Τετάρτη 12 Ιουνίου 2019

Η ΑΚΤΩΡ «απορρόφησε» τις ζημιές σε Μέση Ανατολή – Βαλκάνια, σε «θέση μάχης» για τις επεκτάσεις του Μετρό της Αθήνας και της Ντόχα.


Τον απολογισμό του ενός χρόνου από την αλλαγή της διοίκησης στον όμιλο ΕΛΛΑΚΤΩΡ και ειδικότερα, στην θυγατρική ΑΚΤΩΡ παρέθεσε ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, Αλέξανδρος Εξάρχου και ο επικεφαλής των έργων στη Μέση Ανατολή Πάρις Καλλιτσάντσης (από αριστερά στην φωτογραφία, είναι ο κ. Εξάρχου),
κατά τη διάρκεια συνέντευξης Τύπου στην Ντόχα, με αφορμή την παράδοση της «Χρυσής Γραμμής» του Μετρό της Ντόχα (η παράδοση της γραμμής θα γίνει το αμέσως επόμενο διάστημα, η ΑΚΤΩΡ είναι επικεφαλής της κοινοπραξίας κατασκευής).

Σύμφωνα με τον κ. Εξάρχου, η ΑΚΤΩΡ «απορρόφησε» τις ζημιές των 400 εκατ. ευρώ που είχαν σωρευθεί τα τελευταία 10 χρόνια από την Μέση Ανατολή και τα Βαλκάνια και πλέον έχει «αναδιατάξει» τις δυνάμεις και την επιχειρησιακή λειτουργία της, διεκδικώντας νέα έργα σε Μέση Ανατολή, Βαλκάνια και Ελλάδα, εκτιμώντας – μάλιστα – ότι το 2019 ενδέχεται να περάσει σε κερδοφορία.

«Το βασικό πρόβλημα της ΑΚΤΩΡ εκτός Ελλάδος ήταν καθαρά οργανωτικό. Η εταιρία παρουσίαζε οργανική κερδοφορία στην Ελλάδα και αυτό συνέβαινε, γιατί υπήρχε καλύτερη οργάνωση και η κεντρική διοίκηση ήταν πάνω από τα έργα καθημερινά.

Δεν συνέβαινε το ίδιο στα έργα εκτός Ελλάδος, οι πελάτες δεν είχαν συνομιλητή και εξέφραζαν παράπονα, καθώς οι επαφές τους περιορίζονταν με τον local manager και δεν είχαν πρόσβαση στην κεντρική διοίκηση», ανέφερε ο κ. Εξάρχου.

Σε αντίθετη με τα σοβαρά προβλήματα αξιοπιστίας που αντιμετώπιζε, μέχρι πριν από μερικούς μήνες, η ΑΚΤΩΡ σε διάφορες χώρες, όπως στη Ρουμανία, η παρουσία της εταιρείας στη Μέση Ανατολή ήταν αντιμέτωπη με άλλες προκλήσεις.

Όπως ανέφερε ο επικεφαλής των έργων της Μέσης Ανατολής Πάρις Καλλιτσάντσης, «η ΑΚΤΩΡ ποτέ δεν είχε απογοητεύσει τους πελάτες της και παρέδιδε εγκαίρως όλα τα έργα της. Εκείνο που άλλαξε τον τελευταίο χρόνο είναι ότι πλέον η μητρική είναι πιο κοντά και υποστηρίζει τη θυγατρική της σε όλα τα επίπεδα».

Οι προσδοκίες στη Μέση Ανατολή

Η ΑΚΤΩΡ, στην ευρύτερη περιοχή της Μέσης Ανατολής, έχει παρουσία στο Κατάρ, το Κουβέιτ και τα ΗΑΕ. «Είναι σημαντικό για εμάς να εξαργυρώσουμε το entry fee που έχουμε ήδη πληρώσει και να αξιοποιήσουμε την παρουσία μας στην περιοχή», ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Καλλιτσάντσης.

Η ΑΚΤΩΡ, που είναι επικεφαλής της κοινοπραξίας που κατασκεύασε την «Χρυσή Γραμμή» στο Μετρό της Ντόχα έχει καταθέσει προσφορά για την επέκταση της Green Line,προϋπολογισμού 3 δισ. δολαρίων.

H “Χρυσή Γραμμή” του Μετρό της Ντόχα

Παράλληλα, η εταιρεία εξετάζει διάφορα άλλα έργα στην ευρύτερη περιοχή, συνολικού προϋπολογισμού άνω των 3 δισ. δολαρίων. Τα έργα στο Κατάρ και τις άλλες περιοχές της Μ. Ανατολής διεκδικούνται μέσω κοινοπραξιών.

Αυτό σημαίνει ότι ο εκτιμώμενος κύκλος εργασιών για την ΑΚΤΩΡ, από το σύνολο των έργων, είναι της τάξης του 1,5 δολαρίων σε βάθος τριετίας.

Με μια πιο συντηρητική εκτίμηση, εάν η ΑΚΤΩΡ πετύχει να αναλάβει το 20% των έργων που διεκδικεί στη Μ. Ανατολή, τότε θα προσθέσει ετήσιες πωλήσεις της τάξης των 100 εκατ. δολαρίων.

Ήδη, πάντως, εκτός από τα κατασκευαστικά έργα, η ελληνική εταιρεία, μέσω της AKTOR Qatar WLL, έχει σημαντική παρουσία στο Facility Management, έχοντας εξασφαλίσει μέσω κοινοπραξίας στην οποία είναι επικεφαλής, δυο σημαντικά έργα.

Το πρώτο αφορά στη διαχείριση και συντήρηση του δικτύου μετρό και τραμ της Ντόχα (συνολικά 37 σταθμοί μετρό και 45 σταθμοί τραμ) για 20 έτη, με συνολικό προϋπολογισμό 517 εκατ. ευρώ (το μεγαλύτερο έργο που έχει αναλάβει ελληνική εταιρεία στον τομέα Facility Management).

Το δεύτερο έργο αφορά στην παροχή ολοκληρωμένων υπηρεσιών FM στο συγκρότημα υπόστεγων συντήρησης αεροσκαφών και τις αποθήκες duty free του αεροδρομίου της Ντοχα.

Η γραμμή 4 του Μετρό της Αθήνας

Σχολιάζοντας το ελληνικό τοπία, ο διευθύνων σύμβουλος της ΑΚΤΩΡ εξέφρασε την πεποίθησή του ότι θα συνεχιστεί ο διαγωνισμός για την κατασκευή της γραμμής 4 του Μετρό της Αθήνας, παρά το δικαστικό «θρίλερ» που εξελίσσεται σε πολλά πεδία.

Συγκεκριμένα, ο κ. Εξάρχου ανέφερε ότι η Αττικό Μετρό ζήτησε από τα δύο σχήματα που απομένουν στο διαγωνισμό (το άλλο σχήμα είναι μία κοινοπραξία υπό την AVAX) να υποβάλλουν, όπως και το έκαναν, τα μέτρα αυτοκάθαρσης που έχουν λάβει, στο πλαίσιο των ζητημάτων που έχουν προκύψει με θέματα ανταγωνισμού.
Επίσης, ο διευθύνων σύμβουλος της ΑΚΤΩΡ σημείωσε ότι έχουμε εισέλθει στο 10ο έτος μείωσης του προϋπολογισμού του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων και ότι η χώρα χρειάζεται την δημοπράτηση και κατασκευή νέων μεγάλων έργων, όπως ο ΒΟΑΚ.

Συνοπτικά, για την ΑΚΤΩΡ, ο κ. Εξάρχου εκτίμησε ότι θα επιστρέψει στην κερδοφορία, σημειώνοντας ότι το ανεκτέλεστο ανέρχεται στα 1,8 δισ ευρώ, αν συνυπολογιστούν και οι συμβάσεις που υπογράφηκαν το πρώτο τρίμηνο του έτους.

Του Φώτη Φωτεινού 
Αποστολή θέματος: metaforespress.gr