Τετάρτη 6 Φεβρουαρίου 2019

Περισσότερες από 600 ερωτήσεις έχει δεχθεί η Αττικό Μετρό από τους υποψήφιους αναδόχους για την γραμμή 4.


Περισσότερες από 600 ερωτήσεις έχει δεχθεί η Αττικό Μετρό από τους υποψηφίους αναδόχους για την κατασκευή του πρώτου τμήματος της γραμμής 4 του Μετρό της Αθήνας.

Η Αττικό Μετρό έδωσε και νέα παράταση, στις 28 Φεβρουαρίου, στα 3 κοινοπρακτικά σχήματα που απομένουν στο διαγωνισμό (ΤΕΡΝΑ – VINCI – SIEMENS, J+P ΑΒΑΞ ΑΕ – GHELLA – ALSTOM και ΑΚΤΩΡ – ANSALDO – HITACHI RAIL ITALY) για την κατάθεση των τεχνικών και οικονομικών προσφορών. Πρώτα θα ανοίξουν οι τεχνικές και μετά οι οικονομικές προσφορές.

Επιδίωξη της εταιρείας είναι να μην δώσει κι άλλη παράταση, ωστόσο το μεγάλο αντικείμενο του έργου και το τεράστιο κατασκευαστικό ενδιαφέρον, δεν αποκλείει ένα τέτοιο ενδεχόμενο.

Στόχος της Αττικό Μετρό είναι να ανακηρυχτεί ο ανάδοχος έως τα τέλη του έτους.

Σημειώνεται ότι το πρώτο τμήμα της γραμμής 4 θα εξυπηρετεί 340.000 επιβάτες σε ημερήσια βάση και ότι ο διαγωνισμός προβλέπει, μεταξύ άλλων, τη προμήθεια σύγχρονων συρμών χωρίς οδηγό, επιτυγχάνοντας χρονοαποστάσεις 1,5 λεπτού.

Τα χαρακτηριστικά του πρώτου τμήματος

Το πρώτο τμήμα της υπόγειας Γραμμής 4, το τμήμα Α «Άλσος Βεΐκου – Γουδή», έχει μήκος περί τα 13χλμ και 15 νέους υπόγειους σταθμούς, τους εξής: Άλσος Βεΐκου, Γαλάτσι, Ελικώνος (προσωρινή ονομασία), Κυψέλη, Δικαστήρια, Αλεξάνδρας, Εξάρχεια, Ακαδημία, Κολωνάκι, Ευαγγελισμός, Καισαριανή, Νήαρ Ήστ, Ζωγράφου, Ιλίσια, Γουδή.

Επίσης, για τις ανάγκες του τμήματος Α της Γραμμής 4 θα κατασκευασθούν:

-Σήραγγα διπλής τροχιάς μήκους περίπου 10,0 χλμ με μηχανήματα ΤΒΜ.

-Συνδετήρια σήραγγα μονής τροχιάς μήκους περίπου 840 μ.

-Δέκα φρέατα.

-Ένα νέο Κέντρο Ελέγχου Λειτουργίας (ΚΕΛ) για τη Γραμμή 4 και ένα νέο κτίριο συντήρησης και επισκευών των νέων συρμών που θα χωροθετηθούν σε διαθέσιμο χώρο στο αμαξοστάσιο Σεπολίων.

-Δύο επίσταθμοι της γραμμής, πριν το σταθμό Άλσος Βεΐκου (κάτω από την Λεωφ. Βεϊκου) και μετά το σταθμό Γουδή (κάτω από τη Λεωφ. Κατεχάκη).

-Η προμήθεια, εγκατάσταση και θέση σε λειτουργία τροχαίου υλικού μέχρι 18 αυτόματων συρμών, που θα απαιτηθούν για την λειτουργία του τμήματος «Α» της νέας γραμμής, ώστε να καλύπτουν την προβλεπόμενη επιβατική κίνηση κατά το έτος 2030.

-Προϋπολογισμός: € 1.450.000.000.

-Διάρκεια κατασκευής: 8 έτη, δηλ. 2019-2026.


Της Βάσως Βεγιάζη
metaforespress.gr