Δευτέρα 15 Ιουλίου 2019

ΘΡΙΑΣΙΟ ΙΙ: Την Τετάρτη η κατάθεση δεσμευτικών προσφορών.

Η κυβέρνηση Μητσοτάκη έχει θέσει ως στόχο την επανεκκίνηση της οικονομίας και κυρίως να τεθούν σε τροχιά όλες οι επενδύσεις στη χώρα. Στο πλαίσιο αυτό φαίνεται να ξεκολλά και ο διαγωνισμός για το Θριάσιο ΙΙ. Πρόκειται για το διαγωνισμό που προκηρύχθηκε από το υπουργείο Υποδομών και αφορά την παραχώρηση της διαχείρισης του Εμπορευματικού Σιδηροδρομικού Σταθμού και Σταθμού Διαλογής (ΕΣΣΣΔΙ), που βρίσκεται στο Θριάσιο Πεδίο, για 25 χρόνια. Το έργο είναι γνωστό ως Θριάσιο ΙΙ.
Οι τελευταίες πληροφορίες αναφέρουν ότι μεθαύριο Τετάρτη 17 Ιουλίου 2019 έχει ορισθεί η ημερομηνία για τη κατάθεση δεσμευτικών προσφορών για το διαγωμισμό. Η PEARL, η Goldair, η Damco σε κοινοπραξία με το FDL Group και μία κοινοπραξία της ιδιωτικοποιημένης ΤΡΑΙΝΟΣΕ με τη Sarmed εκδήλωσαν ενδιαφέρον για την παραχώρηση των 1.450 στρεμμάτων στο Θριάσιο από τον ΟΣΕ για την ανάπτυξη εμπορευματικού κέντρου. Πρόκειται για τον διαγωνισμό που αφορά το λεγόμενο «Θριάσιο ΙΙ», που γειτνιάζει με τα 600 στρέμματα «Θριάσιο Ι» που έχουν παραχωρηθεί στην κοινοπραξία της ΕΤΒΑ ΒΙΠΕ με την Goldair. Υπενθυμίζεται πως η Piraeus Europe Asia Rail Logistics LTD (PEARL) συνδέεται με συμφέροντα της Cosco και αν και προηγήθηκαν συζητήσεις με την ΤΡΑΙΝΟΣΕ για κοινή κάθοδο, τελικά οι δύο όμιλοι ακολούθησαν ξεχωριστούς δρόμους. Ειδικότερα, η ιταλικών συμφερόντων ΤΡΑΙΝΟΣΕ επέλεξε για εταίρο την ελληνική Sarmed, συμφερόντων Γ. Χ. Σαραντίτη. Έκπληξη για πολλούς αποτέλεσε και η κοινή κάθοδος της Damco, συμφερόντων του ομίλου Κοπελούζου, με την FDL Group, συμφερόντων Β. Καρακουλάκη και Αχ. Μάμαλη. 
Αμφότερες οι παραχωρήσεις στο Θριάσιο (αρχικά τα 600 στρέμματα και τώρα τα 1.450) έγιναν και γίνονται υπό την πίεση της Ε.Ε., εξαιτίας των κοινοτικών χρηματοδοτήσεων εκατοντάδων εκατομμυρίων ευρώ στις υποδομές της έκτασης ιδιοκτησίας ΟΣΕ και ΓΑΙΑΟΣΕ και την απειλή ανάκτησής τους εάν δεν προχωρούσε η ιδιωτικοποίησή τους.
Στις 31 Μαρτίου εξέπνευσε η προθεσμία που είχε συμφωνηθεί με την Κομισιόν για τον διαγωνισμό παραχώρησης των 1.450 στρεμμάτων του Θριασίου, εξ ου και επισπεύσθηκε πρόσφατα η προκήρυξή του αφού, σε διαφορετική περίπτωση και χωρίς νέα παράταση, η Ελλάδα μπορεί να κληθεί να επιστρέψει κοινοτικά κονδύλια της τάξης των 235 εκατ., που έχουν δαπανηθεί για την ανάπτυξη του εμπορευματικού σταθμού και συγκεκριμένα σε σιδηροδρομικό και κτιριακό εξοπλισμό. Ειδικότερα, ο διαγωνισμός αφορά τη διαχείριση του Εμπορευματικού Σιδηροδρομικού Σταθμού και Σταθμού Διαλογής (ΕΣΣΣΔΙ), μιας έκτασης περίπου 1.450 στρεμμάτων, για 25 χρόνια. Ο ανάδοχος θα αναλάβει να ολοκληρώσει τα έργα για τον ΕΣΣΣΔΙ, τους χώρους εναπόθεσης φορτίων, χώρους τελωνείου και γραφείων, καθώς και πρόσθετους χώρους αποθήκευσης. Πρόκειται επίσης να αναλάβει την προμήθεια και εγκατάσταση των απαραίτητων γερανογεφυρών για τη φορτοεκφόρτωση των συρμών.

ΑΝΕΣΤΗΣ ΝΤΟΚΑΣ 
reporter.gr




Πηγή: Reporter.gr