιμάται στην επιβαρυμένη Δυτική Αττική, που λόγω της μεγάλης επιχειρηματικής κινητικότητας που επικρατεί και διαρκώς αναπτύσσεται, ένα από τα προβλήματα που βιώνει και που πρέπει να λύσει είναι το κυκλοφοριακό, ο Προαστιακός θα είναι ένα μέρος της λύσης.

Η Διοίκηση του ΟΣΕ δεν έκρυψε ποτέ τη δυσκολία και τη συνθετότητα του έργου με διευθετήσεις ρεμάτων (π.χ. Λούτσας στην Ελευσίνα, ρέμα Γιώργη και Καρδατά σε Νέα Πέραμο και Μέγαρα αντιστοίχως), αλλά και τηναπόλυτη αναγκαιότητα ο νέος προαστιακός «να φθάνει στην καρδιά των Μεγάρων», όπως ανέφερε χαρακτηριστικά ο Διευθύνων Σύμβουλος του Οργανισμού κ. Παναγιώτης Τερεζάκης.

Θα πρόκειται για σιδηρόδρομο πλήρως ηλεκτροδοτούμενο, τηλεσηματοδοτούμενο και πλήρως φυλασσόμενο, αφού πρωτίστως ληφθούν υπόψη οι κυκλοφοριακές μελέτες για τους Δήμους με ισόπεδες διαβάσεις.

Υπενθυμίζεται ότι, η Σύμβαση του έργου του Δυτικού Προαστιακού Αττικής, με ανάδοχο τη ΜΕΤΚΑ υπεγράφη τον Δεκέμβριο του 2023.

Τερεζάκης

Όπως αναφέρει στον Ε.Τ. Της Κυριακής o επικεφαλής του ΟΣΕ, κ. Παναγιώτης Τερεζάκης, έχουν ξεκινήσει κάποιες αρχικές εργασίες, ενώ από τη Διεύθυνση της εταιρείας που έχει αναλάβει το έργο πρόσφατα τονίστηκε ότι ολοκληρώνονται οι μελέτες και έχουν ήδη παραγγελθεί τα πρώτα σιδηροδρομικά υλικά.

Παραμένουν κάποια «αγκάθια», όπως ορισμένα ιδιοκτησιακά θέματα στις περιοχές από τις οποίες θα περνάει ο σιδηρόδρομος και ζητήματα με απαλλοτριώσεις, αλλά στη συντριπτική τους πλειονότητα τα προβλήματα έχουν επιλυθεί και οι εργασίες το επόμενο διάστημα εκτιμάται ότι θα επιταχυνθούν.

Σχετικά με το έργο, ο Προαστιακός Δυτικής Αττικής θα είναι συνολικού μήκους 34,6 χλμ. και αφορά στην κατασκευή νέου κλάδου προαστιακού σιδηρόδρομου από τα Άνω Λιόσια μέχρι τον Σιδηροδρομικό Σταθμό Μεγάρων, εντός του υφιστάμενου σιδηροδρομικού δικτύου της παλαιάς σιδηροδρομικής γραμμής προς Πελοπόννησο.

Κατά τη λειτουργία του, θα εξυπηρετεί -μεταξύ άλλων- τον Ασπρόπυργο, την Ελευσίνα, τη Νέα Πέραμο και τα Μέγαρα, διασφαλίζοντας τη διασύνδεση των οικισμών της Δυτικής Αττικής μεταξύ τους. Ακολουθούν οι νέοι σταθμοί:ΕΛΠΕ Ασπροπύργου
Ασπροπύργου
Βαμβακιάς
Ελευσίνας
ΕΛΠΕ Ελευσίνας
Λουτρόπυργου
Νέας Περάμου

Το κόστος του έργου περιλαμβάνεται και ο κλάδος γραμμής προς τον παλαιό σταθμό Μεγάρων, η κατασκευή του οποίου αποτελεί δικαίωμα προαίρεσης που ενεργοποιείται με την έγκριση των περιβαλλοντικών όρων για το εν λόγω τμήμα.

Το τελικό έργο θα περιλαμβάνει την ηλεκτροκίνηση και τη σηματοδότηση-τηλεδιοίκηση με διασυνδέσεις με τη Σιδηροδρομική Γραμμή Υψηλών Ταχυτήτων (ΣΓΥΤ).

Ο Προαστιακός Δυτικής Αττικής θα συνδέει τη Δυτική Αττική με την Αθήνα, τον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών «Ελευθέριος Βενιζέλος», τον Πειραιά και το υπόλοιπο σιδηροδρομικό δίκτυο.
sidirodromikanea.blogspot.com