Σάββατο, 7 Σεπτεμβρίου 2019

Συμβολική κίνηση της ΓΑΙΑΟΣΕ για να τίμηση τα 150 χρόνια λειτουργίας του Ελληνικού σιδηροδρόμου.



Ένα σύμβολο σεβασμού στην ιστορία με αφορμή τον εορτασμό των 150 χρόνιων από την ίδρυση του Σιδηροδρόμου τοποθέτησε η ΓΑΙΑΟΣΕ μπροστά στο περίπτερο της στην Διεθνή έκθεση Θεσσαλονίκης.
Πρόκειται για μια χειροκίνητη δρύινα που χρησιμοποιούσαν οι σιδηροδρομικοί για την μεταφορά υλικών επισκευής και προσωπικού. 

Λίγα λόγια για την ιστορία της Δρεζίνας. 

Η Δρεζίνα είναι το ειδικό σιδηροδρομικό όχημα, που κινείται μηχανικά στις ρόγες τραίνου και χρησιμεύει στις εργασίες συντήρησης του σιδηροδρόμου και όχι μόνο. 

Η ονομασία της Δρεζίνας προέρχεται από Καρλ Φον Ντραιζ ο οποίος το 1817 εφηύρε το ένα δίτροχο φορείο που στην ουσία έθεσε βάσεις για το πρωτότυπο του σύγχρονου ποδηλάτου. 

Η "Κλασική" χειροκίνητη δρεζίνα εισήρθε στους σιδηροδρόμους το 1839. Αποτελούνταν από ένα ελαφρύ πλαίσιο με τέσσερις τροχούς που είχαν φλάντζα και μοιάζανε με ρόδες των αυτοκινηταμαξών. Στο μπροστινό μέρος του φορείου υπήρξε ένας πάγκος με υποπόδιο, για δύο ή τρία άτομα. Πίσω συνήθως κάθονταν οι εργάτες, δύο εκ των οποίων είχαν την δυνατότητα επίσης να βοηθούν στην την περιστροφή της λαβής της δρεζίνας, όταν οι άλλοι δύο κουραζόντουσαν. 

Μια καλής κατασκευής δρεζίνα ζύγιζε περίπου 650 κιλά η οποία με δύο αναβάτες και σε άνοδο στο 1: 2000 μπορούσε να φτάσει ταχύτητες των 25-30 χιλιομέτρων την ώρα. 

Ένα σημαντικό χαρακτηριστικό των δρεζίνων που κινούνται με μυϊκή δύναμη του αναβατή είναι η εύκολη απομάκρυνση της από τις σιδηροτροχιές σε περίπτωση ανερχόμενου τρένου.

Επιμέλεια: Χρήστος Γιαννακίδης