Σάββατο, 29 Δεκεμβρίου 2018

Επιστρέφουν στον ΟΣΕ οδηγοί, σταθμάρχες και κλειδούχοι.


Επιστρέφουν στον ΟΣΕ εργαζόμενοι σε κρίσιμες ειδικότητες –μηχανοδηγοί, σταθμάρχες, κλειδούχοι, τεχνίτες γραμμής, μηχανικοί– που είχαν μεταφερθεί αναγκαστικά σε άλλες υπηρεσίες του Δημοσίου την περίοδο 2010-2011, στο πλαίσιο των μετατάξεων των δημοσίων υπαλλήλων, που είχε δημιουργηθεί με στόχο τον εξορθολογισμό του δυναμικού του δημοσίου τομέα της χώρας.
Πριν από λίγες ημέρες εκδόθηκε απόφαση του διοικητικού συμβουλίου του ΟΣΕ, η οποία ενεργοποιεί πρακτικά διατάξεις των νόμων 4530/2018 και 4574/2018. Με συγκεκριμένα άρθρα των παραπάνω νόμων παρέχεται η δυνατότητα επιστροφής υπαλλήλων συγκεκριμένων ειδικοτήτων του ΟΣΕ (οδηγοί, μηχανοδηγοί, σταθμάρχες, κλειδούχοι, εργάτες γραμμής, τεχνίτες γραμμής, μηχανικοί ΠΕ, ΤΕ ή στον κλάδο ελέγχου αμαξοστοιχιών) που είχαν μεταφερθεί σε φορείς του Δημοσίου και σε ΟΤΑ να επιστρέψουν στον οργανισμό. Προϋπόθεση, σύμφωνα με τον νόμο 4574/2018, ήταν η υποβολή σχετικής αίτησης και με τη σύμφωνη γνώμη του φορέα υποδοχής, ο οποίος προβλέπεται ότι διαθέτει στο οργανόγραμμά του μία από τις παραπάνω ειδικότητες. Ετσι το διοικητικό συμβούλιο του ΟΣΕ προχώρησε σε σχετικό αίτημα, το οποίο εγκρίθηκε από τα υπουργεία Υποδομών και Διοικητικής Ανασυγκρότησης. Τα συναρμόδια υπουργεία προχωρούν στον καθορισμό των λεπτομερειών εφαρμογής των προβλεπόμενων από τον σχετικό νόμο.

Ειδικότερα, η απόφαση του ΟΣΕ αφορά υπαλλήλους που είχαν αποχωρήσει από τον οργανισμό την περίοδο 2010-2011 και είχαν κατευθυνθεί σε άλλες υπηρεσίες του δημοσίου τομέα. Ο ΟΣΕ είχε αντιδράσει σφόδρα στη μετακίνηση του προσωπικού του τότε, ενώ έκτοτε κάνει λόγο για σημαντικά κενά σε οργανικές θέσεις του, που θέτουν σε δυσχέρεια την εκτέλεση του σιδηροδρομικού έργου. «Καταργούνται οριστικά οι πολιτικές του παρελθόντος που σκόπιμα καταδίκασαν τον Οργανισμό σε απραξία και τον ελληνικό σιδηρόδρομο απαξιωμένο, βορά στα ιδιωτικά συμφέροντα. Ο σχεδιασμός της τετραετίας 2010-2014 που οδήγησε στην κατάτμηση του οργανισμού αλλά και στην εκποίηση κρίσιμης εθνικής σιδηροδρομικής υποδομής, ζημιώνοντας τη δημόσια περιουσία και το δημόσιο συμφέρον, λαμβάνει τέλος», αναφέρει σε ανακοίνωσή του ο ΟΣΕ, ο οποίος σημειώνει ότι επενδύοντας στο καταρτισμένο του ανθρώπινο δυναμικό καθιστά τον ελληνικό σιδηρόδρομο όχημα ανάπτυξης για τη χώρα.

Αλεξάνδρα Κασσίμη
kathimerini.gr