Σάββατο, 29 Δεκεμβρίου 2018

Α.Τσίπρας:Και αρχαία και μετρό- Τι ανήγγειλε για ΟΑΣΘ-ΑΣΥΘ.

Στο σταθμό του Μετρό Θεσσαλονίκης Συντριβάνι/Έκθεση βρέθηκε σήμερα ο πρωθυπουργός.

Τον Αλέξη Τσίπρα υποδέχθηκαν ο πρόεδρος της Αττικό Μετρό Γιάννης Μυλόπουλος αλλά και ο Υπουργός υποδομών Χρ. Σπίρτζης. Η εκδήλωση εντός του σταθμού, παρουσία περίπου 150 καλεσμένων, ξεκίνησε με τους χαιρετισμούς του Υπουργού υποδομών Χρ. Σπίρτζη και του προέδρου της Αττικό Μετρό Γιάννη Μυλόπουλου. Ο κ. Μυλόπουλος δώρισε στο πρωθυπουργό την πρώτη έκδοση του λευκώματος με τίτλο «Και Μετρό και Αρχαία».

Στη συνέχεια το λόγο πήρε ο πρωθυπουργός. Κατά την ομιλία του σημείωσε: «Το Μετρό της Θεσσαλονίκης είναι εδώ, είναι υπαρκτό. Το έργο είναι ολοκληρωμένο σχεδόν στο 95% σε ότι αφορά την κατασκευή των σταθμών. Λείπουν οι συρμοί και ο ιδιοκτήτης, που είναι οι πολίτες της Θεσσαλονίκης.» σημείωσε. Ο Αλέξης Τσίπρας ανέφερε πως το «πρώτο 6μηνο του 2019 θα γίνουν οι δοκιμές των συρμών. «Πιστεύω ότι με τη βοήθεια των ανθρώπων που απέδειξαν ότι μπορούν να κάνουν θαύματα, όχι στο τέλος του 2020, αλλά τον Φλεβάρη του 2020 οι πολίτες θα είναι σε θέση να χρησιμοποιούν το μετρό.» δήλωσε χαρακτηριστικά.

«Δεν μπορώ να αποφύγω τις μνήμες που έρχονται στο μυαλό μου, τις εικόνες του έργου που ως πρωθυπουργός αντίκρισα όταν παραλάβαμε τα έργα στις αρχές του 2015: ερειπωμένα εργοτάξια, λαμαρίνες σε όλη την πόλη, μεγάλες διαφωνίες για την επίλυση τεχνικών ζητημάτων, νομικές εμπλοκές διεκδίκηση απίστευτων αποζημιώσεων για τις καθυστερήσεις, για το 30% του έργου που ανέρχονταν σε ποσά μεγαλύτερα από ό,τι το συνολικό συμβασιοποιημένο τίμημα του έργου». Αυτό είπε,εξηγώντας ότι 900 εκατομμύρια ήταν όλο το έργο, ενώ 1,1 δισ. ήταν οι απαιτήσεις που ζητούσαν για το 30% του έργου. «Προχωρήσαμε σε δύσκολη διαπραγμάτευση, συμφωνήσαμε τελικά διαιτητικά δικαστήρια και ανώτατο πλαφόν αποζημίωσης και τελικά οι αποφάσεις όρισαν τελικά 188 εκατομμύρια ευρώ αντί για 1,1 δισ.». «Κάτι περισσότερο από 900 εκατομμύρια, σώθηκαν από τα χρήματα του ελληνικού λαού», σημείωσε.

Ο Πρωθυπουργός ανέφερε:

-τον Φεβρουάριο ενεργοποιείται ο νέος οργανισμός ΑΣΥΘ ο οποίος θα έχει την ευθύνη λειτουργίας όλων των Αστικών Συγκοινωνιών της Θεσσαλονίκης και του Μετρό συμπεριλαμβανομένου.

-τον Φεβρουάριο προκηρύσσεται ο Διαγωνισμός για την προμήθεια 350 νέων λεωφορείων αντιρρυπαντικής τεχνολογίας.

– Αμέσως μετά την συγκρότηση του ΑΣΥΘ και μέσω ΑΣΕΠ θα δρομολογηθεί διαγωνισμός για 150 οδηγούς με διετείς συμβάσεις

-Ανήγγειλε την έναρξη των πρόδρομων εργασιών για την επέκταση του μετρό στις Δυτικές συνοικίες εντός του 2019.

-Ο προαστιακός σιδηρόδρομος να συνδέει με τις όμορες περιοχές της περιφερειακής ενότητας Θεσσαλονίκης

-Στόχος είναι το μετρό να φτάνει από το αεροδρόμιο μέχρι τη Δυτική Θεσσαλονίκη.

-Ο ΟΑΣΘ να τροφοδοτεί τα μέσα σταθερής τροχιάς Μετρό και Προαστιακό

-Μελετάται η βιωσιμότητα αστικών και ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών στο Θερμαϊκό

– Η Θεσσαλονίκη μετεξελίσσεται από «συμπρωτεύουσα», από φτωχό συγγενή και ουραγό, απο φτωχομάνα, σε διεθνές κέντρο, σε μια σύγχρονη πόλη ευρωπαϊκή, σε μια πρωτεύουσα των Βαλκανίων.


grtimes.gr