Κυριακή 26 Απριλίου 2020

Πάτρα: Συμβιβασμό θα προτείνει ο Καραμανλής για την υπογειοποίηση της νέας γραμμής του τρένου.


Επίγεια διέλευση του τρένου στο τμήμα Ρίο - Πάτρα με μερική βύθιση στο τμήμα του ιστορικού και εμπορικού κέντρου της πόλης, Αγιος Διονύσιος - Αγιος Ανδρέας, είναι το σενάριο που κομίζει ο υπουργός Υποδομών Κώστας Καραμανλής ο οποίος, λίγο πριν την αναμενόμενη επίσκεψή του στην πόλη, έληξε την εκκρεμότητα με την επανεκκίνηση των έργων για την ολοκλήρωση του σιδηροδρομικού ΠΑΘΕ.
Το θέμα του τρένου φαίνεται ότι έχει ήδη κλείσει για την κυβέρνηση η οποία εγκαταλείπει οριστικά τα σχέδια της τριπλής υπογειοποίησης,
α) από το Ρίο έως και την οδό Κανελλοπούλου και
β) από εκεί, πάλι υπόγεια, έως τον Αγιο Διονύσιο, με προοπτική και
γ) την υπογειοποίηση έως και το νέο λιμάνι!
Ο υπουργός φαίνεται ότι καθυστερεί την έλευσή του στην Πάτρα με πρόφαση την υπόθεση της πανδημίας αλλά κύρια αιτία είναι το ξεκαθάρισμα και του θέματος με την Πατρών - Πύργου. Για το θέμα αυτό αναμένεται η οριστική απάντηση της Ε.Ε. στο σχέδιο επαναπροκήρυξης του Αυτοκινητοδρόμου σε μια, ενιαία, εργολαβία.
Ως προπομπός της νέας πολιτικής η οποία απορρίπτει τα έργα 'φαραωνικού τύπου', ο αχαιός πρόεδρος του ΟΣΕ Κώστας Σπηλιόπουλος, κατά τη διάρκεια συνέντευξής του στην «Π» πριν το Πάσχα, επισήμανε ότι η νέα ηγεσία του Οργανισμού, σε επίπεδο προμελέτης ή προέγκρισης από την ΕΕ, για χρηματοδότηση μέσω του ΕΣΠΑ, δεν παρελήφθη κάποιος φάκελος τόσο για την υπογειοποίηση Ρίο - Καστελλόκαμπος όσο και το τμήμα Κανελλοπούλου - Αγιος Διονύσιος.
Παρά τις αλλεπάλληλες παρεμβάσεις τόσο του πρώην γγ Μεταφορών Θάνου Βούρδα όσο και της πρώην υφυπουργού Σία Αναγνωστοπούλου, κατά το προηγούμενο τετράμηνο (η τελευταία την επιστολή του κ. Βούρδα στην «Π» εστάλη προ 10ημέρου) ο ΟΣΕ ξεκαθαρίζει σήμερα ότι το κόστος της εκτεταμένης υπογειοποίησης ίσως και να ξεπερνά το 1 δις. Ευρώ.
Ως τάξη μεγέθους, η νέα ηγεσία του Οργανισμού, χρησιμοποίησε την μελέτη για την υπογειοποίηση του τρένου στα Σεπόλια, μήκους 1,5 χλμ., με κόστος 120 εκατ. ευρώ αλλά και της γραμμής 4 του Μετρό (Αλσος Βεΐκου- Γουδή) με μήκος 12,8 χλμ., με κόστος 1,8 δισ. ευρώ.
Η βιωσιμότητα μιας υπογειοποίησης περί τα 9,5 χλμ. στη Πάτρα, με βάση την αδυναμία του ΕΣΠΑ να χρηματοδοτήσει την ολοκλήρωση του σιδηροδρομικού ΠΑΘΕ στην Πάτρα (το ποσό συνολικά που υπάρχει στο ταμείο για όλη τη χώρα είναι μισό δις. Ευρώ) φαίνεται ότι κλείνει οριστικά τον φάκελο της πλήρους υπογειοποίησης στην Πάτρα, τόσο για την κυβέρνηση όσο και για την ΕΕ.

Του Πάνου Σακελλαρόπουλου
pelop.gr