Σάββατο 28 Μαρτίου 2020

Αποκατάσταση και λειτουργία του σταθμού Πυθίου ζητά ο Δημοσχάκης.

Ο Ιστορικός Σταθμός Ο.Σ.Ε. του Πυθίου αποτελεί χρήσιμο, αναπτυξιακό & Εθνικό μέσο! Εμβληματικό σύμβολο Φιλίας & Ειρήνης η Γέφυρα Πυθίου  Διδυμοτείχου!

Επιστολή στα Υπουργεία Υποδομών-Μεταφορών, Εξωτερικών και Εθνικής Άμυνας.

Με επιστολή του προς τους Υπουργούς Υποδομών και Μεταφορών, Εξωτερικών και Εθνικής Άμυνας, ο Βουλευτής Έβρου και Επίτιμος Αρχηγός της Ελληνικής Αστυνομίας (Ε.Α.),  Α. Δημοσχάκης, εγείρει την επιτακτική ανάγκη αποκατάστασης, ανακαίνισης και επαναλειτουργίας του Σιδηροδρομικού Σταθμού Πυθίου Διδ/χου και τα πολλαπλά οφέλη αυτού για τον ακριτικό Νομό! 
Συγκεκριμένα αναφέρει ότι ο Σταθμός φέρει ιστορική σημασία και μοναδική τεχνοτροπία, χαρακτηριζόμενος μάλιστα ως Μνημείο της Νεώτερης Ιστορίας. Αναδεικνύει την γεωστρατηγική του σημασία, καθώς συνιστά κόμβο σύνδεσης Ανατολής-Δύσης, αποτελώντας τη μοναδική σιδηροδρομική διασύνδεση με την Τουρκία καθώς & με άλλες Χώρες της Ανατολής η οποία όμως προς το παρόν εξυπηρετεί μόνο εμπορεύματα. 
Υπογραμμίζει επίσης ότι μπορεί να αποτελέσει την Πύλη Εισόδου-Εξόδου για επισκέπτες και τουρίστες της χώρας μας από & προς την Τουρκία, αποσυμφορίζοντας τα οδικά σημεία Εισόδου – Εξόδου, Κήπων & Καστανιών. Τονίζει ότι με την επαναλειτουργία του Σταθμού, δύναται να αναβιώσει και η σιδηροδρομική γραμμή Θεσσ/νίκη – Αλεξ/πολη- Διδ/χο- Πύθιο – Μακρά Γέφυρα – Κωνσταντινούπολη, θωρακίζοντας τη χώρα και δίδοντας προσθετική αξία στον Έβρο. Παράλληλα, ο Σ. Σ. μπορεί να καταστήσει τον Έβρο ένα νέο Ευρωπαϊκό & Ανατολικό προορισμό, αποτελώντας ενδιάμεσο σταθμό στην νέα σιδηροδρομική γραμμή Μπακού-Βιέννη, για την οποία η απελθούσα Κυβέρνηση αδιαφόρησε… Η γειτονική χώρα έχει ήδη προβεί στην ανακαίνιση συντήρηση της μισής γέφυρας καθώς & των κτιριακών υποδομών του αντίστοιχου & πανομοιότυπου Σ.Σ., εξασφαλίζοντας ταυτόχρονα ειδικές ράμπες ανάβασης οχημάτων στα ανοικτά βαγόνια Συρμών …για μεταφορά τους

Τέλος ο βουλευτής επισημαίνει ότι είναι αναγκαία για οικονομικούς, εθνικούς, στρατηγικούς και ιστορικούς λόγους, να διασφαλισθεί η κτιριακή αποκατάσταση του ιστορικού Σταθμού & η αναβάθμιση της λειτουργίας και συνδεσιμότητάς του με δίκτυα των γειτονικών χωρών. Ακολουθεί αναλυτικά η επιστολή 

ΑΝΑΒΙΩΣΗ – ΣΥΝΤΗΡΗΣΗ ΤΟΥ ΙΣΤΟΡΙΚΟΥ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΟΥ ΣΤΑΘΜΟΥ ΤΟΥ ΠΥΘΙΟΥ ΔΙΔ/ΧΟΥ!

 Αξιότιμοι Κύριοι Υπουργοί, Εν μέσω της υγειονομικής κρίσης του κορονοϊού και των οικονομικών επιπτώσεων που θα ακολουθήσουν της τρέχουσας παύσης εμπορικών δραστηριοτήτων, πρέπει να έχουμε το βλέμμα και την προσοχή μας στραμμένη σε έργα που θα βοηθήσουν την Χώρα να ανακάμψει το συντομότερο δυνατό. Στο πλαίσιο αυτής της οπτικής σας αποστέλλω την παρούσα επιστολή η οποία αφορά στις απαραίτητες ενέργειες που σχετίζονται με την αποκατάσταση-ενεργοποίηση-αναβάθμιση του Σιδηροδρομικού Σταθμού του Πυθίου στον Έβρο! Ο Σιδηροδρομικός Σταθμός του Πυθίου συνιστά σταθμό εξαιρετικής ιστορικής σημασίας και σπουδαίου αρχιτεκτονικού κάλλους. Οι ρίζες τους ανάγονται στον 19ο αιώνα, στην εποχή των Ανατολικών Σιδηροδρόμων. Διέπεται από μοναδική τεχνοτροπία, φέροντας την σφραγίδα της γαλλικής αρχιτεκτονικής και έχει χαρακτηρισθεί ως Μνημείο της Νεώτερης Ιστορίας. Το σύνολο των παλιών κτιρίων του σιδηροδρομικού σταθμού δημιουργεί ένα αξιόλογο ”αρχιτεκτονικό ψηφιδωτό”, με χαρακτηριστικά που εντοπίζονται σε άλλους σταθμούς της Θράκης, όπως της Αλεξ/πολης και του Διδ/χου αποτελώντας μαρτυρίες της ιστορικής και αρχιτεκτονικής εξέλιξης της περιοχής και της κατασκευής των σιδηροδρομικών σταθμών. 
Η σπουδαιότητα του εδράζεται και στην γεωστρατηγική σημασία που φέρει λόγω της τοποθεσίας του. Ο σιδηροδρομικός σταθμός Πυθίου Έβρου, αποτελεί συγκοινωνιακό κόμβο σύνδεσης Ανατολής-Δύσης. Είναι ο μοναδικός συνοριακός σιδηροδρομικός σταθμός στα σύνορα της Ελλάδας με την Τουρκία καθώς & με λοιπές Χώρες της Ανατολής & με αντίστοιχες της υπερκαυκάσιας περιοχής ! Ο συγκεκριμένος σιδηροδρομικός σταθμός από το 2011 και εντεύθεν, σταμάτησε να εξυπηρετεί επιβατικό κοινό, αλλά λειτουργεί μόνο για την μεταφορά εμπορευμάτων. Η μείωση του προσωπικού αλλά και των υπηρεσιών, στον συγκεκριμένο σταθμό, προκάλεσε απαξίωση των μεταφορών, οδηγώντας σε οικονομικό τέλμα τόσο το Πύθιο όσο και το Διδυμότειχο, αλλά και όλο τον Νομό! Επιπλέον υπογραμμίζεται ότι το 2015 είχε τεθεί από την πλευρά της Τουρκίας αίτημα για την επαναλειτουργία του σταθμού, προκειμένου να εξυπηρετεί την μεταφορά τόσο επιβατών όσο και οχημάτων, κάτι που παραμένει ακόμη αναπάντητο. Η εξυπηρέτηση επιβατών κι οχημάτων προϋποθέτει την ύπαρξη συγκεκριμένων υποδομών, όπως οι ράμπες, οι οποίες σε συνδυασμό με την ήδη αναβαθμισμένη λειτουργία της γραμμής αλλά και με τον σχεδιαζόμενο εκσυγχρονισμό-ηλεκτροκίνηση θα μπορούσε να αναβαθμίσει λειτουργικά τον παροπλισμένο σταθμό και να προσφέρει τα δυνητικά οικονομικά και όχι μόνον οφέλη στην περιοχή. 
Ο Σταθμός Ο Σ Ε Πυθίου μπορεί να αποτελέσει άλλη μία Πύλη Εισόδου-Εξόδου για τους επισκέπτες της χώρα μας προς & από την Ανατολή αποσυμφορίζοντας τα οδικά σημεία Εισόδου – Εξόδου Κήπων & Καστανιών, τα οποία μάλιστα δυσλειτουργούν σε σχέση με την γείτονα χώρα. 
Συνιστά λοιπόν άμεση ανάγκη να επισκευαστεί ο σταθμός ως προς τις κτιριακές του εγκαταστάσεις και να θωρακισθεί αντιπλημμυρικά, καθώς λόγω τις στατικότητας αλλά και τον αλλεπάλληλων πλημμυρών που έχει δεχτεί είναι εξαιρετικά επιρρεπής. Η ενεργοποίηση του Σ.Σταθμού απαιτεί εργασίες τόσο ως προς την αναστήλωση-αποκατάσταση του ίδιου του Σταθμού, αλλά παράλληλα υφίστανται κι άλλα δυο σημαντικά σημεία του εγγύς περιβάλλοντος αυτού που ζητούν την προσοχή μας
 : 1. Έργα Χρωματισμού – συντήρησης της εδώ Γέφυρας του Πυθίου.

 Έργα αντιπλημμυρικής προστασίας στην εδώ όχθη του ποταμού Έβρου με σκοπό τόσο την προστασία των υποδομών του Σταθμού, της Γέφυρας, καθώς & του παρακειμένου ομώνυμου Στρατιωτικού Φυλακίου. Εφόσον ο Σταθμός καταστεί επαρκής σε επίπεδο υποδομών θα μπορούμε να μιλάμε και για αναβίωση της σιδηροδρομικής σύνδεσης Θεσσ/νίκη – Αλεξ/πολη- Διδ/χο- Πύθιο – Μακρά Γέφυρα – Κωνσταντινούπολη, στα χνάρια του παλιού Όριεντ Εξπρες! Οι γείτονες κινούνται σε αυτό το θέμα – ευτυχώς -με βήματα γοργά και μάλιστα έχουν υποβάλει σχετικό αίτημα επανέναρξης αυτής της γραμμής και των δρομολογίων.. Παράλληλα μπορεί να καταστεί όπως ζητήθηκε από την απελθούσα Κυβέρνηση αλλά αδιαφόρησε περιφρονητικά σημείο-πέρασμα και για την νέα σιδηροδρομική γραμμή Μπακού-Βιέννη δίνοντας νέο Ευρωπαϊκό & Ανατολικό προορισμό τόσο στους κατοίκους όσο και στα προϊόντα της περιοχής μας! Η προμελέτη του σταθμού έχει ανατεθεί στη ΓΑΙΑΟΣΕ, & αναμένεται η υλοποίηση έστω & με καθυστέρηση .
 Ο ΟΣΕ Α.Ε. διαθέτοντας την απαιτούμενη τεχνική υπηρεσία θα μπορούσε να ολοκληρώσει την μελέτη για την δημοπράτηση του έργου, ώστε να διασφαλισθεί σε εύλογο χρονικό διάστημα η κτιριακή αποκατάσταση του Σταθμού. Ο Σιδηροδρομικός Σταθμός του Πυθίου, φέρει ιστορική αλλά και εθνική ταυτότητα όχι μόνο για τον Νομό του Έβρου αλλά και για όλη τη Χώρα. Θα πρέπει, εν μέσω κρίσης, να συνεχίσουμε τις εργασίες οι οποίες θα βάλουν σε νέα βάση τις υποδομές στην περιοχή και κατ’επέκταση την οικονομική προοπτική του Έβρου! Στους αρμοδίους Οργανισμούς που κοινοποιείται η παρούσα κοινοβουλευτική ενέργεια παρακαλούνται για τις δικές τους θετικές ενέργειες!

radioevros.gr