Τετάρτη 1 Απριλίου 2020

Τα τρένα που μεταφέρουν εμπορεύματα συμβάλλουν στη διατήρηση της κινεζικής δυναμικής της αγοράς.

Οι  διαμετακομιστικές υπηρεσίες εμπορευματικών αμαξοστοιχιών γίνονται ολοένα και πιο δημοφιλείς με τους κινέζους και τους ευρωπαίους εμπόρους, καθώς οι περιορισμοί COVID-19 στις θαλάσσιες και αεροπορικές μεταφορές έχουν καταστρέψει σοβαρά τις εμπορικές δραστηριότητες μεταξύ των δύο πλευρών, δήλωσαν στις 31 Μαρτίου οι εμπειρογνώμονες του κλάδου.

Η Sinotrans Ltd, θυγατρική του ομίλου China Merchants Group, ήδη διαθέτει πολλές υπηρεσίες εμπορευματικών σιδηροδρομικών γραμμών στην Ευρώπη. Έχει ήδη οργανώσει 54 υπηρεσίες φορτηγών τρένων μέχρι στιγμής φέτος μεταξύ Shenyang, πρωτεύουσας της επαρχίας Liaoning (βορειοανατολικά της Κίνας) και ευρωπαϊκών πόλεων όπως το Αμβούργο και Duisburg στη Γερμανία, Enns στην Αυστρία και Malaszewicze και Βαρσοβία στην Πολωνία.

Την περασμένη εβδομάδα η εταιρεία ξεκίνησε τη μεταφορά εμπορευματικών αμαξοστοιχιών από την Changsha, πρωτεύουσα της επαρχίας Hunan (κεντρική Κίνα), στη Μόσχα. Το πρώτο τρένο μετέφερε στη Μόσχα επιδημικά υλικά πρόληψης, ηλεκτρομηχανολογικό εξοπλισμό, παπούτσια, παιχνίδια, ρούχα και πλαστικά προϊόντα. Η δημόσια επιχείρηση σχεδιάζει να λειτουργεί το τρένο μία φορά την εβδομάδα και μπορεί να αυξήσει ακόμη και την υπηρεσία σε δύο φορές την εβδομάδα ανάλογα με τη ζήτηση της αγοράς. Λόγω της αυξανόμενης ζήτησης, η συχνότητα της διηπειρωτικής υπηρεσίας μεταφοράς αυξήθηκε κατά 38% σε ετήσια βάση το πρώτο τρίμηνο του τρέχοντος έτους.

Ο Li Jianhong, Πρόεδρος της Ομάδας Εμπόρων της Κίνας, δήλωσε ότι οι επιδημικοί περιορισμοί σε πολλές χώρες έχουν ωθήσει την εταιρεία να προσφέρει λύσεις Plan-B, όπως η αύξηση της συχνότητας λειτουργίας των διηπειρωτικών υπηρεσιών τρένων και διαμετακόμισης. ώστε να διευκολυνθεί η επανάληψη της παραγωγής από εγχώριους εξαγωγείς και η ομαλή λειτουργία της παγκόσμιας αλυσίδας εφοδιασμού.

Λόγω του νέου κορωναϊού, πολλά λιμάνια εμπορευματοκιβωτίων στην Ιταλία, την Ισπανία και την Πορτογαλία έχουν κλείσει προσωρινά ή αντιμετωπίζουν αυστηρούς περιορισμούς στην κίνηση ανθρώπων και πλοίων, ανακοίνωσε το Διεθνές Εμπορικό Επιμελητήριο την περασμένη εβδομάδα. Κίνα με έδρα το Πεκίνο, η οποία ανέφερε επίσης ότι η διαθεσιμότητα εμπορευματοκιβωτίων μειώνεται απότομα σε μεγάλους ευρωπαϊκούς λιμένες όπως το Αμβούργο, το Ρότερνταμ και η Αμβέρσα, γεγονός που δημιουργεί προβλήματα ναυτιλίας για τους κινέζους και ευρωπαίους εξαγωγείς.

Εκτός από τις αναστολές υπηρεσιών και τις περικοπές πτήσεων που επέβαλαν ευρωπαίοι αερομεταφορείς όπως η British Airways, η Lufthansa Group, η Air France και η KLM τους τελευταίους δύο μήνες, η κινεζική υπηρεσία πολιτικής αεροπορίας έχει επίσης μειώσει τον αριθμό των πτήσεων διεθνείς από και προς την χώρα την περασμένη εβδομάδα για να περιορίσουν την εξάπλωση με αέρα και να περιορίσουν τον αυξανόμενο αριθμό εισαγόμενων λοιμώξεων.
Ταυτόχρονα, επειδή οι κινεζικές εταιρείες έχουν ελάχιστες ευκαιρίες να εκμισθώσουν χώρο στα αεροσκάφη των εθνικών και ευρωπαϊκών αεροπορικών εταιρειών, η China Post Group Corp άρχισε να χρησιμοποιεί τα τρένα εμπορευματικών μεταφορών της Κίνας.

Η κεντρική κρατική δημόσια εταιρεία ξεκίνησε μια αυτοματοποιημένη υπηρεσία τρένων την περασμένη εβδομάδα από το Yiwu στην επαρχία Zhejiang της ανατολικής Κίνας. Το ταξίδι με το τρένο θα διαρκέσει 13 ημέρες και θα παραδώσει πάνω από 200.000 αντικείμενα, συμπεριλαμβανομένων ταχυδρομείου, καθημερινών προϊόντων και ενδυμάτων, σε πελάτες στο Ηνωμένο Βασίλειο, τη Γαλλία, τη Γερμανία και την Ισπανία μέσω τοπική παράδοση μετά την άφιξη στη Βαρσοβία.

Σύμφωνα με τον Li Qian, αναπληρωτή γενικό διευθυντή του υποκαταστήματος China Post στο Yiwu, πολλοί κατασκευαστές της Zhejiang θα συνεχίσουν να χρησιμοποιούν αυτή τη μέθοδο ναυτιλίας των προϊόντων τους στην Ευρώπη.

"Μετά από πολλές χώρες που έκλεισαν τα λιμάνια και τα αεροδρόμιά τους, σημειώθηκαν καθυστερήσεις στη διανομή ιατρικών προμηθειών και αγαθών. Ο σιδηρόδρομος Κίνα-Ευρώπη είναι σε θέση να μεταφέρει μεγάλες ποσότητες αγαθών και ιατρικού εξοπλισμού εντός 15 ημερών και στις δύο πλευρές. Θα προσφέρει στις οικονομίες των εταίρων την εμπιστοσύνη για την επανάληψη της παραγωγής και τη διατήρηση σταθερών συναλλαγών με την Κίνα ", δήλωσε ο Λι.

Από την πλευρά του, ο Yuan Xiaolin, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Volvo Car Asia-Pacific, ανακοίνωσε ότι η σουηδική αυτοκινητοβιομηχανία Volvo Cars έστειλε 3.377 οχήματα στην Ευρώπη μέσω 27 σιδηροδρομικών υπηρεσιών Κίνας-Ευρώπης από το Xi'an. , πρωτεύουσα της επαρχίας Shaanxi (βορειοδυτικά της Κίνας), το πρώτο τρίμηνο του τρέχοντος έτους. Την 10η επέτειο από την εξαγορά της από τον όμιλο Zhejiang Geely Holding, η Volvo αποφάσισε επίσης να στηρίξει περαιτέρω την ανάπτυξη της πρωτοβουλίας Belt and Road μέσω του σιδηροδρόμου Κίνα-Ευρώπη, η οποία θα βελτιώσει περαιτέρω την περαιτέρω διαμόρφωση των τοπικών πόρων σε όλο τον κόσμο και θα επεκτείνει την παγκόσμια ελκυστικότητα της υψηλής τεχνολογίας μεταποιητικής βιομηχανίας της Κίνας.

Η Yuan ανέφερε επίσης ότι οι τρεις παραγωγικές βάσεις του ομίλου έχουν ήδη επαναλάβει την παραγωγή και ότι οι δυνατότητες εφοδιαστικής της στην Ευρώπη έχουν ξαναρχίσει. Η Volvo εξάγει σήμερα τα οχήματα που κατασκευάζονται στα κινεζικά εργοστάσια της σε περισσότερες από 80 χώρες και περιοχές.

french.peopledaily.com.cn

Επιμέλεια: Χρήστος Γιαννακίδης