Τρίτη 14 Ιανουαρίου 2020

H επέκταση του σιδηροδρομικού σταθμού Penn σκοντάφτει στον Τραμπ.

(AP Photo/Mark Lennihan)
ΝΕΑ ΥΟΡΚΗ. («ΝΥΤ»). Η επέκταση του σταθμού Pennsylvania Station (Penn), ο πιο πολυσύχναστος σταθμός τρένων στη Βόρεια Αμερική, φαίνεται να σκοντάφτει στην έλλειψη ομοσπονδιακής χρηματοδότησης, καθώς έχει σημειωθεί αδιέξοδο μεταξύ του προέδρου Τραμπ και των Δημοκρατικών ηγετών της Νέας Υόρκης.

Ο κυβερνήτης της Νέας Υόρκης, Αντριου Κουόμο δείχνει να έχει χάσει την υπομονή του και προτείνει νέες ράγες στον σιδηροδρομικό κόμβο, αν και δεν έχουν δημιουργηθεί σύγχρονα σιδηροδρομικά τούνελ.

Η πρότασή του παρουσιάστηκε ως ύψιστο όραμα για την επέκταση του τερματικού σταθμού της Πενσιλβάνια και περιλαμβάνει οκτώ νέες διαδρομές, με την προσάρτηση ενός πλήρους οικοδομικού τετραγώνου του Μανχάταν και την προσπάθεια να καταστεί το τεράστιο συγκρότημα λιγότερο αποπνικτικό και περισσότερο φιλικό.

Αλλά η πρόταση του κυβερνήτη Κουόμο δεν μπορεί να λύσει από μόνη της την μεγαλύτερη πρόκληση μεταφοράς, που δεν είναι άλλη παρά η επιδείνωση της κατάστασης των σιδηροδρομικών σηράγγων 110 ετών, τις οποίες διανύουν περισσότεροι από 100.000 επιβάτες καθημερινά.

Το σχέδιο ύψους 11,3 δισ. δολαρίων για την κατασκευή νέων σηράγγων κάτω από τον ποταμό Χάντσον, προτού αχρηστευτούν οι παλιές, εξακολουθεί να είναι έρμαιο των πολιτικών αντιξοοτήτων μεταξύ του προέδρου Τραμπ και των δημοκρατικών ηγετών και στις δύο πλευρές του ποταμού.

Το έργο αυτό, γνωστό ως Gateway, θεωρείται ευρέως το σημαντικότερο έργο υποδομής στη χώρα. Αλλά απαιτεί ομοσπονδιακή χρηματοδότηση και εγκρίσεις για το οποίο όμως η κυβέρνηση Τραμπ έχει δείξει ελάχιστο ενδιαφέρον να παράσχει.

Στην πραγματικότητα, το υπουργείο Μεταφορών των Ηνωμένων Πολιτειών έχει υποβαθμίσει τον επείγοντα χαρακτήρα του έργου Gateway από μεσαία ώς υψηλή προτεραιότητα σε μια μεσαία προς χαμηλή προτεραιότητα – όχι αρκετά υψηλή ώστε να μπορεί να τύχει ομοσπονδιακής χρηματοδότησης.

Ο κ. Κουόμο και ο συνάδελφός του Δημοκρατικός κυβερνήτης στη Νέα Ιερσέη, Φίλιπ Ντ. Μάρφι (Philip D. Murphy) κατηγόρησαν τον κ. Τραμπ ότι βάζει την πολιτική μπροστά από το έργο, που λένε ότι είναι ζωτικής σημασίας για την εθνική οικονομία.

«Το Gateway είναι 100 τοις εκατό σημαντικό για όλους τους επιβάτες μετακινούμενους μέσω του ποταμιού Χάντσον», δήλωσε ο Μπράιαν Φριτζ (Brian Fritsch), διευθυντής μίας ομάδας αστικής πολιτικής. «Το αδιέξοδο στην Ουάσιγκτον είναι μια απίστευτα γελοία, αλλά και πολύ απογοητευτική κατάσταση» πρόσθεσε.

Η Amtrak προειδοποίησε ότι, μέσα σε λίγα χρόνια, μπορεί να χρειαστεί να κλείσει μία από τις υπάρχουσες σήραγγες για να αποκαταστήσει τις ζημιές που προκάλεσε ο τυφώνας «Σάντι» το 2012. Με μία μόνο ράγα λειτουργίας, η κυκλοφορία στον Χάντσον θα μειωθεί κατά 75% κατά τις ώρες αιχμής, σύμφωνα με την Amtrak, προκαλώντας μια κρίση που θα μπορούσε να κοστίσει στην εθνική οικονομία 16 δισ. δολάρια, όπως αναφέρει η Ενωση Περιφερειακού Σχεδίου (Regional Plan Association).

Ο σταθμός Penn σχεδιάστηκε για να χειρίζεται περίπου 200.000 επιβάτες. Τώρα, όμως, περισσότεροι από 650.000 επιβάτες περνούν από αυτόν καθημερινά, οι περίπου 450.000 σε τρένα που εκτελούνται από τη Long Island Rail Road, το New Jersey Transit και το Amtrak. Τα υπόλοιπα είναι του υπόγειου μετρό.

ekirikas.com