Παρασκευή 29 Μαρτίου 2019

Οι Γερμανικοί σιδηρόδρομοι κατέβαλαν στους επιβάτες 53,6 εκατομμύρια ευρώ για τα καθυστερημένα τρένα.

Οι επιβάτες των σιδηροδρόμων στο κεντρικό
σταθμό του Μονάχου Φωτογραφία: DPA
Ο μεγαλύτερος σιδηροδρομικός φορέας της Γερμανίας Deutsche Bahn (DB) κατέβαλε πέρυσι 53,6 εκατ. Ευρώ σε πελάτες, σύμφωνα με εκπρόσωπο της DB, μια τεράστια αύξηση από τα 34,6 εκατ. Ευρώ που  είχαν αποδοθεί  στους επιβάτες το 2017.
Περισσότεροι ταξιδιώτες από το σιδηρόδρομο ζητούν αποζημίωση λόγω καθυστερημένων συρμών, αναφέρει η DPA. Περίπου 2,7 εκατομμύρια επιβάτες υπέβαλαν αξίωση για καθυστερήσεις το 2018 - 50% περισσότερο από ό, τι το 2017, σύμφωνα με νέα στοιχεία.
Πολλές εταιρείες σιδηροδρόμων συμμετέχουν στο σύστημα αποζημίωσης, όχι μόνο στη Deutsche Bahn (DB). Ωστόσο, το μεγαλύτερο μέρος του ποσού συνδέεται με τρένα μεγάλης απόστασης, τα οποία ασκεί σχεδόν αποκλειστικά η κρατική επιχείρηση.
Η DB απεδωσε τις καθυστερήσεις σε καταστάσεις που συχνά ήταν εκτός των χεριών τους,  οπως καταιγίδες, έντονες βροχές, αστραπές και η καλοκαιρινή ξηρασία επιβράδυναν όλα τα ταξιδια με τρένο στο Bundesrepublik πέρυσι.
Επιπλέον, υπήρξε ένα κλείσιμο γραμμής μετά από πυρκαγιά σε ένα τρένο μεγάλης απόστασης ICE τον Οκτώβριο, καθώς και μια απεργία από τους σιδηροδρομικούς εργάτες τον Δεκέμβριο που παραλύσει ολόκληρο το δίκτυο.

Δικαιώματα των επιβατών

Οι επιβάτες μπορούν να ζητήσουν αποζημίωση εάν φτάσουν στον προορισμό τους με καθυστέρηση μιας ώρας. Σε αυτή την περίπτωση, μπορούν να λάβουν ένα τέταρτο της επιστροφής τους με την υποβολή αίτησης. Εάν υπάρχει μια καθυστέρηση δύο ωρών, οι επιβάτες μπορούν να λάβουν το μισό της επιστροφής.

Αυτό συνέβη από το καλοκαίρι του 2009 και ο αριθμός των αιτήσεων αποζημίωσης αυξήθηκε σταθερά έκτοτε. Από τον Ιούλιο του 2009 έως τον Ιούνιο του 2010, 800.000 επιβάτες στράφηκαν στο Κέντρο εξυπηρέτησης δικαιωμάτων επιβατών.

Στο μέλλον, οι πελάτες μπορεί να είναι σε θέση να πάρουν ακόμη περισσότερα χρήματα πίσω. Όπως δήλωσε ο Τοπικός Οργανισμός, το Κοινοβούλιο της ΕΕ θέλει να διασφαλίσει ότι για καθυστέρηση μίας και μισής ώρας θα πρέπει να επιστραφούν τα τρία τέταρτα της τιμής του εισιτηρίου και για καθυστερήσεις άνω των δύο ωρών το σύνολο τιμή.

Εάν οι επιβάτες χάσουν ένα τρένο από  καθυστέρηση, θα πρέπει επίσης να έχουν το δικαίωμα να κάθονται στο επόμενο τρένο χωρίς επιπλέον κόστος, σύμφωνα με τους πολιτικούς της ΕΕ.

Υπάρχει επίσης το ζήτημα του πώς οι επιβάτες μπορούν να διεκδικήσουν επιστροφή χρημάτων. Για χρόνια, οι καταναλωτές προστάτες απαιτούσαν οι πελάτες να μπορούν να διεκδικούν τα δικαιώματά τους online. Επί του παρόντος, πρέπει να στείλουν επιστολή μέσω ταχυδρομείου.

"Το γεγονός ότι τα κόμματα πρέπει να εκτυπώσουν το έντυπο δικαιωμάτων των επιβατών και να το στείλουν με επιστολή,
Αυτός ο τρόπος είναι απαρχαιωμένος δήλωσε ο εμπειρογνώμονας κυκλοφορίας Marion Jungbluth στο γερμανικό επιχειρηματικό έντυπο Handelsblatt.

Ο Jungbluth υποπτεύεται ότι οι πελάτες θα ζητούσαν τα χρήματά τους πιο συχνά, αν η απαίτηση μπορούσε να γίνει online.

Πηγή: thelocal.de