Δευτέρα 1 Ιουνίου 2020

Πάτρα: Πάμε σε λύση '14 στη νέα χάραξη της σιδηροδρομικής γραμμής - Μέχρι Αγ.Διονύσιο.


Δεν υπάρχει περιθώριο για υπογειοποίηση της σιδηροδρομικής γραμμής στην έκταση τουλάχιστον που θεωρεί η δημοτική αρχή διεκδίκηση, ή τουλάχιστον εμφανίζεται να τη θεωρεί για να μην κακοκαρδίζει τους πολίτες των βόρειων προαστίων της Πάτρας.
Στην άποψη αυτή καταλήγει όποιος συνομιλεί με τον Κώστα Σπηλιόπουλο. Ο σημερινός πρόεδρος του ΟΣΕ δεν έχει την αρμοδιότητα των αποφάσεων για το θέμα, καθώς αυτές υπάγονται στην περιοχή ευθύνης της ΕΡΓΟΣΕ και του υπουργείου Υποδομών. Κατέχει όμως το αντικείμενο -είχε άλλωστε υπηρετήσει την Πολιτεία ως διευθύνων της ΕΡΓΟΣΕ πριν μερικά χρόνια- και έχει ταυτιστεί με την επίσημη πρόταση που είχε καταθέσει το κράτος στην Πάτρα, επί δημαρχίας Δημαρά.
Ο Κ. Σπηλιόπουλος, που παραλλήλως είναι και περιφερειακός σύμβουλος ως επικεφαλής συνδυασμού, μίλησε χθες στην «Π» και δεν έκρυψε λόγια. Πιστεύει ότι αργά ή γρήγορα θα οδηγηθούμε σε μια λύση παραπλήσια με εκείνη που είχε παρουσιάσει ο ίδιος στους Πατρινούς, το 2014 στην Αγορά Αργύρη.
Σύμφωνα με αυτήν, το τρένο φτάνει επιφανειακά μέχρι την Αγυιά, με ενδεχόμενες βυθίσεις σε σημεία που διαπιστώνεται ότι όντως προκύπτει αισθητική και λειτουργική παραφωνία σε σχέση με κατοικημένες περιοχές. Ακολουθείται στη συνέχεια βύθιση στο ύψος του Σταδίου της Παναχαϊκής, μέχρι τον Αγιο Διονύσιο, όπου και κατασκευάζεται σύγχρονος σταθμός, που θα αποτελεί κόμβο. Ακολούθως, η γραμμή υπογειοποιείται μέχρι το ύψος του Αγίου Ανδρέα.
Ο κ. Σπηλιόπουλος θυμίζει ότι η λύση αυτή έγινε απολύτως αποδεκτή τότε. Εκτιμά ότι η παράταξη Πελετίδη μετακινήθηκε προς τη μαξιμαλιστική ιδέα της ολοκληρωτικής υπογειοποίησης όταν αυτή εγέρθηκε ως αξίωση από τους κατοίκους Μποζαϊτίκων, για προφανείς λόγους. Ακολούθησε η υιοθεσία του σχεδίου από τον υπουργό Χ. Σπίρτζη, επίσης για προφανείς λόγους, κάτι που βόλεψε τη δημοτική αρχή Πελετίδη, που το εμφάνισε ως επιτυχία στις εκλογές πέρυσι.
Κατά τον κ. Σπηλιόπουλο «πρέπει να πούμε την αλήθεια στους πολίτες. Να μιλήσουμε στον κόσμο καθαρά». Εχει λόγους να πιστεύει ότι θα γίνει αυτό διά στόματος υπουργού σε λίγες εβδομάδες. Η αλήθεια αυτή περιλαμβάνει και κάτι αυτονόητο, κατά τη γνώμη του: Υπογειοποίηση και προαστιακός δεν συμβιβάζονται.

ΤΟΥ Κ. ΜΑΓΝΗ
pelop.gr