Πέρα από την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, πωλητήριο έχει μπει και στην Εταιρεία Συντήρησης Σιδηροδρομικού Τροχαίου Υλικού (ΕΕΣΣΤΥ), δηλαδή την πρώην τεχνική βάση του ΟΣΕ.
Ήδη, στελέχη της Siemens και της Alstom έχουν επισκεφθεί εγκαταστάσεις της εταιρείας.Αν και εδιώχθησαν από σιδηροδρομικούς τις πρώτες φορές, στην συνέχεια επιθεώρησαν χώρους εργοστασίων και μηχανοστασίων.
Μάλιστα, επιθεώρησαν εγκαταστάσεις της ΕΕΣΣΤΥ, την ίδια ώρα που σιδηροδρομικοί διαδήλωναν έξω από το ΤΑΙΠΕΔ, όπου και συναντήθηκε αντιπροσωπεία της ΠΟΣ με τη διοίκηση του Ταμείου.
Για την ΕΕΣΣΤΥ, δεν είναι λίγοι εκείνοι που υποστηρίζουν ότι έχει περισσότερες πιθανότητες αποκρατικοποίησης από την ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Αυτό, διότι η ΕΕΣΣΤΥ πρόκειται να υπογράψει, πιθανότατα 10ετές (5+5) συμβόλαιο για τη συντήρηση και τεχνική υποστήριξη των βαγονιών που χρησιμοποιεί η ΤΡΑΙΝΟΣΕ, κάτι το οποίο ερμηνεύεται σε ετήσια έσοδα, τουλάχιστον, 20 εκατ. ευρώ. Απώτερος στόχος της εταιρείας είναι η σύναψη συμβολαίων και με σιδηροδρομικές εταιρείες γειτονικών χωρών, όπως Σερβία και Βουλγαρία.
Γι΄ αυτό το λόγο, η εταιρεία πρόκειται να αναβαθμίσει τις εγκαταστάσεις που διαθέτει στη Βόρεια Ελλάδα. Σύμφωνα με εκτιμήσεις του υπουργείου Μεταφορών, ο ιδιώτης που θα εξαγοράσει την εταιρεία χρειάζεται να επενδύσει τουλάχιστον 50 εκατ. ευρώ σε υποδομές και τεχνολογικό εξοπλισμό.
Η εταιρεία, όπως ορίζει το καταστατικό της, έχει τη δυνατότητα να παρέχει σε τρίτους υπηρεσίες συντήρησης, επισκευής και ανακατασκευής του τροχαίου και λοιπού σιδηροδρομικού υλικού και άλλων μέσων σταθερής τροχιάς (μετρό, τραμ, ηλεκτρικός), ενώ θα εκμισθώνει και τροχαίο υλικό.
Στις αποκρατικοποιήσεις ΤΡΑΙΝΟΣΕ και ΕΕΣΣΤΥ αντιδρά η ΠΟΣ, σημειώνοντας ότι «η Π.Ο.Σ. και οι σιδηροδρομικοί θ’ αγωνιστούν για ν’ ανατρέψουν τις ιδιωτικοποιήσεις και το ξεπούλημα, να διασφαλίσουν τη δουλειά τους με κάθε νόμιμο τρόπο» και επίσης ότι «δεν είναι διατεθειμένοι να διευκολύνουν τους επίδοξους επενδυτές που εμφανίζονται στις εγκαταστάσεις και τους χώρους εργασίας».
Του Φώτη Φωτεινού
metaforespress.gr