Τετάρτη, 26 Ιουνίου 2019

Πάτρα: Περιμένουν το νέο ΕΣΠΑ για το σύγχρονο τρένο και το κομμάτι μετά τον Άγιο Διονύσιο.

Τα χρήματα για την έλευση της υπόγειας γραμμής έως το νέο λιμάνι δεν φτάνουν

Θέμα έχει προκύψει, όπως όλα δείχνουν, με την έλευση του σύγχρονου τρένου στην Πάτρα και τη ολοκλήρωση της σύνδεσης του νοτίου λιμανιού με την νέα σιδηροδρομική γραμμή. 

Είναι γνωστό ότι η νυν ηγεσία του υπουργείου Υποδομών έχει αποφασίσει την υπογειοποίηση της γραμμής από την περιοχή του Ρίου μέχρι το νέο λιμάνι. Η χρηματοδότηση όμως του έργου είναι εξασφαλισμένη, με αυτήν τουλάχιστον την μορφή, μέχρι τον Άγιο Διονύσιο. Ο υπουργός Χρήστος Σπίρτζης στην πρόσφατη επίσκεψη του στην Πάτρα είχε τονίσει ότι δεν θα υπάρξει κανένα πρόβλημα με την χρηματοδότηση και του υπόλοιπου κομματιού. 

Ωστόσο, τα διαθέσιμα κονδύλια φθάνουν τα 130 εκατομμύρια ευρώ, χρήματα που δεν επαρκούν για την υπογειοποίηση της γραμμής έως και το νέο λιμάνι της Πάτρας. Οπότε το υπουργείο θα πρέπει να αναζητήσει τα χρήματα που υπολείπονται μέσα από το προσεχές ΕΣΠΑ, κάτι που δεν είναι εύκολο και καθόλου σίγουρο. 

Σύμφωνα με εκτιμήσεις η δυσκολία αυτή μπορεί να σταθεί η αφορμή για την νέα ηγεσία του υπουργείου και της κυβέρνησης που θα προκύψει από τις εκλογές της 7ης Ιουλίου για να δει το ζήτημα της έλευσης του σύγχρονου τρένου και πάλι από την αρχή. Γεγονός που ασφαλώς θα προκαλέσει αντιδράσεις από τον Δήμο και τους κατοίκους μιας σειράς περιοχών της Πάτρας που από την αρχή έχουν "φωνάξει" στο ενδεχόμενο της επιφανειακής χάραξης.

Όπως και να έχει η οποιαδήποτε αλλαγή -όπως άλλωστε και η μη ανεύρεση μιας λύσης στην αναζήτηση επιπλέον πόρων- θα φέρει εκ νέου καθυστερήσεις στο έργο και στην έλευση του σύγχρονου τρένου, τη στιγμή που ήδη το όλο θέμα για την έλευση του σύγχρονου τρένου και τον τρόπο που θα φτάσει στην Πάτρα, έχε κρατήσει τουλάχιστον μία τετραετία σε συζητήσεις.

Μια επιπλέον καθυστέρηση σίγουρα δεν θα βοηθήσει στην εμπορική και οικονομική ανάπτυξη του νέου λιμανιού που στηρίζει πολλά στην αναμενόμενη σιδηροδρομική γραμμή και στη σύνδεση του με το σύνολο του σιδηροδρομικού άξονα.

patrasevents.gr