Σάββατο 12 Ιανουαρίου 2019

Αθήνα - Θεσσαλονίκη σε τέσσερις ώρες, ο στόχος της ΤΡΑΙΝΟΣΕ.


Ειδικά για τη γραμμή Αθήνα - Θεσσαλονίκη, απώτερος στόχος των Ιταλών είναι ο σιδηρόδρομος να αποτελέσει όχι την εναλλακτική επιλογή της αεροπορικής μετακίνησης, αλλά την πρώτη επιλογή.

Επανέρχεται τις επόμενες εβδομάδες το γνωστό τρένο Intercity. Η διοίκηση της ιταλικής ΤΡΑΙΝΟΣΕ, σύμφωνα με αξιόπιστες πληροφoρίες, προγραμματίζει εκ νέου την ενεργοποίηση της σύνδεσης Αθήνας - Θεσσαλονίκης με διάρκεια περίπου τέσσερις ώρες.

Για να το πετύχει αυτό, το νέο δρομολόγιο που σχεδιάζεται θα περιλάβει μόνον μία στάση (Λάρισα). Επίσης, θα εκτελείται χωρίς αλλαγή της μηχανής έλξης του συρμού. Αν έχει ολοκληρωθεί η ηλεκτροκίνηση, τότε θα αξιοποιείται αποκλειστικά η ηλεκτράμαξα. Σε άλλη περίπτωση, που δεν θα έχει ολοκληρωθεί η ηλεκτροκίνηση, θα αξιοποιείται ντιζελάμαξα σε όλο το μήκος της διαδρομής. Στην περίπτωση αυτή, όπως αναφέρουν καλά ενημερωμένες πηγές, το αυξημένο κόστος διενέργειας του δρομολογίου θ’ απορροφήσει η ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Με τον τρόπο αυτό θα αποφευχθεί η καθυστέρηση αλλαγής μηχανών έλξης του συρμού που λαμβάνει σήμερα χώρα στη Φθιώτιδα (Λιανοκλάδι) και τη Λάρισα (Παλαιοφάρσαλο) και η οποία απαιτεί περισσότερο από μία ώρα. Πηγές προσκείμενες στην επιχείρηση αναφέρουν ότι στόχος των Ιταλών της ΤΡΑΙΝΟΣΕ είναι η αγορά των κατοίκων της συμπρωτεύουσας που επισκέπτονται την Αθήνα για εργασίες. Το δρομολόγιο, που θα διενεργείται (αρχικά) μόνον τις εργάσιμες ημέρες, θα ξεκινά από τη Θεσσαλονίκη πολύ πρωί, π.χ. 05.00, και θα επιστρέφει αργά το βράδυ της ίδιας ημέρας, π.χ. 23.00. Επίσης, στόχος του νέου δρομολογίου είναι η αλλαγή της εικόνας της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, που τους τελευταίους μήνες έχει πληγεί από τις καθυστερήσεις και τις ματαιώσεις δρομολογίων, για τις οποίες δεν ευθύνεται η ίδια.

Η τιμολογιακή πολιτική του νέου Intercity δεν έχει ακόμη οριστικοποιηθεί. Eκτιμάται ωστόσο ότι θα είναι ανταγωνιστική εκείνης του αεροπλάνου. Επίσης πρόθεση της εταιρείας είναι να αξιοποιήσει για το συγκεκριμένο δρομολόγιο ό,τι καλύτερο υπάρχει διαθέσιμο σε τροχιακό υλικό (βαγόνια κ.λπ.) από τη ΓΑΙΑΟΣΕ.

Σημειώνεται ότι η γραμμή Αθήνα - Θεσσαλονίκη, όπως επίσης και ο προαστιακός σιδηρόδρομος, μαζί με ορισμένες τουριστικές σιδηροδρομικές διαδρομές (Πήλιο, Καλάβρυτα) αποτελούν τους βασικούς άξονες των Ιταλών επενδυτών για την αξιοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ στις επιβατικές μεταφορές. Ειδικά για τη γραμμή Αθήνα - Θεσσαλονίκη, απώτερος στόχος των Ιταλών είναι ο σιδηρόδρομος να αποτελέσει όχι την εναλλακτική επιλογή της αεροπορικής μετακίνησης, αλλά την πρώτη επιλογή. Προς την κατεύθυνση αυτή συμβάλλει ουσιαστικά το γεγονός ότι τόσο ο Σταθμός Λαρίσης στην Αθήνα, όσο και ο Σιδηροδρομικός Σταθμός Θεσσαλονίκης, βρίσκονται πλησίον του κέντρου των δύο πόλεων, με καλή πρόσβαση (λεωφορεία, μετρό κ.λπ.), με ό,τι αυτό συνεπάγεται σε χρόνο και χρήμα για τη μετακίνηση των επιβατών, από και προς τους σταθμούς.

Σε δεύτερο στάδιο η ΤΡΑΙΝΟΣΕ θα επιχειρήσει να συντμήσει περαιτέρω τον χρόνο του ίδιου δρομολογίου, εφόσον όμως ολοκληρωθεί η ηλεκτροκίνηση στο σύνολο της διαδρομής και φυσικά αφού τοποθετηθούν συστήματα τηλεδιοίκησης της γραμμής. Σε μια τέτοια περίπτωση, η εταιρεία θα εισαγάγει από την Ιταλία τροχιακό υλικό (Ασημένιο Βέλος) έτσι ώστε η μετακίνηση να μειωθεί στις 3.30 ώρες. Κάτι τέτοιο, ωστόσο, δεν αναμένεται να συμβεί πριν από το τέλος του έτους.


ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΜΑΝΔΡΑΒΕΛΗΣ
kathimerini.gr