Παρασκευή, 3 Απριλίου 2020

Στην κυβέρνηση περνά το μπαλάκι για το μεγάλο έργο του Μετρό,


Δεκτές φέρεται να έχει κάνει το ΣτΕ και τις δύο αιτήσεις ασφαλιστικών μέτρων από τις ανταγωνιστικές κοινοπραξίες για τη γραμμή 4 του Μετρό της Αθήνας. Το υπουργείο Υποδομών θα αποφασίσει αν θα ακυρωθεί ο διαγωνισμός.

Σε αβεβαιότητα βυθίζεται ο διαγωνισμός για το μεγαλύτερο δημόσιο έργο που είχε δημοπρατηθεί τα τελευταία χρόνια, την κατασκευή του πρώτου τμήματος της γραμμής 4 του μετρό Αθήνας, μετά την απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας (ΣτΕ), που φέρνει την κυβέρνηση μπροστά στην επιτακτική ανάγκη να λάβει τις δικές της αποφάσεις για το έργο.
Το ΣτΕ με απόφαση που κοινοποιείται σήμερα στο υπουργείο Υποδομών και στη διοίκηση της Αττικό Μετρό φέρεται να έχει κάνει δεκτές και τις δύο αιτήσεις ασφαλιστικών μέτρων που είχαν καταθέσει οι κοινοπραξίες με επικεφαλής τις εταιρείες ΑΚΤΩΡ και ΑΒΑΞ, οι οποίες διαγκωνίζονται για το έργο των 1,45 δισ. ευρώ.
Το ανώτατο ακυρωτικό δικαστήριο φέρεται να κάνει δεκτές τις δύο προσφυγές, αναγνωρίζοντας πως και οι δύο πλευρές ορθά διατυπώνουν ενστάσεις για την τεχνική αξιολόγηση των προσφορών τους. Το ανώτατο δικαστήριο απέρριψε την παρέμβαση της Αττικό Μετρό με την οποία ζητούσε να μην γίνουν δεκτές οι δύο προσφυγές.
Στο υπουργείο Υποδομών αναμένεται να αποφασίσουν εντός των ημερών για την τύχη του διαγωνισμού με ορισμένους παράγοντες να αφήνουν ανοικτό ακόμα και το ενδεχόμενο ακύρωσης και εκ νέου προκήρυξης του διαγωνισμού. Όλα θα εξαρτηθούν από τις ακριβείς διατυπώσεις του ΣτΕ στην απόφαση που έλαβε επί των δύο προσφυγών από τους διεκδικητές.
Από την πρώτη στιγμή υπήρχαν στελέχη του υπουργείου, αλλά και της Αττικό Μετρό, που θεωρούσαν πως η ακύρωση ήταν η πλέον ενδεδειγμένη λύση προκειμένου να μην μπλέξει ο διαγωνισμός σε κυκεώνα δικαστικών προσφυγών. Τελικά ο διαγωνισμός προχώρησε και εξαιτίας της πίεσης των δύο υποψηφίων ομίλων που επιδίωκαν να λάβουν την τεράστια προκαταβολή, ύψους κοντά στα 140 εκατ. ευρώ, που προβλέπει η προκήρυξη. Πρόκειται για ποσό που θα μπορούσε να στηρίξει σοβαρά τα οικονομικά τους που δέχονται σοβαρές πιέσεις τα τελευταία χρόνια.
Σύμφωνα με τη διακήρυξη, ο αρχικός προϋπολογισμός του έργου, «ανέρχεται σε 1,45 δισ., χωρίς ΦΠΑ. Στο ποσό αυτό περιλαμβάνονται οι δαπάνες για αρχαιολογικές εργασίες, παρακάμψεις δικτύων Οργανισμών Κοινής Ωφέλειας, απρόβλεπτα και αναθεώρηση. Στον ανάδοχο θα χορηγηθεί έντοκη προκαταβολή ύψους 10% επί του ολικού ποσού της σύμβασης (συμπεριλαμβανομένων των απροβλέπτων και των απολογιστικών χωρίς αναθεωρήσεις και ΦΠΑ).
Αντικείμενο του διαγωνισμού είναι «η εκπόνηση της Οριστικής Μελέτης, της Μελέτης Εφαρμογής (ΜΕ), η κατασκευή των έργων Πολιτικού Μηχανικού, η προμήθεια, η εγκατάσταση, οι δοκιμές και η θέση σε λειτουργία του ηλεκτρομηχανολογικού και σιδηροδρομικού εξοπλισμού, η συντήρηση του Έργου, η εκπαίδευση του προσωπικού και η προμήθεια των ανταλλακτικών της Γραμμής 4 του Μετρό, Τμήμα Α' Άλσος Βεΐκου - Γουδή. Επίσης στο έργο περιλαμβάνεται η προμήθεια τροχαίου υλικού, καθώς και η κατασκευή Κέντρου Ελέγχου Λειτουργίας και κτιρίου συντήρησης και επισκευών συρμών στο Αμαξοστάσιο Σεπολίων».


businessdaily.gr