Πέμπτη 22 Αυγούστου 2019

Σε τροχιά ξανά το τραμ σε Νέο Κόσμο - Σύνταγμα.

Η εντολή για αναστολή λειτουργίας του τραμ μεταξύ Συντάγματος και Νέου Κόσμου δόθηκε μετά τη διαπίστωση, όπως ανακοινώθηκε τότε, σοβαρών προβλημάτων διάβρωσης της υπόγειας κοίτης του Ιλισού.
Το τραμ το τελευταίο δεν πέρασε από τον Νέο Κόσμο όπως πολλοί έσπευσαν να εικάσουν όταν ανακοινώθηκε, πριν από ένα χρόνο σχεδόν, το κλείσιμο του τμήματος από τον Νέο Κόσμο έως το Σύνταγμα. Η διακοπή λειτουργίας του τραμ τον περασμένο Οκτώβριο έγινε αιφνιδιαστικά με πρόσχημα, υποστηρίζουν οι σημερινοί υπεύθυνοι, ένα ρήγμα στην υπόγεια κοίτη του Ιλισού κατά μήκος 2 χλμ. παράλληλα με τον τροχιόδρομο. Πληροφορίες αναφέρουν ότι η σημερινή ηγεσία του υπουργείου Υποδομών προγραμματίζει την επαναλειτουργία του τμήματος, καθώς κρίθηκε ότι έχει αποδυναμωθεί σημαντικά το μέσο, έχουν επιβαρυνθεί οι συρμοί του μετρό από την επιβατική κίνηση που έχει μετακυλίσει σε αυτό, ενώ τίθεται υπό αμφισβήτηση και το τμήμα της επέκτασης του τραμ στον Πειραιά.

Οι ίδιες πληροφορίες κάνουν λόγο για ρηγμάτωση στην κοίτη του Ιλισού, η οποία επιτρέπει τη λειτουργία του τραμ, καθώς με μια αποτελεσματική παρέμβαση μπορεί να διορθωθεί. Αξίζει μάλιστα να σημειωθεί ότι κατά τους τελευταίους 10 μήνες, από τότε δηλαδή που αποκόπηκε το εν λόγω τμήμα από τα δρομολόγια του τραμ, η προηγούμενη ηγεσία του υπουργείου Υποδομών προχώρησε μόνο σε διαπιστωτικές εργασίες. Ειδικότερα, πραγματοποιήθηκαν αυτοψίες στην κοίτη του ποταμού από εξειδικευμένους γεωλόγους αλλά δεν ελήφθη καμία απολύτως απόφαση για πιθανή παρέμβαση στο ρήγμα. Ετσι πρακτικά το τραμ έχει παραμείνει ανενεργό για δέκα μήνες χωρίς ουσιαστικό λόγο, καθώς το διάστημα αυτό δεν αξιοποιήθηκε για εργασίες αποκατάστασης.

Η εντολή για αναστολή λειτουργίας του τραμ μεταξύ Συντάγματος και Νέου Κόσμου δόθηκε μετά τη διαπίστωση, όπως ανακοινώθηκε τότε, σοβαρών προβλημάτων διάβρωσης της υπόγειας κοίτης του Ιλισού. Ωστόσο, ενώ διακόπηκε το τμήμα του τραμ, δεν συνέβη το ίδιο και με τους οδικούς άξονες στο ίδιο τμήμα με τη δικαιολογία πως «το τραμ έχει μεγάλο φορτίο και είναι μέσα σε κλειστό αγωγό, πρέπει να γυρίσουμε σελίδα στον τρόπο συντήρησης και εποπτείας του τομέα των Υποδομών». Είχαν δημιουργηθεί ήδη πολλά ερωτήματα για τον πραγματικό λόγο διακοπής της λειτουργίας του τραμ και αφού ήταν τόσο επικίνδυνο γιατί δεν διεκόπη η λειτουργία και του αυτοκινητόδρομου. Η διακοπή μάλιστα του παραπάνω τμήματος έχει θέσει υπό αίρεση την ύπαρξη του μέσου, ενώ ακυρώνει κάθε προοπτική για τη μελλοντική επέκταση του δικτύου προς την Πανεπιστημίου και την Πατησίων. Στελέχη του υπουργείου Υποδομών επιμένουν ότι ως προς την επικινδυνότητα του ρήγματος πρόκειται για μια λάθος υπόθεση εργασίας, καθώς κρίνεται εξαιρετικά απίθανη η αποκάλυψη της κοίτης ύστερα από περίπου 100 χρόνια, ενώ παραθέτουν το παράδειγμα του Κηφισού, ο οποίος έχει έναν αυτοκινητόδρομο να «τρέχει» από πάνω του.

Σε πρόσφατες δηλώσεις του μάλιστα, ο Γιάννης Πολύζος, πολεοδόμος, ομότιμος καθηγητής του ΕΜΠ και πρόεδρος της ΕΤΑΔ, υποστήριξε ότι θα ήταν λάθος να καταργηθεί το τμήμα του τραμ από τον Νέο Κόσμο μέχρι το Σύνταγμα και σαν μέσο θα έμενε «κολοβό».

Μετά την τοποθέτηση της νέας διοίκησης της «Αττικό Μετρό», από το υπουργείο Υποδομών και σε συνεργασία με τις ΣΤΑΣΥ (που διατηρούν την ευθύνη λειτουργίας του δικτύου τραμ) αναμένεται να ανακοινωθεί ο χρόνος επαναλειτουργίας του τραμ από τον Νέο Κόσμο μέχρι το Σύνταγμα.


ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ ΚΑΣΣΙΜΗ
.kathimerini.gr