Τρίτη 15 Ιανουαρίου 2019

Ψηφιακός πόλεμος για... το χρώμα του τραμ.

Ενδιαφέρουσα τροπή πήρε η ηλεκτρονική ψηφοφορία που διοργάνωσε η «Αττικό Μετρό» σχετικά με το χρώμα των συρμών του τραμ. 
Την τελευταία ημέρα της ψηφοφορίας, ο σύνδεσμος άρχισε να δέχεται χιλιάδες ψήφους –ενδεικτικό της χρήσης bot– που ανέτρεψαν το αποτέλεσμα και έδωσαν την πρωτιά στο πορτοκαλί έναντι του γαλάζιου, που προηγούνταν με μεγάλη διαφορά. Η «Αττικό Μετρό» αντέδρασε αμήχανα, «εξαφανίζοντας» από το site της το banner της ψηφοφορίας.

Η ηλεκτρονική δημοσκόπηση ξεκίνησε την Πρωτοχρονιά μέσω της ιστοσελίδας της «Αττικό Μετρό» και ολοκληρώθηκε προχθές Κυριακή. Η εταιρεία έδωσε τρεις επιλογές: γαλάζιο, πορτοκαλί και γκρι για τα νέα 25 τραμ «δεύτερης γενιάς» που θα αποκτήσει. «Η συμμετοχή και το αποτέλεσμα, ως απόφαση των πολιτών, θα προκρίνουν την τελική επιλογή του εξωτερικού χρωματισμού των οχημάτων τραμ που θα ενταχθούν στο σύνολο του δικτύου της Αθήνας και του Πειραιά για την αναβάθμιση του στόλου», ανέφερε η ανακοίνωση της εταιρείας.

Τις πρώτες 12 ημέρες το κοινό έκλινε υπέρ του γαλάζιου, με μεγάλη διαφορά (75% των ψήφων). Ομως από το πρωί της Κυριακής, η εφαρμογή άρχισε να δέχεται δεκάδες ψήφους ανά δευτερόλεπτο, γεγονός που υποδεικνύει προσπάθεια επηρεασμού του αποτελέσματος με τεχνητό τρόπο (bots). Μέσα σε λίγες ώρες οι ψήφοι πέρασαν το όριο των 100.000, με αποτέλεσμα ο «μετρητής» να μηδενιστεί. Το τελικό αποτέλεσμα ήταν υπέρ του πορτοκαλί (66%). Η «Αττικό Μετρό» έδειξε χθες... αναίτια αμήχανη απέναντι σε αυτό που συνέβη, αρνούμενη να σχολιάσει την εξέλιξη (και την τύχη) της δημοσκόπησης και αποσύροντας τον σχετικό σύνδεσμο από την ιστοσελίδα της.

ΓΙΩΡΓΟΣ ΛΙΑΛΙΟΣ
kathimerini.gr