Σάββατο, 23 Μαρτίου 2019

Επιτέλους στις αρχές Μαΐου αρχίζουν τα δοκιμαστικά δρομολόγια του Προαστιακού ως την Κάτω Αχαΐα. Δείτε εικόνες.

Σε εξέλιξη η τοποθέτηση Αυτόματων Συστημάτων Ισόπεδης Διάβασης - Πότε ξεκινούν για το κοινό
πριν δύο ώρες.

Στις αρχές Μαΐου αναμένεται να πραγματοποιηθούν τα πρώτα δοκιμαστικά δρομολόγια του προαστιακού σιδηροδρόμου από την Πάτρα, ως την Κάτω Αχαΐα όπως έχει ήδη ανακοινώσει η Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας. Τα πρώτα αυτά δρομολόγια δεν θα είναι ανοικτά ευρέως για το κοινό παρά θα εκτελεστούν με περιορισμένο αριθμό επιβατών, όπως εξηγεί στο thebest.gr ο Βαγγέλης Καραχάλιος, επιστημονικός συνεργάτης του Περιφερειάρχη Δυτικής Ελλάδας Απόστολου Κατσιφάρα.

Τα δρομολόγια εκτός συγκλονιστικού απροόπτου θα ξεκινήσουν κανονικά για το κοινό στο τέλος Μαΐου, αρχές Ιουνίου, σύμφωνα με τον κ. Καραχάλιο.

Όπως μπορείτε να δείτε και στις φωτογραφίες από τους σταθμούς στον Άγιο Γέωργιο Ιτεών, στο Τσαούση στα Βραχνέικα κ.α. έχει γίνει διαμόρφωση στις αποβάθρες και έχουν τοποθετηθεί παγκάκια ενώ αναμένεται η ολοκλήρωση της τοποθέτησης της σήμανσης και των μπαρών φύλαξης στα σημεία που προορίζονται να μπουν.Ήδη έχει ξεκινήσει η τοποθέτηση, ενώ η διάρκεια του δρομολογίου Πάτρα - Κάτω Αχαΐα αναμένεται να είναι περίπου μισή ώρα.

Ο κ. Καραχάλιος εξηγεί ότι θα εγκατασταθούν 32 Αυτόματα Συστήματα Ισόπεδης Διάβασης (ΑΣΙΔ) τα οποία έχουν αρχίσει να παραλαμβάνονται από το εξωτερικό και παραμετροποιούνται πάνω στη γραμμή κατά τη διάρκεια εκτέλεσης του έργου. Στις αρχές Μαΐου η δοκιμαστική λειτουργία θα γίνει με την συντριπτική πλειοψηφία των ΑΣΙΔ εγκατεστημένα (25 από τα 32). Λόγω αυτού του γεγονότος όπου δεν υπάρχουν μπάρες θα υπάρχει προσωπικό. Όταν εγκατασταθεί το σύνολο των ΑΣΙΔ θα υπάρχει κανονικά πλήρης λειτουργία.
Σήμερα ο προϊστάμενος του ΟΣΕ Πάτρας Χρήστος Οικονόμου ανέβασε το προφίλ του φωτογραφία από την τοποθέτηση των ΑΣΙΔ (από Βορείου Ηπείρου το στιγμιότυπο) και σχολίασε:
Από τις εργασίες τοποθέτησης νέων Αυτοματων Συστημάτων Ισοπεδων Διαβασεων (νέας τεχνολογίας και πρώτης Πανελλαδικά) για την προαστιακη γραμμη Πατρα (Αγιος Ανδρεας)-Κατω Αχαΐα....
Από τις εργασίες τοποθέτησης νέων Αυτομάτων Συστημάτων Ισόπεδων Διαβάσεων (νέας τεχνολογίας και πρώτης Πανελλαδικά) για την προαστιακή γραμμή Πάτρα (Άγιος Ανδρέας)-Κάτω Αχαΐα....

ΑΓΙΟΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΙΤΕΩΝ


Όπως έχει ανακοινωθεί από την Περιφέρεια και σύμφωνα με τα όσα αποφασίστηκαν στη συνάντηση που είχαν τον Φεβρουάριο στην Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας, ο Περιφερειάρχης Απόστολος Κατσιφάρα με τον Διευθύνοντα Σύμβουλο του ΟΣΕ Παναγιώτη Θεοχάρη στελέχη του Οργανισμού καθώς και στελέχη της Διαχειριστικής Αρχής της Περιφέρειας "μέσα στον Μάρτιο θα ξεκινήσουν οι δοκιμαστικές λειτουργίες των Αυτόματων Συστημάτων Ισόπεδων Διαβάσεων ενώ ήδη έχει ολοκληρωθεί το πρώτο υποέργο που αφορούσε στην αναβάθμιση της σιδηροδρομικής γραμμής από τον Σταθμό του Αγίου Ανδρέα στην Πάτρα έως την Κάτω Αχαΐα, με παράλληλη διαμόρφωση -αναβάθμιση των αποβάθρων σε ενδιάμεσους σταθμούς στη διαδρομή Σταθμός ΟΣΕ Άγιος Ανδρέας - Ανθείας - Άγιος Γεώργιος (Ιτιές) - Παραλία Πατρών 25ης Μαρτίου - Τσαούση - Μιντιλόγλι – Βραχνέικα - Τσουκαλέικα - Αλισσός και Κάτω Αχαΐα.

Το έργο έχει συνολικό προϋπολογισμό 5,3 εκατομμυρίων ευρώ και το δεύτερο υποέργο του αφορά στην «προμήθεια και εγκατάσταση νέων αυτόματων συστημάτων ισόπεδων διαβάσεων (ΑΣΙΔ) και αποκατάσταση λειτουργίας υφισταμένων».
ΤΣΑΟΥΣΗ

ΒΡΑΧΝΕΪΚΑ




Τι περιλαμβάνει το έργο

Όπως έχει ανακοινώσει η Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας η συνολική εργολαβία αποτελείται από δύο υποέργα, που είναι:

-1ο «Αναβάθμιση της σιδηροδρομικής γραμμής, αποβάθρων και τεχνικών, στη μετρική γραμμή του προαστιακού σιδηροδρόμου» στο τμήμα από Άγιο Ανδρέα έως την Κάτω Αχαΐα (από Χ.Θ. 0+000 έως Χ.Θ. 20+744). Δημοπρατήθηκε στις 24 Μαΐου 2016 και στις 30 Αυγούστου 2016 υπογράφτηκε η σύμβαση εκτέλεσης του έργου, με συμβατικό οικονομικό αντικείμενο 748.655 €. Το φυσικό αντικείμενο περιλαμβάνει την αναβάθμιση της σιδηροδρομικής γραμμής και των αποβαθρών στην υφιστάμενη μετρική σιδηροδρομική γραμμή του προαστιακού σιδηροδρόμου Πατρών στο τμήμα από Σ.Σ. Αγ. Ανδρέα έως τον Σ.Σ. Κάτω Αχαΐας συνολικού μήκους 20,8 km.
Η εκτέλεση του υποέργου καθυστέρησε εξαιτίας παρατηρήσεων του φορέα ελέγχου ΕΣΠΕΛ, αλλά και ενστάσεων εκ μέρους του αναδόχους

Στάσεις και ισόπεδες διαβάσεις

Στο πλαίσιο της εργολαβίας προβλέπεται η ανακατασκευή ορισμένων ισόπεδων διαβάσεων, όπως και η κατασκευή και διαμόρφωση των εξής στάσεων:
Κεντρικός Σταθμός Άγιος Ανδρέας , Ανθείας , Άγιος Γεώργιος (Ιτιές), Παραλία Πατρών 25ης Μαρτίου, Τσαούση –Μιντιλόγλι, Βραχνέικα, Τσουκαλέικα, Αλισσός και Κάτω Αχαΐα. Σε κάθε στάση προβλέπεται η διαμόρφωση αποβάθρας συμπεριλαμβανομένης της κατασκευής κεκλιμένων διαδρόμων πρόσβασης (ράμπες) των ατόμων με ειδικές ανάγκες και κινητικά προβλήματα, της τοποθέτησης στεγάστρων και εξοπλισμού (καθιστικούς πάγκους, κάδους απορριμμάτων, μπάρες στάθμευσης και ασφάλισης ποδηλάτων), και τον ηλεκτροφωτισμό.

- 2ο «Προμήθεια και εγκατάσταση νέων αυτόματων συστημάτων ισόπεδων διαβάσεων (ΑΣΙΔ) και αποκατάσταση λειτουργίας υφισταμένων στο υπό αναβάθμιση τμήμα γραμμής του Προαστιακού από το ύψους του Αγίου Ανδρέα έως την Κάτω Αχαΐα. Πρόκειται για έργο προϋπολογισμού 3.410.402,58 ευρώ, για το οποίο υπογράφηκε σύμβαση στις 2 Μαΐου 2018 με συμβατικό χρόνο υλοποίησης 365 ημέρες. Δηλαδή του χρόνου τον Μάιο (φέτος), οπότε, με την ολοκλήρωση και του 2ου υποέργου θα επιτευχθεί η συνολική λειτουργία του έργου και η απόδοσή του προς χρήση στους πολίτες.

Ελευθερία Μακρυγένη
thebest.gr