Σάββατο 10 Νοεμβρίου 2018

Ξεκινά το Θριάσιο II εντός Δεκεμβρίου.

Η έναρξη του διαγωνισμού από τον ΟΣΕ σε συνεργασία με το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών για την αξιοποίηση των 1.450 στρεμμάτων μέσω κλειστής διαδικασίας θα βάλει τις βάσεις για την αλλαγή του χάρτη των logistics
Ανεβάζει ρυθμούς το mega project στο Θριάσιο ΙΙ, μετά την ολοκλήρωση της παραχώρησης της όμορης έκτασης στην ΕΤΒΑ ΒΙΠΕ-Goldair. Η έναρξη, εντός Δεκεμβρίου, του διαγωνισμού από τον ΟΣΕ σε συνεργασία με το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών για την αξιοποίηση των 1.450 στρεμμάτων μέσω κλειστής διαδικασίας θα βάλει τις βάσεις για την αλλαγή του χάρτη των logistics όχι μόνο στην Ελλάδα αλλά και στη Νοτιοανατολική Ευρώπη, προσελκύοντας ήδη μεγάλο επενδυτικό ενδιαφέρον. Αν και το χρονοδιάγραμμα είναι ασφυκτικό, αναμένεται το ορόσημο του Μαρτίου να βρει σε εξέλιξη τη Β’ Φάση του διαγωνισμού – μετά την προεπιλογή -, στην οποία και θα οριστικοποιηθούν τα τεύχη και οι τεχνικοοικονομικοί όροι. Υπενθυμίζεται ότι η απόφαση της Κομισιόν προβλέπει πως το Θριάσιο II θα πρέπει να είναι σε πλήρη λειτουργία μέχρι τις 31 Μαρτίου 2019, αλλιώς μπορεί να ζητηθεί επιστροφή των ευρωπαϊκών κονδυλίων, ύψους 235 εκατ. ευρώ, που διατέθηκαν για το σύνολο του έργου. Η επικρατέστερη μορφή αξιοποίησης είναι η σύμπραξη Δημοσίου και ιδιωτικού τομέα. Απόφαση η οποία αναμένεται να ληφθεί άμεσα, βάσει των μοντέλων βιωσιμότητας που «τρέχουν» αυτή την περίοδο. Μέρος της σύμβασης θα είναι συμπληρωματικές επενδύσεις, ύψους περίπου 20 εκατ. ευρώ. Ενδιαφέρον έχει εκφράσει στο παρελθόν η κινεζική COSCO, ενώ πρόσφατα παρούσα δήλωσε και η Goldair Cargo. Υπενθυμίζεται ότι ως το τέλος του 2018 η ιταλικών συμφερόντων ΤΡΑΙΝΟΣΕ θα ανοίξει τα χαρτιά της για τις μεγάλες αποθήκες Κ1 και Κ2.

Εν τω μεταξύ τροπολογία που πέρασε από τη Βουλή, με πρωτοβουλία του υπουργού Υποδομών κ. Χρήστου Σπίρτζη, αναθέτει την αποκλειστική διαχείριση και εμπορική εκμετάλλευση του Εμπορευματικού Σιδηροδρομικού Σταθμού και του Σταθμού Διαλογής. Oπως σχολιάζει μιλώντας στο «Βήμα» ο πρόεδρος του Οργανισμού κ. Γιώργος Κακουλάκης, «ο ΟΣΕ ανακτά τον πρωταγωνιστικό ρόλο στον σιδηρόδρομο και έχει πια τη δυνατότητα να παρέχει υπηρεσίες και να εισπράττει έσοδα». Επίσης, με την ολοκλήρωση του βασικού σιδηροδρομικού άξονα, εξετάζεται η αύξηση των τελών χρήσης της υποδομής για τις εταιρείες που τρέχουν τον ελληνικό σιδηρόδρομο.

Όλγα Κλώντζα
tovima.gr