Πέμπτη 14 Νοεμβρίου 2019

Στα σκαριά σιδηροδρομική σύνδεση του λιμανιού Ελευσίνας με Θριάσιο.

Στόχος της διοίκησης η ανάδειξη της πόλης ως εμπορευματικής πρωτεύουσας


Τη δυνατότητα να ενώσει σιδηροδρομικά το λιμάνι της Ελευσίνας με το μεγαλύτερο εμπορευματικό κέντρο της Ελλάδας, το Θριάσιο Πεδίο, εξετάζει ο νέος διευθύνων σύμβουλος του Οργανισμού Λιμένος Ελευσίνας Απόστολος Καμαρινάκης.
Με τον τρόπο αυτό κάνει το πρώτο βήμα για την επίτευξη του στόχου που έθεσε από την πρώτη στιγμή που ανέλαβε τα καθήκοντά του, να συνεισφέρει δηλαδή στο να γίνει η πόλη εμπορευματική πρωτεύουσα της Ελλάδας, σε συνδυασμό πάντα με την ανάδειξή της σε πολιτιστική πρωτεύουσα της Ευρώπης.
Ο κ. Καμαρινάκης είχε συνάντηση αρχικά με τον πρόεδρο της ΕΡΓΟΣΕ Χρόνη Ακριτίδη και στη συνέχεια με τον υπουργό Ναυτιλίας Γιάννη Πλακιωτάκη, όπου τους εξέθεσε την πρωτόλεια ιδέα του. 
Όπως επεσήμανε στη «Ν» ο κ. Καμαρινάκης και οι δύο άντρες είδαν θετικά την πρότασή του, ενώ θα ακολουθήσει και νέα συνάντηση με τον κ. Ακριτίδη, προκειμένου να εξεταστούν τα επόμενα βήματα που πρέπει να γίνουν. 
Ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΛΕ επισημαίνει στη «Ν» ότι το λιμάνι της Ελευσίνας είναι το κοντινότερο στο Θριάσιο Πεδίο, και ότι η σύζευξή τους με σιδηροδρομικό δίκτυο μπορεί να γίνει πραγματικότητα. Επιπλέον τόνισε ότι θα εξεταστεί σε δεύτερο χρόνο και η δυνατότητα βελτίωσης του οδικού δικτύου μέχρι το Θριάσιο, προκειμένου να αντιμετωπιστεί και η τεράστια κυκλοφοριακή συμφόρηση που παρατηρείται τις πρωινές ώρες στην περιοχή εξαιτίας της διέλευσης φορτηγών οχημάτων.
Το σχέδιο αυτό μάλιστα δεν προσκρούει στις υπηρεσίες που παρέχονται από το λιμάνι του Πειραιά, αφού η Ελευσίνα είναι ένα λιμάνι μεταφοράς κυρίως χύδην ξηρού φορτίου, υπηρεσία η οποία δεν προσφέρεται πλέον από το μεγάλο λιμάνι της χώρας. 
«Ο στόχος που έχουμε θέσει είναι να αποκτήσουμε άμεση πρόσβαση στο Θριάσιο Πεδίο, και να αναπτύξουμε τις συνδυασμένες μεταφορές», αναφέρει στη «Ν» ο κ. Καμαρινάκης. 

Μaster plan

Παράλληλα επισημαίνει ότι η νέα διοίκηση είναι σε φάση σχεδιασμού του master plan του λιμανιού, με πρώτο μέλημα να μην επιβαρυνθεί η πόλη. 
«Είναι πολύ σημαντικό να σταματήσει ο ΟΛΕ να είναι λιμάνι για πλοία ευκαιρίας. Να το αναπτύξουμε, να δημιουργηθούν νέες θέσεις εργασίας, εξέλιξη που θα βοηθήσει και την τοπική κοινωνία», υπογράμμισε χαρακτηριστικά. 
Ο κ. Απόστολος Καμαρινάκης, ο οποίος είναι υποναύαρχος Λ.Σ. (ε.α.) και πολιτικός μηχανικός, σημειώνει ότι: «Σκοπός μου είναι να αναδειχθεί το λιμάνι της Ελευσίνας στη θέση που του αξίζει. Με σεβασμό στα κεκτημένα που υπάρχουν σήμερα και με σεβασμό στους ανθρώπους που ήδη εργάζονται μέσα στο λιμάνι και γύρω από αυτό, θα προσπαθήσω να αυξήσω τις δυνατότητες που προσφέρει ο τόπος αυτός. Να σταματήσει ο κόλπος της Ελευσίνας να είναι ο χώρος των ναυαγίων, της ρύπανσης και της βιομηχανικής εγκατάλειψης», ενώ προσθέτει: «Θα πρέπει να εκμεταλλευτούμε το γεγονός ότι η Ελευσίνα είναι το επίνειο του Θριάσιου Πεδίου, του μεγαλύτερου εμπορευματικού πάρκου της Ελλάδας».

Το μεταφορικό έργο 

Το λιμάνι της Ελευσίνας, το οποίο βρίσκεται μέσα στον κόλπο της Ελευσίνας δίπλα από τα ναυπηγεία Ελευσίνας και απέναντι από εκείνα του Σκαραμαγκά, εξυπηρετεί κατά κύριο λόγο χύδην ξηρά φορτία. 
Σύμφωνα με τα δημοσιευμένα στοιχεία της εταιρείας, είναι λιμάνι καθαρά εμπορικό, διακινώντας περισσότερα από 2 εκατομμύρια τόνους εμπορευμάτων τον χρόνο, ενώ εξυπηρετεί πάνω από 5.000 πλοία και τάνκερ. Τα βασικά εμπορεύματα είναι σίδηρος, λαμαρίνες, σκραπ, σωλήνες, ξυλεία, χαρτί, μπετόν, βαφές, σαπούνια και ελαιόλαδο.
Η εταιρεία το 2018 είχε έσοδα ύψους 3,99 εκατ. ευρώ, αυξημένα κατά 25% σε σχέση με το 2017. Τέλος, τα κέρδη της εταιρείας διαμορφώθηκαν σε 460.000 ευρώ από 449.000 ευρώ έναν χρόνο πριν.

Του Αντώνη Τσιμπλάκη
naftemporiki.gr