Τρίτη 12 Φεβρουαρίου 2019

Εξοπλισμένες με θύρες ασφαλείας οι αποβάθρες των σταθμών του Μετρό Θεσσαλονίκης.


Στην τελική ευθεία των κατασκευών και πολύ κοντά στην έναρξη μιας μακράς περιόδου δοκιμών σε σταθμούς και συρμούς εισέρχεται το έργο του Μετρό Θεσσαλονίκης. Ένα από τα πλέον ταλαιπωρημένα έργα δείχνει να περνάει στην τελική του φάση και η χρονιά που τρέχει είναι η καθοριστική για τη λειτουργία του.

Σύμφωνα με τον Πρόεδρο της Αττικό Μετρό Α.Ε. κ.Γιάννη Μυλόπουλο μέσα στο μήνα οριστικοποιείται στην Ιταλία, το τελικό τεστ για τους συρμούς προκειμένου να πάρουν το πράσινο φως για την αρτιότητα τους και μέχρι το τέλος Μαρτίου να φτάσει ο πρώτος (πιθανότατα στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης). Στη συνέχεια και σε διάστημα περίπου ενός έτους θα παραληφθούν στο σύνολο τους οι 18 συρμοί που θα κληθούν να λειτουργήσουν στο αρχικό δίκτυο.

Όπως υποστηρίζει στο ypodomes.com, επόμενη κίνηση είναι να ξεκινήσουν τον Μάιο οι πρώτες δοκιμές και για πρώτη φορά στη Θεσσαλονίκη να τρέξει συρμός Μετρό. Ο μεγάλος στόχος είναι όλα να είναι έτοιμα το Φθινόπωρο και να ξεκινήσουν επίσημα τα δοκιμαστικά δρομολόγια, αρχικά από το Αμαξοστάσιο μέχρι το Συντριβάνι και ακολούθως μέχρι τον Νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό.

Ο λόγος είναι πως η επιδομή εξακολουθεί να στρώνεται και αναμένεται να ολοκληρωθεί άνευ απροόπτου μέχρι το τέλος καλοκαιριού, ενώ η ηλεκτροδότηση στο σύνολο των γραμμών θα επιτευχθεί μέσα στο Φθινόπωρο.

Μία από τις μεγάλες καινοτομίες του Μετρό Θεσσαλονίκης, όπως τονίζει ο κ.Μυλόπουλος είναι πως στις αποβάθρες όλων των σταθμών θα υπάρχουν εκατέρωθεν θύρες ασφαλείας. Ο κάθε συρμός θα φτάνει στο σταθμό και οι πόρτες θα ανοίγουν συντονισμένα μαζί με τις θύρες, εξασφαλίζοντας κατά 100% την ασφάλεια των επιβατών. Αυτή η καινοτομία εισάγεται για πρώτη φορά στη χώρα μας και την βρίσκουμε μόνο σε πολύ νέες γραμμές Μετρό στην Ευρώπη, όπως για παράδειγμα στο Μετρό της Κοπεγχάγης που θεωρείται "αδελφό σύστημα".

Η τοποθέτηση των θυρών ασφαλείας στις αποβάθρες είναι απαραίτητη για να ξεκινήσουν τα δοκιμαστικά δρομολόγια τον Φεβρουάριο και αρχικά θα τοποθετηθούν στους κεντρικούς σταθμούς και σταδιακά σε όλο το δίκτυο.

Όπως αναφέρει ο πρόεδρος της Αττικό Μετρό οι σταθμοί είναι κατά 95% έτοιμοι κατασκευαστικά και μέσα στον Μάρτιο ολοκληρώνονται πλήρως ΕΥΚΛΕΙΔΗΣ και ΠΑΠΑΦΗ ενώ με ένταση προχωρούν οι εργασίες στον σταθμό ΑΓΙΑ ΣΟΦΙΑ στην οποία όπως σημειώνει χαρακτηριστικά "θα δοθεί μάχη για να λειτουργήσει μαζί με τους άλλους 11 σταθμούς στα τέλη του 2020". Οι εργοταξιακές λαμαρίνες έφυγαν και οι δρόμοι άνοιξαν σε 11 από τους 13 σταθμούς, αποκαλύπτοντας "εγκλωβισμένα" μνημεία, όπως εκείνο του αγάλματος του βασιλιά Κωνσταντίνου στην Πλατεία Δημοκρατίας.

Σημαντικό νέο αποτελεί και η εντατικοποίηση των έργων στο σταθμό ΒΕΝΙΖΕΛΟΥ με την πλάκα οροφής να γίνεται πραγματικότητα το αμέσως επόμενο διάστημα. Να σημειώσουμε πως αυτός ο σταθμός εκτιμάται ότι θα λειτουργήσει το 2023.

Στην Γραμμή Καλαμαριάς τα έργα επίσης προχωρούν ικανοποιητικά τόσο σε επίπεδο σταθμών, όσο και σε επίπεδο στρωσίματος γραμμών και ακολούθως των Η/Μ και η εκτίμηση που υπάρχει είναι πως θα λειτουργήσει το πρώτο εξάμηνο του 2021.

Ακόμα δύο σημεία που είναι σημαντικά είναι πως ξεκινά ο διαγωνισμός μέσω ΑΣΕΠ για να καλυφθούν οι πρώτες 28 θέσεις εργασίας για τη λειτουργία του Μετρό Θεσσαλονίκης. Θα πρέπει να πούμε πως λόγω της φύσης των συρμών δεν θα υπάρχουν οδηγοί αλλά συνοδοί καθώς το όλο σύστημα θα λειτουργεί υπεραυτόματα από το Αμαξοστάσιο της Πυλαίας.

Σε επίπεδο οργάνωσης συστάθηκε και η Διεύθυνση Υποστήριξης και Λειτουργίας/Νέων Έργων που μεταξύ άλλων θα είναι υπεύθυνο για την Μελέτη Ανάπτυξης Μετρό (ΜΑΜ) Θεσσαλονίκης που θα υποδείξει τα επόμενα έργα που θα γίνουν στο δίκτυο της πόλης σε άξονα 10-20 ετών.

Μιλώντας την εξέλιξη των έργων στο Μετρό Θεσσαλονίκης ο Γιάννης Μυλόπουλος σχολιάζει στο ypodomes.com πως "το έργο είναι στην τελική του φάση, το 2019 είναι χρονιά έλευσης των συρμών, τοποθέτησης Η/Μ συστημάτων και έναρξης της δοκιμαστικής περιόδου λειτουργίας. Είναι ένα προπαρασκευαστικό έτος που θα μας φέρει μία ανάσα από την επίσημη έναρξη λειτουργίας του Μετρό Θεσσαλονίκης στα τέλη του 2020".

Νίκος Καραγιάννης
ypodomes.com