Τετάρτη 20 Μαρτίου 2019

Ο ΟΣΕ απαντά στον Κωστή Χατζηδάκη.

Την άμεση αντίδραση του ΟΣΕ προκάλεσε η ερώτηση που κατέθεσε στην βουλή και είδε το φως της δημοσιότητας , ο Αντιπρόεδρος της Ν.Δ. κ. Κωστής Χατζηδάκης.

Πηγές της διοίκησης του ΟΣΕ καταρρίπτουν μια προς μια την επιχειρηματολογία του κ. Χατζηδάκη κάνοντας λόγο για επιχείρηση απαξίωσης του έργου που συντελείται στον Οργανισμό.

Ειδικότερα, όπως αναφέρουν πηγές από την διοίκηση του ΟΣΕ:


"Ο κ. Χατζηδάκης επιχειρεί να απαξιώσει την πρόοδο του ΟΣΕ, τον οποίο μέχρι και το 2015 τον είχαν – στην κυριολεξία – διαλύσει και τον ετοίμαζαν  προς πώληση με όλο το εθνικό σιδηροδρομικό δίκτυο. Επιχειρεί να αποκρύψει την άνθιση του δημόσιου ΟΣΕ με την ενίσχυση σε κρίσιμες ειδικότητες εργαζομένων που είχαν εκδιωχθεί την περίοδο 2011-2013, την εκμετάλλευση από τον ΟΣΕ του Εμπορευματικού Σιδηροδρομικού Σταθμού και Σταθμού Διαλογής στο Θριάσιο Πεδίο, το νέο εγκεκριμένο επιχειρησιακό σχέδιο του, τα έργα που ολοκληρώνει ή έχει ξεκινήσει σε όλη την Ελλάδα, εμφανίζοντας μία στρεβλή και αναληθή εικόνα.

Οι αριθμοί όμως, όπως αποτυπώνονται στις δημοσιευμένες οικονομικές καταστάσεις, δεν ψεύδονται και καταρρίπτουν τους αβάσιμους ισχυρισμούς του

Ειδικότερα:

1)        Οι συνολικές ετήσιες δαπάνες του Οργανισμού Σιδηροδρόμων Ελλάδος – Διαχειριστή Υποδομής για την περίοδο 2013-2018 διαμορφώνονται ως εξής :

      ποσά σε εκατ. €
2013 :   €89,68
2014 :   €91,60
2015 :   €75,94
2016 :   €75,41
2017 :   €74,93
2018 :   €71,48
Οι συνολικές δαπάνες του Οργανισμού για το έτος 2018 είναι μειωμένες  κατά 20% ή κατά €18,20 εκατομμύρια σε σχέση με το έτος βάσης.

2)        Ιδιαίτερα ο λογαριασμός 64 – ΔΙΑΦΟΡΑ ΕΞΟΔΑ – η ευρύτερη κατηγορία εξόδων, εμφανίζει ακόμα μεγαλύτερη ποσοστιαία μείωση κατ’ έτος ως εξής :

     ποσά σε εκατ. €
2013 :   €4,44
2014 :   €3,67
2015 :   €2,62
2016 :   €1,62
2017 :   €1,72
2018 :   ε1,74
επίσης μειωμένα κατά €2,70 εκατομμύρια ή 61% ετησίως σε σχέση με το έτος βάσης.

3)        Ο υπολογαριασμοί του 64 – ΔΙΑΦΟΡΑ ΕΞΟΔΑ – οι οποίοι αφορούν συγκεκριμένα τα ερωτήματα του κ. Χατζηδάκη (δαπάνες προβολής, δημοσιότητας, δημοσίων σχέσεων κλπ) παρουσιάζουν την εξής ετήσια διακύμανση :

     ποσά σε εκατ. €
2013 :   €0,19
2014 :   €0,08
2015 :   €0,04
2016 :   €0,18
2017 :   €0,41
2018 :   €0,34
εμφανίζουν δηλαδή αύξηση σε σχέση με το έτος βάσης κατά €142.321 πλην όμως πρέπει να ληφθεί υπόψη ότι η αύξηση αυτή  - αμελητέα ούτως ή άλλως σε σύγκριση με συνολική μείωση των εξόδων - οφείλεται στους ακόλουθους 2 παράγοντες που δεν υπήρχαν τα προηγούμενα έτη:
α) σε δαπάνες για τις συμμετοχές του ΟΣΕ στη ΔΕΘ 2016-2018 (σημειωτέον ότι ο ΟΣΕ τα έτη 2008-2015 δεν συμμετείχε στην ΔΕΘ), το μεγαλύτερο μέρος των οποίων  - αν και σωστά καταχωρημένες ως έξοδα – αφορούν εντούτοις ουσιαστικά πάγιο εξοπλισμό αποτελούμενο από α) ένα σύγχρονο καλλιτεχνικό – εικαστικό έργο – κατασκευή και β) ένα μουσειακό βασιλικό βαγόνι  τα οποία θα εκτεθούν στο νέο Σιδηροδρομικό Μουσείο, αποτελώντας μέρος των εκεί εκθεμάτων.
Σημειώνουμε ότι η εν λόγω κατασκευή είχε τεράστια επισκεψιμότητα και μάλιστα πήρε το πρώτο βραβείο της Διεθνούς Έκθεσης Θεσσαλονίκης.
β) Η δεύτερη κύρια δαπάνη αν και – επίσης σωστά καταχωρημένη ως έξοδο επιχορήγησης στον Σύλλογο Φίλων του Σιδηροδρόμου, και αυτή αφορά ουσιαστικά στο μεγαλύτερο μέρος της συντήρηση (και βελτίωση) παγίων ήτοι του τροχαίου μουσειακού υλικού όπως ατμάμαξες, ιστορικά βαγόνια, κλπ το οποίο παραμένει στον ΟΣΕ και εκτίθεται στο μουσείο, και σε διάφορους σταθμούς ανά την Ελλάδα.
Η συνεργασία με το Σύλλογο Φίλων Σιδηρόδρομου κρίθηκε επιβεβλημένη από το 2015 και έπειτα, μετά την απόσχιση του κλάδου συντήρησης τροχαίου υλικού του ΟΣΕ ο οποίος κάλυπτε τις συγκεκριμένες ανάγκες στο παρελθόν, και τη δημιουργία ανεξάρτητης εταιρείας (ΕΕΣΣΤΥ), οπότε οι εν λόγω εργασίες πραγματοποιούνται σε μεγάλο βαθμό από τον Σ.Φ.Σ που έχει την αναγκαία τεχνογνωσία και εμπειρία κατόπιν υπογραφής σχετικού μνημονίου συνεργασίας μεταξύ ΟΣΕ – ΣΦΣ το 2015.

Θα καταθέσουμε στο Υπουργείο, ευθύς μόλις λάβουμε αρμοδίως την ερώτηση του κ. Χατζηδάκη, όλα τα ανωτέρω στοιχεία